مراقبت از فرش ماشینی به بهترین شکل ممکن

دسته بندی ها
دسته‌ها
توصیه‌هایی برای مراقبت از فرش

خرید فرش‌های ماشینی یکی از بهترین تصمیم‌های ممکن برای تکمیل تزئینات و زیبایی اتاق است. تنوع رنگ و طرح فرش ماشینی تقریباً  نامحدود است و برای زیباتر شدن فضای شما بسیار مناسب هستند. اگر از فرش‌های ماشینی به‌خوبی مراقبت کنید، می‌توانند چندین سال برای شما کار کنند. قالیشویی طُرّه در این مقاله نکات مهمی در مورد نگهداری و مراقبت از فرش ، قالیچه‌ها و فرش‌های ماشینی برایتان فراهم کرده است که می‌توانید آن‌ها را خوانده و عمل کنید.

همچنین بخوانید: چرا باید فرشها را تمیز نگه دارید؟

نکاتی مهم در مورد مراقبت از فرش ماشینی

نگهداری عمومی

یکی از مهم‌ترین و ضروری‌ترین کارهایی که می‌توانید و بهتر است برای مراقبت از فرش ماشینی انجام دهید، این است که زیر آن یک لایه ترمز فرش بگذارید. این کار چند مزیت دارد: ترمز فرش  جلوی سر خوردن و تکان خوردن فرش‌های کوچک ماشینی روی زمین جلوگیری را می‌گیرد و در زمان راه رفتن روی فرش احساس راحتی بیشتری به شما می‌دهد. گذاشتن لایی در زیر فرش باعث می‌شود گردوخاک و لک از زمین به فرش شما منتقل نشود و در نتیجه فرش دیرتر کثیف شده و عمر آن تا حد زیادی افزایش یابد.

توصیه می‌کنیم که هر چند ماه یک بار فرش ماشینی خود را بچرخانید (سروته کنید). این کار در مراقبت از فرش اهمیت زیادی دارد و باعث فشار مبلمان یا رفت‌وآمد به‌طور مساوی در قسمت‌های مختلف فرش تقسیم شود تا روی آن فرورفتگی ایجاد نشود.  علاوه بر این، اگر فرشتان در معرض نور آفتاب باشد، این کار باعث می‌شود نور همواره به یک قسمت آن   نتابد و زود خراب و پوسیده نشود. به‌علاوه، می‌توانید از پرده‌های کرکره‌ای استفاده کنید و برای جلوگیری از تابش نور مستقیم آفتاب، پرده را ببندید.

این مقاله را هم بخوانید: مزایای استفاده از شرکتهای قالیشویی حرفه ای

تمیز کردن

تمیز کردن یکی از بهترین کارهایی است که می‌توانید برای مراقبت از فرش انجام دهید. راحت‌ترین راه برای تمیز کردن فرش ماشینی، استفاده از جاروبرقی است. با انجام این کار گردوغبار و آشغال‌ها از بین پرزهای فرش بیرون می‌آیند. این راه‌حل مخصوصاً برای محل‌های پر رفت‌وآمد مثل اتاق نشیمن و راهروی ورودی مفید است. زیرا جارو کشیدن باعث می‌شود فرش زیبا و تمیز به نظر برسد.

یکی دیگر از کارهای مهم برای مراقبت از فرش این است که هرگاه مایعاتی (مثل چای و شربت) روی  فرش ماشینی ریخت، بلافاصله آن را تمیز کنید. ابتدا بهتر است با دستمالی مناسب لکه را خشک کنید؛ به هیچ وجه دستمال را روی فرش نکشید. این کار باعث می‌شود لکه را در بقیه جاهای فرش پخش کنید. به محض اینکه رطوبت آن را گرفتید، همان قسمت را آب بکشید و دوباره خشک کنید. اگر نگران به جا ماندن لکه بر روی فرش هستید، می‌توانید کمی شوینده ملایم یا ترکیب صابون با آب را امتحان کنید. زیرا بعضی از شوینده‌ها باعث به هم ریختن رنگ فرش می‌شوند. به‌علاوه، فرش‌های ماشینی نوعی چسب خاص در پشتشان دارند که ممکن است شوینده‌های قوی به آن‌ها آسیب بزنند.

برای مراقبت از  فرش به روش بهینه، اگر یک لکه قدیمی روی فرش ماشینی‌تان ایجاد شده است و نمی‌توانید آن را پاک کنید، پیشنهاد می‌کنیم آن را به قالیشویی ببرید تا به‌طور تخصصی تمیز شود. ممکن است تصمیم بگیرید که  خودتان این کار را انجام دهید اما بهتر است دستورالعمل‌های کارخانه را برای تمیز کردن فرش رعایت کنید تا در نتیجه روش‌ها و استفاده از مواد نامناسب ضمانت‌نامه آن را باطل نکنید.

توصیه‌هایی کلی در مورد مراقبت از فرش

مراقبت از فرش را خیلی جدی بگیرید؛ زیرا فرش یکی از وسایل با اهمیت و گران‌قیمت منزل است. چند نکته کلی زیر در مورد مراقبت از فرش را بخوانید و مطمئن شوید که آن‌ها را اجرا می‌کنید:

فرش را در محیط‌های مرطوب قرار ندهید، همان‌طور که می‌دانید، رطوبت دشمن فرش است. در تاروپود فرش معمولاً پنبه یا جوت بکار می‌رود که در محیط مرطوب دچار پوسیدگی می‌شوند.

در صورت ریختن هر مایعی بر روی فرش بلافاصله برای تمیز  کردنش دست‌به‌کار شوید.

تا جایی که امکان دارد، فرش را در نزدیکی بخاری و منابع حرارتی قرار ندهید.

اگر فرش شما روی سرامیک حرکت می‌کند، از ترمز فرش استفاده کنید.

برای مراقبت از فرش بهتر است هنگام جابجایی، آن را لول کنید.

اشیاء سنگین مانند مبل، کمد، میز ناهارخوری را حتی‌الامکان روی فرش قرار ندهید. اما اگر مجبور به این کار هستید، اولاً در زیر پایه‌ها از یک قطعه
تلق، فوم فشرده و یا موکت چند لا استفاده نمایید، ثانیاً هرچند وقت یک بار این وسایل را جابجا نمایید.

به‌صورت هفتگی فرش را با جارو تمیز کنید.

فرش را هر شش ماه یک بار سروته کنید؛ این کار سایش فرش را به تعویق می‌اندازد.

فرش ماشینی را در معرض تابش نور خورشید قرار ندهید.

برای شست و شوی فرش از شرکت‌های معتبر کمک بگیرید، بهترین وقت برای شست‌وشو اواخر بهار و تابستان است.

شرکت قالیشویی طُرّه

قالیشویی طُرّه در این پست خود چند توصیه برای مراقبت از فرش را برایتان توضیح داده است. تمیز کردن و شستشوی فرش در منزل کار چندان سختی نیست، اما در برخی موارد ممکن است به شستشوی حرفه‌ای فرش نیاز شود که دیگر از توان و امکانات شما خارج است. در چنین مواردی فقط یک شرکت قالیشویی فرش حرفه‌ای می‌تواند این کار را به‌خوبی انجام دهد. قالیشویی طُرّه آماده است تا انواع خدمات مربوط به فرش را برای مشتریان خود فراهم کند. برای آگاهی از خدماتی که ارائه می‌دهیم، به بخش خدمات مراجعه کنید. برای رزرو اینترنتی یک وقت قالیشویی می‌توانید به بخش سفارش آنلاین مراجعه کنید و برای مطلع شدن از قیمت خدمات ما بخش تعرفه قالیشویی را مشاهده کنید. در صورت نیاز به هر گونه مشاوره یا اطلاعات بیشتر می‌توانید با مراجعه به بخش تماس با ما با کارشناسان ما مشورت کنید.

قالیشویی طُرّه
قالیشویی طُرّه
قالیشویی طره
قالیشویی طره

قالیشویی طره با پشتوانه سه نسل تجربه ،انواع خدمات قالیشویی ، مرمت فرش دستباف ،دارکشی ، لکه بـرداری و ارائه می نماید .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *