آشنایی با مزایای فرش دستباف پشمی – قسمت اول

دسته بندی ها
دسته‌ها
قالیچه برچلو همدان

قالیشویی طُرّه در این پست خود مطالبی را در مورد فرش دستباف پشمی و سابقه آن و نیز برخی از مزایای مهم نگهداری این مدل فرش در منزل برایتان فراهم کرده است تا بتوانید با خواندن آن اطلاعات مفیدی را به دست آورید.

پشم به یکی از الیاف منحصربه‌فرد و بدون جایگزین برای انسان تبدیل شده است. فرش دستباف پشمی به دلیل داشتن مزایای فراوان همواره محبوبیت زیادی داشته است. مالکان این مدل فرش‌ها می‌توانند با دانستن جزئیات بیشتر و کسب اطلاعات بیشتر در مورد فرش دستباف پشمی به بهترین شکل ممکن از این سرمایه گران‌بهای خود مراقبت کنند.

 

قالیچه نهاوند
قالیچه نهاوند

 

داستان و سابقه پشم از عصر حجر یعنی چیزی حدود 10 هزار سال قبل شروع می‌شود که در آن موقع هیچ ماده دیگری نمی‌توانست از نظر دوام و پایداری با پشم مطابقت داشته باشد. خواص حرارتی آن باعث شد تا هر کس که بدان دسترسی دارد، دستکش‌های پشمی برای فصل زمستان خود ببافد و تقریباً بین سال‌های 3000 و 10.000 قبل از میلاد، اهالی ایران و به‌طور هم‌زمان مردم یونانی – رومی صنعتی سازی حیوانات خانگی را شروع کردند. آن‌ها گوسفندان را در سرتاسر اروپا و خاورمیانه پخش کرده و بنابراین، دوران استفاده گسترده از پشم را شروع کردند. تا این زمان، خواص پشم همچنان منحصر به خودش مانده است و به نظر ما بهتر است زمانی که قصد خرید فرش دستباف بعدی خود را دارید، این نکات را در نظر بگیرید.

 

برخی از مزیت‌های فرش دستباف پشمی

 

در اینجا چند مورد از مزیت‌های فرش دستباف پشمی را برایتان توضیح داده‌ایم:

 

مقاومت در برابر کپک

 

الیاف پشمی مانند اسفنج عمل می‌کنند و اجازه می‌دهند رطوبت بدون آن که جذبشان شود، از میانشان عبور کند. پشم علاوه بر آن که به سرعت خشک می‌شود، از رشد و پرورش مایت‌های گردوغبار و باکتری نیز جلوگیری می‌کند.

 

فرش دستباف پشمی
قالیچه نهاوند

 

تنظیم کننده حرارت

 

الیاف فرش دستباف پشمی پاکت‌هایی از هوا را در میان خود تشکیل می‌دهند و به ایجاد منطقه‌ای با حرارت مطلوب کمک می‌کنند.

 

غیر حساسیت‌زا

 

با این که ممکن است برخی افراد به‌طور طبیعی به لانولین (نوعی روغن که در پشم یافت می‌شود) حساسیت داشته باشند، پشم سالم‌ترین و بهداشتی‌ترین الیافی است که می‌توانید در منزل خود داشته باشید. بسیاری از واکنش‌های آلرژیک به واسطه  مواد شیمیایی سمی ایجاد می‌شوند که در الیاف مصنوعی وجود دارند.

 

نگهداری آسان

 

همان طور که روی پوست خود هم می‌توانید مشاهده کنید، روغن لانولین پشم از الیاف فرش دستباف پشمی مراقبت می‌کند و اجازه نفوذ لکه و گردوغبار را به داخل الیاف آن نمی‌دهد. اگر بلافاصله پس از لک شدن فرش دستباف پشمی خود به آن رسیدگی کنید، تقریباً همیشه می‌توانید لکه‌هایی را که بر الیاف آن تأثیر می‌گذارند، از بین ببرید.

 

قالیچه نهاوند
قالیچه نهاوند

 

قالیشویی طُرّه

از آنجایی که این مقاله کمی طولانی بود، آن را به دو قسمت تقسیم کردیم. در پست‌های بعدی ما می‌توانید ادامه این مطلب مفید را بخوانید.
برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه خدمات ما یا هر موضوع دیگر، می‌توانید با استفاده از بخش تماس با ما با کارشناسان ما تماس بگیرید.

 

قالیچه نهاوند
قالیچه نهاوند

 

 

لینک مقاله منبع:

http://www.24-7pressrelease.com/press-release/realize-the-many-benefits-of-a-wool-woven-rug-from-oriental-rug-amp-carpet-clinic-339750.php

قالیشویی طره
قالیشویی طره

قالیشویی طره با پشتوانه سه نسل تجربه ،انواع خدمات قالیشویی ، مرمت فرش دستباف ،دارکشی ، لکه بـرداری و ارائه می نماید .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *