سه لکه رایج و تاثیرشان بر روی فرش

دسته بندی ها
دسته‌ها
رفع انواع لکه و کثیفی از روی فرش

اگر قصد دارید فرشتان را برای مدتی طولانی‌تر نگه دارید، راهش استفاده از خدمات قالیشویی حرفه‌ای است. به‌هرحال، با وجود تمام فوایدی که این کار دارد، هر روز نمی‌توانید از شرکت‌های قالیشویی بخواهید این کار را برایتان انجام دهند. اگر نحوه پاک کردن لکه‌های رایجی را که در منزل روی فرش ایجاد می‌شوند بدانید، می‌توانید تا حد زیادی جلوی وارد شدن آسیب به فرش را بگیرید؛ قالیشویی طُرّه در این مقاله چند لکه و راه پاک کردن آن‌ها را برایتان توضیح داده است.

لکه‌های محلول در آب

این‌ها لکه‌هایی هستند که اگر به‌موقع به سراغشان بروید، ساده‌تر از سایر لکه‌ها پاک می‌شوند. پس از آن که قسمت‌های جامد لکه را تا حد امکان از روی فرش برداشتید، می‌توانید یک حوله کاغذی سفید یا حوله سفید و تمیزی را با آب مرطوب کنید و به‌آرامی به لبه‌های لکه ضربه بزنید و این کار را به‌طرف داخل لکه ادامه دهید. اگر متوجه شدید که لکه سخت شده است، می‌توانید یک‌چهارم قاشق چای‌خوری مایع ظرف‌شویی شفاف را با هشت اونس آب (هر اونس 82/53 گرم است) ترکیب کرده و استفاده کنید.

از این ترکیب می‌توانید برای پاک کردن لکه‌های محلول در آب مانند رنگ لاتکس، نوشیدنی‌ها، میوه و نوشابه نیز استفاده کنید.

پاک کردن لکه‌های دیگری که در خود پروتئین دارند، در زمانی که آنزیم‌هایشان در معرض گرما یا مواد اسیدی قرار گرفته باشند کار مشکلی است، زیرا تیره می‌شوند و به‌سختی به فرش می‌چسبند. در صورت لک شدن فرش با استفراغ و خون، بهتر است پیش از شستن فرش با آب سرد، قسمت‌های جامد آن را جدا کنید.

لکه خون روی فرش
لکه برداری فرش (لکه خون)

اگر این کار را انجام ندهید، مجبور خواهید شد برای فرش‌های پشمی از ترکیبات ملایم مایع ظرف‌شویی شفاف و آب و برای سایر انواع فرش از یک قاشق آمونیاک و یک فنجان آب استفاده کنید. برای فرش‌های با الیاف سفیدرنگ، فقط باید از هیدروژن پروکسید استفاده کنید. در مواردی که وضعیت لکه طوری است که نمی‌توانید پاکش کنید، بهتر است از شرکت قالیشویی فرش حرفه‌ای استفاده کنید.

برخی از لکه‌های پروتئین دار، آب میوه، خون، مایعات بدن و محصولات لبنی هستند.

لکه برداری برای داشتن فرش تمیز
لکه برداری برای تمیز کردن فرش

لکه‌های نفتی و چربی

لکه‌های نفتی و چرب می‌توانند خطر بزرگ‌تری برای فرش باشند، زیرا به‌طور طبیعی تمایل دارند به سایر مواد نفتی مانند بنزین که برای تولید الیاف مصنوعی فرش استفاده می‌شوند، بچسبند. به همین دلیل، برخی از تولیدکنندگان فرش بر روی الیاف مصنوعی آن روکش‌های خاصی اضافه می‌کنند تا مقاومت آن‌ها در برابر لکه را افزایش دهند؛ بنابراین، برای پاک کردن لکه‌های ایجادشده روی این فرش‌ها، باید از آب و کف صابون ملایم استفاده کنید. در فرش‌هایی که این روکش را ندارند، بهتر است از مواد پاک‌کننده خشک مجاز استفاده کنید. برای پاک کردن لکه، باید حوله یا دستمالی را با آب بیشتری مرطوب کرده و به‌آرامی روی لکه ضربه بزنید تا باقیمانده مواد پاک‌کننده از روی فرش پاک شوند. پس از خشک شدن، می‌توانید روی آن قسمت جاروبرقی بکشید.

برخی از لکه‌های نفتی و چرب شامل وازلین، رژ لب، روغن پخت‌وپز و سس سالاد هستند.

تصویری از لکه سس گوجه فرنگی روی فرش
لکه سس گوجه فرنگی روی فرش

آدامس و موم

اگر تراکم پرزهای فرشتان عمیق یا متوسط است، نباید اجازه دهید این نوع لکه‌ها زمان زیادی روی فرش بمانند، زیرا الیاف آن را به هم می‌چسبانند. حتی کندن آن‌ها نیز می‌تواند به فرشتان صدمه بزند. برای جدا کردنشان باید ابتدا چند تکه یخ را روی قسمت لک شده بگذارید تا آن را سفت کند و سپس قسمت‌های سفت شده را از فرش جدا کنید، البته مطمئن شوید که الیاف فرش با آن کشیده نمی‌شوند.

پاک کردن لکه آدامس
پاک کردن لکه آدامس

برای بقایای موم، قسمت لک شده را با حوله کاغذی یا کاغذ قهوه‌ای بپوشانید و سپس اتو را تا درجه متوسط (نه بیشتر) گرم کنید و روی آن بگذارید تا لکه برداشته شود. برای پاک کردن لکه آدامس، ماده پاک‌کننده خشک را به پارچه تمیز یا حوله کاغذی مالیده و به‌آرامی روی لکه ضربه بزنید و سپس با پارچه مرطوب بقایای ماده پاک‌کننده را بردارید.

پاک کردن لکه شمع
پاک کردن لکه موم شمع

اگر با راه‌های صحیح پاک کردن لکه آشنایی داشته باشید، فرشتان عمر بیشتری خواهد داشت. از کمک‌ها و راهنمایی‌های قالیشویی حرفه‌ای غافل  نشوید.

قالیشویی طُرّه

اگر برای سپردن فرش به یک شرکت قالیشویی فرش ماشینی آمادگی دارید، قالیشویی طُرّه برای ارائه انواع خدمات مخصوص به فرش در خدمت شماست. ما برای شستشوی فرش شما از فنون اثبات شده و فناوری پیشرفته و به‌روزترین تجهیزات استفاده می‌کنیم تا نتایجی را به دنبال داشته باشند که محیط زندگی و کسب‌وکارتان را پاک و سالم نگه می‌دارند. همین امروز با مراجعه به بخش تماس با ما می‌توانید فرشتان را با خیالی راحت به ما بسپارید. در روشی ساده‌تر می‌توانید با مراجعه به بخش سفارش آنلاین برای شستشوی فرش خود یک وقت اینترنتی رزرو کنید. برای مشاهده و مقایسه قیمت‌های ما هم به قسمت تعرفه قالیشویی مراجعه کنید.

یکی دیگر از بخش‌های عالی ما طرح جایگزینی فرش است. مرکز تخصصی خدمات فرش و قالیشویی طُرّه این امکان را برای مشتریان عزیز فراهم کرده است که در صورت درخواست از طرح جایگزینی فرش بهره‌مند شوند.
این طرح بدین‌صورت است که در زمان شستشوی فرش‌های شما، فرش‌هایی از جانب قالیشویی طُرّه در منزل شما به امانت گذاشته می‌شود تا در مدت‌زمان شستشوی فرش‌های خودتان منزل شما از فرش خالی نماند.

فرش گران‌بها و ارزشمند خود را با خیالی راحت به ما بسپارید.

قالیشویی طُرّه
قالیشویی طُرّه

لینک مقاله منبع:

http://www.springfreshrestoration.com.au/3-common-household-stains-and-their-effects-on-your-carpet/

قالیشویی طره
قالیشویی طره

قالیشویی طره با پشتوانه سه نسل تجربه ،انواع خدمات قالیشویی ، مرمت فرش دستباف ،دارکشی ، لکه بـرداری و ارائه می نماید .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *