نکاتی در مورد شستشوی فرش و ضرورت آن

دسته بندی ها
دسته‌ها
شستشوی فرش و ضرورت آن - قالیشویی - طره

شستشوی فرش یکی از کارهای ضروری و بسیار مهم برای محافظت از رنگ قالی و فرش است. علاوه بر جارو زدن گاه‌به‌گاه فرش، بهتر است که فرش خود را به‌طور مرتب بشویید، چون این کار مزایای فراوانی دارد که قالیشویی طُرّه در این مقاله توضیحاتی در مورد آن‌ها فراهم کرده است. با شستشوی فرش آلودگی‌های چسبناک و روغنی را که جاروبرقی نمی‌تواند از داخل بافت فرش خارج کند، تمیز می‌کنید و فرش تمیز شده در طول زمان همچنان زیبا به نظر می‌رسد و عمر آن نیز افزایش پیدا می‌کند.

در فرآیند شستشوی فرش معمولاً کثیفی‌ها و آلودگی‌هایی از بین می‌روند که در اثر بخارهای ناشی از آشپزی، آلودگی هوا و گردوخاک ته کفش وارد بافت فرش شده و در آنجا تجمع می‌کنند. آلودگی‌های روغنی که در الیاف فرش و قالی وارد می‌شوند، می‌توانند رنگ آن را به‌تدریج اما به‌شدت تغییر دهند. در این حالت، رنگ فرش از بین نمی‌رود، بلکه در زیر لایه‌ای از چربی و کثیفی پنهان می‌شود و مشخص نیست. اگر این لایه چربی را به مدت طولانی به حال خود رها کنید و آن را پاک نکنید، روی الیاف فرش شما باقی مانده و روی هم انباشته می‌شود، به‌تدریج آلودگی‌های جامد را نیز به خود جمع کرده و فرش شما به منبعی از آلودگی تبدیل خواهد شد.

 

شستشوی فرش و ضرورت آن - قالیشویی - طره

برای شستشوی فرش خود یک برنامه زمان‌بندی پیش‌بینی کنید

اگر فرش را پیش از آنکه آلودگی‌ها بر روی آن انباشته شوند بشویید، فرایند شستشو بسیار آسان‌تر و موفقیت‌آمیزتر خواهد بود و هزینه کمتری نیز خواهد داشت. فرش‌هایی که در داخل منازل مسکونی پهن شده‌اند، بسته به تعداد افراد خانواده و میزان رفت‌وآمد روی آن‌ها باید در هر ۱۲ الی ۱۸ ماه یک بار شسته شوند.
انتخاب نوع فرایند شستشوی فرش اهمیت زیادی دارد. برخی از سیستم‌های شستشو مقداری از آلودگی‌ها را روی بافت فرش باقی می‌گذارند که می‌تواند موجب سرعت‌گیری فرآیند جذب آلودگی‌ها بر روی فرش شود و بنابراین، اساس هدف از شستشوی فرش را زیر سؤال می‌برد.

شستشوی فرش و ضرورت آن - قالیشویی - طره

شستشو با آب گرم (بخار شویی)

تحقیقات نشان داده‌اند که سیستم شستشو با آب گرم، بهترین نتیجه را در تمیز کردن آلودگی‌های فرش داشته است. در اصطلاح، این سیستم با نام «بخار شویی» شناخته می‌شود. هر چند هیچ بخاری در نتیجه این فرآیند ایجاد نمی‌شود. در این عملیات یکی از کارکنان مسئول شستشوی فرش با استفاده از آب‌پاش فشنگی آب گرم را با فشار زیاد به داخل پرزهای فرش می‌گیرد و به همین طریق مواد شوینده‌ای را که برای شستشوی فرش استفاده شده‌اند، همراه با آلودگی‌هایی که در لابه‌لای الیاف فرش جا خوش کرده‌اند، از آن خارج می‌کند. این کار را می‌توانید در حیاط منزل و با یک شلنگ آب و یک تکه چوب بلند یا جاروی دستی نیز انجام دهید، اما برای گرفتن نتیجه بهتر، توصیه می‌کنیم آن را به قالیشویی حرفه‌ای بسپارید.

اگر شرکت تولید کننده فرش در پشت آن دستورالعمل خاصی برای شستشوی فرش ارائه کرده است، در هنگام شستشوی فرش بهتر است آن را به کار گیرید. در غیر این صورت، در صورتی که به دلیل شستشوی غیراصولی، فرشتان زیبایی و هماهنگی بافت خود را از دست بدهد، شرکت‌های تولید کننده مسئولیتی را قبول نخواهند کرد.

شستشوی فرش و ضرورت آن - قالیشویی - طره

برای فرش‌های خود یک قالیشویی حرفه‌ای انتخاب کنید

استفاده از خدمات شرکت‌های قالیشویی حرفه‌ای یک انتخاب عالی برای شستشوی فرش شما هستند. بدیهی است که تجهیزات شستشوی آن‌ها قدرت مکش بیشتری دارند و فرایند خشک کردن فرش را سریع‌تر انجام می‌دهند. علاوه بر این، حرفه‌ای‌های واقعی تمامی تجهیزات در دسترس را به‌خوبی می‌شناسند، انواع الیاف و ساختارهای تشکیل دهنده فرش را می‌شناسند و از افراد مجرب برای شستشوی فرش‌های شما استفاده می‌کنند.

شستشوی فرش و ضرورت آن - قالیشویی - طره

قالیشویی طُرّه

اگر برای سپردن فرش به یک شرکت قالیشویی فرش ماشینی آمادگی دارید، قالیشویی طُرّه برای ارائه انواع خدمات مخصوص به فرش در خدمت شماست. ما برای شستشوی فرش شما از فنون اثبات شده و فناوری پیشرفته و به‌روزترین تجهیزات استفاده می‌کنیم تا نتایجی را به دنبال داشته باشند که محیط زندگی و کسب‌وکارتان را پاک و سالم نگه می‌دارند. همین امروز با مراجعه به بخش تماس با ما می‌توانید فرشتان را با خیالی راحت به ما بسپارید. در روشی ساده‌تر می‌توانید با مراجعه به بخش سفارش آنلاین برای شستشوی فرش خود یک وقت اینترنتی رزرو کنید. برای مشاهده و مقایسه قیمت‌های ما هم به قسمت تعرفه قالیشویی مراجعه کنید.

فرش گران‌بها و ارزشمند خود را با خیالی راحت به ما بسپارید.

پاک - کردن - لکه جوهر از روی فرش - قالیشویی - طره

قالیشویی طره
قالیشویی طره

قالیشویی طره با پشتوانه سه نسل تجربه ،انواع خدمات قالیشویی ، مرمت فرش دستباف ،دارکشی ، لکه بـرداری و ارائه می نماید .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *