چند نکته مهم برای خرید فرش که باید در ذهن داشته باشید

دسته بندی ها
دسته‌ها
قالي كاشمر زيرخاكي / خرید فرش

هنگامی که نوبت به خرید فرش می‌رسد، انواع گسترده‌ای از آن وجود دارند که می‌توانید انتخاب کنید. برای خرید فرش می‌توانید هزینه کم یا زیادی صرف کنید، اما گاهی اوقات فروشنده‌ها هزینه‌هایی بیش از ارزش واقعی فرش از شما خواهند گرفت. برچسب مشخصات فرش که احتمالاً روی همه فرش‌ها وجود دارد، می‌تواند اطلاعات زیادی در مورد کیفیت فرش در اختیارتان بگذارد. از میان سایر موارد،  به موارد دیگری مانند تراکم پرز، الیافی که فرش از آن‌ها بافته شده است و کارهای ویژه‌ای که روی آن انجام شده‌اند، اشاره می‌کند. هنگامی که به فرش نگاه می‌کنید، می‌خواهید ارزش واقعی آن را بدانید و این اطلاعات می‌توانند شما را راهنمایی کنند.

فاليچه جوزان ملاير
فاليچه جوزان ملاير

چند نکته مهم برای خرید فرش

برچسب مشخصات فرش

هنگام خرید فرش بهتر است مراقب فروشگاه‌ها باشید که نمونه‌های بدون برچسب فرش را به شما نشان ندهند، این بدان معناست که برچسب‌ها را بنا به دلایلی کنده‌اند. اگر فرش برچسب نداشته باشد، معنایش آن است که فروشنده می‌خواهد چیزی را ندانید. فرش‌ها کیفیت‌های متنوعی دارند؛ بنابراین، هنگام خرید فرش مطمئن شوید که می‌دانید فرش مورد نظرتان از چه موادی ساخته شده است و نیز سایر اطلاعات مهم مربوط به آن.

قالي بيجار بافت پر و بسيار خوش قلم
قالي بيجار بافت پر و بسيار خوش قلم

نوع فرش

یکی دیگر از نکات مهم خرید فرش آن است که علاوه بر نحوه بافت فرش، باید تصمیم بگیرید که فرشی را می‌خواهید که فقط قسمتی از کف اتاق را بپوشاند یا یک فرش دیواربه‌دیوار می‌خواهید. بااینکه فرش دیواربه‌دیوار هم ظاهری مرتب دارد و هم بادوام است، فرشی که قسمتی از کف را می‌پوشاند، احساس بهتری خواهد داشت. این فرش‌ها بیشتر افرادی را به خود جذب می‌کنند که می‌خواهند اثاث خانه خود را به‌طور مکرر جابجا کنند یا خانه خود را عوض می‌کنند. اگر به دنبال یک فرش کمتر متعارف مانند فرش‌های عتیقه هستید نیز این فرش برایتان مناسب است، اما برای خریدشان باید به فروشگاه‌هایی بروید که در این زمینه تخصص دارند. از طرف دیگر، اگر فرشی می‌خواهید که کل فضای کف اتاق را بپوشاند و قصد دارید مدتی طولانی از آن استفاده کنید، شاید فرش دیواربه‌دیوار بهترین انتخاب باشد.

قالي تبريز ٣٥ رج
قالي تبريز ٣٥ رج

رنگ فرش

یکی دیگر از نکات مهم در خرید فرش رنگ آن است. رنگ فرش اهمیت زیادی دارد و حتی یک تفاوت جزئی در رنگ می‌تواند بر نمای آن در منزلتان تأثیر زیادی بگذارد. به یاد داشته باشید ظاهر فرشی که در منزل پهن می‌کنید، با آنچه در نمایشگاه دیده‌اید، یکسان نیست. شرایطی که در فروشگاه فراهم است، در بیشتر وقت‌ها ظاهر فرش را تیره‌تر نشان می‌دهند. زمانی که می‌خواهید در مورد انتخاب رنگ فرش تصمیم بگیرید، باید اولویت‌های خودتان را در نظر بگیرید و نیز روشی که اثاثیه را در منزل چیده‌اید و حتی رنگ دیوارها. وقتی به فرش‌ها نگاه می‌کنید، باید مطمئن شوید همان‌طور که در فروشگاه دیده‌اید، خوب به نظر می‌آید. یکی از بهترین روش‌ها برای خرید فرش مناسب آن است که چند نمونه را به منزل ببرید و با شرایط آنجا مطابقت دهید و سپس انتخاب کنید.

قالي كرمان بسيار خوش نقشه و يونيك
قالي كرمان بسيار خوش نقشه و يونيك

سخن آخر

فرش به‌عنوان یکی از قسمت‌های هر خانه‌ای اهمیت زیادی دارد، بنابراین، برای خرید فرش مطمئن شوید که ابتدا همه کارهای منزلتان را انجام داده و تمام جوانب را در نظر گرفته‌اید تا بتوانید با حوصله و دقیق انتخاب کنید. شاید بخواهید یک فرش تزئینی اما بادوام انتخاب کنید که برای یک جای پر رفت‌وآمد مناسب باشد. اگر توصیه‌های ما برای خرید فرش را به‌خوبی دنبال کنید، از آن‌ها نتیجه خوبی خواهید گرفت.

قاليچه كردي قوچان ريز بافت
قاليچه كردي قوچان ريز بافت

قالیشویی طُرّه

قالیشویی طُرّه مجری انواع خدمات مربوط به فرش ماشینی و فرش دستباف از قبیل خرید و فروش فرش، شستشو، مرمت و رفوی فرش و غیره در این مقاله اطلاعاتی را در مورد خرید فرش برایتان فراهم کرده است. برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید با استفاده از بخش تماس با ما با کارشناسان ما تماس گرفته و با آن‌ها مشورت کنید. خدمات متنوع ما را می‌توانید در بخش خدمات مشاهده کنید. برای آگاهی از سایر موارد نیز می‌توانید به صفحه اول وب سایت ما مراجعه کنید.

منتظر دریافت نظرها و پیشنهادهای سازنده شما هستیم.

قالیشویی طُرّه
قالیشویی طُرّه

لینک مقاله منبع:

http://ezinearticles.com/?Carpet-Buying-Tips-to-Keep-in-Mind&id=5311135

قالیشویی طره
قالیشویی طره

قالیشویی طره با پشتوانه سه نسل تجربه ،انواع خدمات قالیشویی ، مرمت فرش دستباف ،دارکشی ، لکه بـرداری و ارائه می نماید .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *