چرا فرش دستباف ایرانی منحصربه فرد است؟

دسته بندی ها
دسته‌ها
نمونه ای از فرش دستباف ایرانی

فرش دستباف ایرانی که به دلیل داشتن زیبایی خیره‌کننده و کیفیت بسیار بالای خود مشهور است، در نزد کارشناسان آثار عتیقه و مشتاقان و علاقه‌مندان غیرحرفه‌ای در این زمینه به یک اندازه قابل‌احترام است. اما چه چیزی باعث شده است فرش دستباف ایرانی از سایر همتایان خود که به‌طور انبوه تولید می‌شوند، متمایز باشد؟ در اینجا می‌توانید اطلاعاتی را در مورد سابقه بیش از 2500 ساله بافت و چند دلیل دیگر که باعث شده‌اند فرش دستباف ایرانی همچنان طرفداران خاص خود را داشته باشد، برایتان فراهم کرده‌ایم.

 

مدلهای مختلف فرش
مدلهای مختلف فرش

 

سابقه فرش دستباف ایرانی

 

سابقه این نوع فرش را می‌توان به پادشاهی باستانی پرشیا که اکنون به نام ایران مشهور است، نسبت داد. بر اساس اعلام وب سایت Iran Chamber Society، که یک سازمان بی‌طرف و غیرانتفاعی است و هدفش ارتقای فرهنگ و تاریخ ایران است، کوروش کبیر پس از فتح بابل در سال 539 قبل از میلاد هنر بافت فرش را در پرشیا معرفی کرد. این فرش‌ها به مدت بیش از 2500 سال – و مردمی که آن‌ها را می‌بافتند – همچنان جزو دارایی‌های ارزشمند فرهنگ و جامعه ایرانی محسوب می‌شوند. با مراجعه به سایت www.iranchamber.com می‌توانید اطلاعات بیشتری را در زمینه فرش دستباف ایرانی به دست آورید.

امروزه، صنعت مدرن بافت فرش نقش بزرگی را در کشور ایران ایفا می‌کند. به‌هرحال، در طول این مدت همواره کشمکش‌هایی وجود داشته‌اند؛ برای مثال، ایالات‌متحده در سال 2010 واردات اجناس تولید ایران را ممنوع کرد. این ممنوعیت در جایگاه خود باعث شده است که قیمت فرش دستباف ایرانی در ایالات‌متحده افزایش یابد.

 

قالیچه نهاوند
قالیچه نهاوند

 

بسیاری از خریداران تاکنون پرسیده‌اند که آیا می‌شود قیمت فرش‌های جدیدتر بافت ایران را کمی پایین آورد. بااین‌حال، باید توجه داشته باشید که مزیت‌های انتخاب یک فرش دستباف ایرانی از فرش ماشینی بسیار بیشتر هستند. فرش دستباف ایرانی که به‌دقت و با عشق و با استفاده از دست بافته شده است، گواهی بر توانایی و خلاقیت هنرمندانی است که آن را بافته‌اند. مهارت‌های لازم برای بافت فرش دستباف ایرانی از نسلی به نسل دیگر منتقل شده‌اند. درست همان‌طور که بافنده‌های فرش با هم تفاوت دارند، انواع فرش دستباف ایرانی هم با هم متفاوت‌اند و هیچ فرشی به دیگری شباهت ندارد.

 

مدلی از فرش دستباف ایرانی
فرش دستباف

 

کاربردهای این مدل فرش

 

فرش دستباف ایرانی نه‌تنها برای فرش کردن کف اتاق به کار می‌رود، بلکه جزو آثار هنری هم به شمار می‌رود. این فرش‌ها که به دلیل داشتن رنگ‌های غنی و طراحی جذاب خود مشهورند، به جای مواد مصنوعی از پشم و ابریشم کاملاً طبیعی و رنگ‌های گیاهی بافته می‌شوند. زیبایی و تأثیری که در خانه‌تان ایجاد می‌کنند، قابل وصف نیست. این نوع فرش‌ها علاوه بر ساخت بسیار دقیق و پرزحمت خود، به دلیل کیفیت و دوام بسیار بالای خود هم ارزش زیادی دارند. اگر به‌خوبی از آن‌ها مراقبت شود، تا چند نسل می‌توانند دوام داشته باشند. فرش دستباف ایرانی می‌تواند یک سرمایه‌گذاری بزرگ هم باشد که اگر به‌درستی نگهداری شود، با گذشت زمان ارزش آن بیشتر هم خواهد شد.

 

طرح لچک طُرّه دار
طرح لچک طُرّه دار

 

نکاتی که در زمان خرید فرش دستباف باید در نظر داشته باشید

 

هنگام خرید فرش دستباف ایرانی نکات زیادی را باید در نظر داشته باشید. در یکی دیگر از مقالات آموزشی خود به تفاوت‌های بین فرش‌های دستباف و ماشینی (که در بیشتر وقت‌ها تفاوت‌های ظریفی بینشان وجود دارد) خواهیم پرداخت. سعی کنید در مورد سابقه فرش پرسش‌های زیادی را از فروشنده کنید و مهم‌تر از همه، فرش زیبایی را که از آن خوشتان می‌آید، انتخاب کنید. فرش دستباف ایرانی درست برای همین منظور بافته شده است!

 

گوشه ای از یک فرش دستباف
گوشه ای از یک فرش دستباف ایرانی

 

قالیشویی طُرّه

کارشناسان پاسخگوی نیاز مشتری در قالیشویی طُرّه همواره آماده‌اند تا اطلاعات لازم را در موارد مختلف در اختیار مشتریان گرامی قرار دهند. برای کسب اطلاعات لازم می‌توانید با استفاده از بخش تماس با ما با کارشناسان ما مشورت کنید. برای سفارش اینترنتی شستشوی فرش خود، به بخش سفارش آنلاین رفته و فرم مربوط به آن را تکمیل کنید تا در اولین فرصت با شما تماس بگیریم. برای آگاهی از تعرفه‌های ما نیز می‌توانید به بخش تعرفه قالیشویی بروید.

منتظر نظرها و پیشنهادهای سازنده شما هستیم.

 

قالیشویی طُرّه
قالیشویی طُرّه

 

لینک مقاله منبع:

https://www.brumbaughs.com/what-makes-persian-rugs-so-special

 

قالیشویی طره
قالیشویی طره

قالیشویی طره با پشتوانه سه نسل تجربه ،انواع خدمات قالیشویی ، مرمت فرش دستباف ،دارکشی ، لکه بـرداری و ارائه می نماید .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *