چرا باید فرش‌ها را تمیز نگه دارید؟

دسته بندی ها
دسته‌ها
آلودگیهای پنهان فرش

تمیز کردن و شستشوی فرش  یکی از کارهای بسیار مهم برای زیبایی منزل و حفظ سلامت افراد خانه است؛ زیرا گردوغبار و خاک و مواد پراکنده در هوای محیط در تاروپود فرش نفوذ می‌کنند و در درجه اول سلامت اعضای خانواده را به خطر می‌اندازد و در درجه دوم باعث پوسیدگی و خرابی فرش‌ها می‌شوند. اگر به این مسئله توجه نکنید، مجبور خواهید شد فرش را تعویض کنید. تعویض فرش‌ها به‌طور مکرر برایتان پرهزینه خواهد بود و ممکن است با بودجه خانواده سازگاری نداشته باشد. علاوه بر این جز مخارج اضافی و هدر رفت درآمد خانواده می‌شود. قالیشویی طُرّه در این مقاله مطالبی را در مورد خطرات فرش کثیف و مزایای شستشوی آن بیان کرده است.

چرا باید فرش‌ها را تمیز نگه دارید؟ - قالیشویی - طره

بنر - تماس با ما

هنگامی که تصمیم می‌گیرید فرش را در منزل تمیز کنید، بهتر است با تمامی جوانب کار مانند جنس و نوع فرش آشنایی داشته باشید تا بتوانید بهترین راه را برای تمیز کردن آن فرش انتخاب کنید و عمر و سلامت فرش را نیز بالا ببرید. برخی از افراد تصور می‌کنند  جاروبرقی کشی مکرر می‌تواند تمامی گردوغبار و کثیفی درون فرش را از بین ببرد؛ اما برخی از مشکلاتی که در یک فرش کثیف وجود دارند، با جاروبرقی برطرف نمی‌شوند. برخی از خطرات فرش کثیف برای افراد عبارت‌اند از: ابتلا به برخی بیماری‌ها، مشکلات پوستی و آلرژی‌های تنفسی که ناشی از فرش‌هایی هستند که در خانه به‌خوبی تمیز نمی‌شود.

اگر به دلایلی مانند نداشتن فضای کافی، نیم توانید که فرش‌های منزل خود را تمیز کنید، بهترین کار ممکن این است که آن را به یک  قیمت قالیشویی معتبر بسپارید. اما حتی در صورت داشتن فضای لازم نیز بهتر است در منزل این کار را انجام ندهید. چون مواد و تجهیزات مناسب را در منزل ندارید و بنابراین، نمی‌توانید نتیجه خوبی از آن بگیرید. در ادامه این مقاله می‌خواهیم بیان کنیم که چرا فرش‌های منزل را باید تمیز نگه داریم

چرا باید فرش‌ها را تمیز نگه دارید؟ - قالیشویی - طره

خطرات فرش کثیف و مزایای داشتن فرش تمیز

از حشرات و سوسک‌های کوچک راحت می‌شوید

گردوغبار، بافت فرش و عمق آن، طرح‌های فرورفته دار، آلرژن‌ها و غیره برای حشرات جذاب هستند و یکی از خطرات فرش کثیف جذب همین حشرات و مواد حساسیت‌زا است. حشرات علاوه بر دمای مطلوب و محیط، به سمت مواد قلیایی نیز جذب می‌شوند و اگر اجازه رشد و باقی ماندن را به آن‌ها دهید و شرایط مساعد برای زندگی‌شان فراهم باشند، الیاف فرش را می‌خورند و سرمایه و دلیل زیبایی خانه شما را از بین می‌برند. علاوه بر خوردن الیاف فرش با سوخت‌وساز شروع به تولید بویی نامطبوع می‌کنند که در محیط خانه می‌پیچد و فضایی بد را برای شما و مهمان‌هایتان ایجاد می‌کنند.

چرا باید فرش‌ها را تمیز نگه دارید؟ - قالیشویی - طره

کمکی برای نگه داری بهتر فرم فرش‌ها

سطح خاک و گردوغبار و سایر ذرات موجود در الیاف به سست شدن فرش می‌انجامد. یکی دیگر از خطرات فرش کثیف وجود همین گردوغبار است که می‌توانند به‌تدریج بافت فرش را سست کنند و در طول زمان می‌توان شاهد تغییرات شکل و ظاهر فرش‌ها بود. با تمیز کردن مرتب و مکرر فرش الیاف آن را احیا کرده و فرش را زنده نگاه دارید تا طول عمر آن نیز افزایش یابد. همین کار باعث می‌شود فرش‌ها نو و سالم به نظر بیایند.

بنر - تماس با ما

فرش‌ها می‌توانند برای سلامت شما مضر باشند

فرش‌ها می‌تواند یکی از علت‌های بیماری و خطری برای سلامت شما و مهمانانتان باشند. یکی از خطرات فرش کثیف جمع شدن عواملی مانند عوامل آلرژی‌زا، باکتری‌ها، و حشرات ریز در آن‌ها است که خطری جدی برای افراد حاضر در آن خانه به شمار می‌آیند. در خانه‌ای که کودکان، حیوانات خانگی یا حتی افراد بزرگ‌سال هستند تمیز کردن و جاروکشی مرتب و مکرر یکی از مهم‌ترین کارها است. برای داشتن نتایج بهتر، توصیه می‌کنیم فرش‌ها را یک تا پنج مرتبه در طول هفته جاروبرقی بکشید. علاوه بر این، بهتر است برای تمیز کردن عمیق فرش در طول سال یک یا دو مرتبه به قالیشویی معتبر نزدیک به خانه خود تماس گرفته و درخواست شست‌وشوی فرش‌ها با بخار را بدهید. با این کار هم ظاهر فرش را تازه و نو نگاه می‌دارید و هم از تمیزی و بوی خوب آن با خیال آسوده لذت خواهید برد.

چرا باید فرش‌ها را تمیز نگه دارید؟ - قالیشویی - طره

شرکت قالیشویی طُرّه

قالیشویی طُرّه در این پست خود چند مورد از مزایای داشتن فرش تمیز در منزل و خطرات فرش کثیف را برایتان توضیح داده است. تمیز کردن و شستشوی فرش در منزل کار چندان سختی نیست، اما در برخی موارد ممکن است به شستشوی حرفه‌ای فرش نیاز شود که دیگر از توان و امکانات شما خارج است. در چنین مواردی فقط یک شرکت قالیشویی فرش حرفه‌ای می‌تواند این کار را به‌خوبی انجام دهد. قالیشویی طُرّه آماده است تا انواع خدمات مربوط به فرش را برای مشتریان خود فراهم کند. برای آگاهی از خدماتی که ارائه می‌دهیم، به بخش خدمات مراجعه کنید. برای رزرو اینترنتی یک وقت قالیشویی می‌توانید به بخش سفارش آنلاین مراجعه کنید و برای مطلع شدن از قیمت خدمات ما بخش تعرفه قالیشویی را مشاهده کنید. در صورت نیاز به هر گونه مشاوره یا اطلاعات بیشتر می‌توانید با مراجعه به بخش تماس با ما با کارشناسان ما مشورت کنید.

چرا باید فرش‌ها را تمیز نگه دارید؟ - قالیشویی - طره

قالیشویی طره
قالیشویی طره

قالیشویی طره با پشتوانه سه نسل تجربه ،انواع خدمات قالیشویی ، مرمت فرش دستباف ،دارکشی ، لکه بـرداری و ارائه می نماید .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *