فواید داشتن فرش تمیز در منزل کدامند؟

دسته بندی ها
دسته‌ها
لکه برداری برای داشتن فرش تمیز

تمیز نگه داشتن فرش برای سلامت شما، افراد خانواده و شیوه زندگی‌تان اهمیت زیادی دارد. داشتن فرش تمیز یکی از جلوه‌های زیبایی، تمیزی و سلامت خانه است. فرش تمیز مزایای فراوانی دارد و به لحاظ زیبایی‌شناختی نیز بسیار مهم است. به همین دلیل، هر قدر از فرش‌های خود بهتر مراقبت کنید،  فرش‌ها نیز به همان میزان کیفیت و جلوه خود را حفظ می‌کنند. علاوه بر اینکه فرش تمیز می‌تواند تأثیر زیادی بر زیبایی دکور خانه داشته باشد، از سلامت افراد حاضر در خانه نیز می‌تواند به طور جدی محافظت کند. هر قدر هم در تمیزی و زیبایی و انتخاب سایر قسمت‌های دکوراسیون منزلتان دقت کنید، تمیزی فرش زیبایی دکوراسیون را بیشتر نشان خواهد داد.

استفاده از جاروبرقی برای تمیز نگه داشتن فرش
استفاده از جاروبرقی برای تمیز کردن فرش

مزایای داشتن فرش تمیز در منزل

یکی از مزایای مهم داشتن فرش تمیز در منزل این است که می‌تواند وضعیت بهداشت و سلامت محیط خانه و اعضای خانواده‌تان را بهبود بخشد. بسیاری از بیماری‌هایی مانند آسم و آلرژی و اگزما  فرش‌های کثیف ناشی می‌شوند. وقتی فرش را از جای خود تکان می‌دهید، عوامل بیماری‌زا در آن به حرکت می‌افتند و در هوا پخش می‌شود. همین مواد حساسیت‌زا می‌توانند باعث ابتلای افراد به بیماری‌های متفاوتی شوند. بهترین راه برای دوری از همین بیماری‌های احتمالی آن است که برای تمیز کردن فرش در طول روزهای هفته، ماه‌ها و سال یک برنامه زمان‌بندی دقیق و منظم داشته باشید.

نکاتی در مورد لکه برداری فرش
لکه برداری برای داشتن فرش تمیز

از میان این مواد حساسیت‌زا می‌توانیم به مواردی مانند گردوغبار و خاک، حشرات ریز و انواعی از میکروب‌ها و ویروس‌ها و مایت‌های گردوغبار اشاره کنیم که این بیماری‌ها می‌توانند با درد و تب و اسهال خونی همراه باشند. ازآنجایی‌که فرش‌ها نقش فیلتر هوا را در خانه ایفا می‌کنند، با داشتن قالیچه و فرش تمیز در خانه می‌توانید از مزایای هوای تمیز و تنفس در هوایی پاک بهره‌مند شوید.

تمیز کردن مرتب فرش‌ها مزایای مالی نیز را به همراه دارد. اگر فرش‌ها را در طول سال به طور مرتب تمیز کنید، برای شستشوی آن‌ها در دفعات بعدی به زمان و میزان شوینده کمتری نیاز خواهید داشت. یکی دیگر از مهم‌ترین مزایای فرش افزایش طول عمر آن است. ممکن است بخواهید در آینده دور یا نزدیک فرش خود را تعویض کند، پس بهتر است به‌خوبی از آن مراقبت کنید تا بتوانید خریدار خوبی برای آن پیدا کنید. علاوه بر این، مزایای دیگر فرش تمیز نیز می‌توانند زندگی روزانه شما را تحت تأثیر قرار دهند. اگر فرش‌هایتان تمیز باشند، هر زمان که بخواهید می‌توانید با خیال راحت مهمان به خانه دعوت کنید و از تمیزی دکور خانه خصوصاً فرش تمیز لذت ببرید.

مایت؛ از حشرات موجود در فرش
مایت؛ از حشرات موجود در فرش

چگونه فرش همانند فیلتر عمل می‌کند

شاید وقتی فرشی را برای خانه خود انتخاب می‌کنید، به تأثیر آن بر حفظ سلامت و رفاه خانواده توجه نکنید. ممکن است فقط به موارد دیگری مانند وزن، رنگ و عمر آن فکر کنید. در این صورت، بزرگ‌ترین مزیت و ویژگی آن را که نقش فیلتر هوا را بازی می‌کند، نادیده گرفته‌اید. فرش در خانه شما بزرگ‌ترین فیلتر است. فیلتر تهویه هوا، هوای مطبوع را با عبور دادن آن از بین گردوغبار برای خانه فراهم می‌کند و فرش نیز چنین عملی را برای خانه‌تان انجام می‌دهد. همین ویژگی فرش می‌تواند در ماه‌های سرد سال که نمی‌توانید پنجره‌ها را باز کنید و یا آن‌ها را کم باز می‌کنید، نقش مهمی را ایفا کند.

نمای میکروسکوپی آلودگی فرش
نمای میکروسکوپی آلودگی فرش

بافت فرش به گونه‌ای است که گردوخاک و غبار، حشره‌های کوچک ، باکتری و قارچ‌ها را در خود جذب می‌کند. با خیس کردن فرش می‌توانید از وجود آن‌ها با خبر شوید. خطوط سیاه و سفیدی که در لبه‌ها، حاشیه، کنار پایه‌های مبل  مشاهده می‌کنید، نشانه چرکی است که به آن غبار سفید گفته می‌شود. به دلیل فرآیند فیلترینگ که فرش در محیط انجام می‌دهد و خاک‌ها را از هوا جذب می‌کند، این میزان از خاک در بافت فرش به دام می‌افتد که می‌توانید با پاک کردن مرتب و برنامه‌ریزی‌شده از آسیب رسیدن به فرش جلوگیری کنید.

برای داشتن فرش تمیز در منزل، راه‌های ساده‌ای وجود دارند، مانند جاروبرقی کشی مرتب در طول هفته با توجه به میزان رفت‌وآمد در منزل شما و یا تمیز کردن فرش در طول سال با مواد خانگی مثل سرکه سفید و آب و یا جوش‌شیرین برای پاک کردن لکه‌ها که راه‌حلی طبیعی برای استفاده در منزل است.

در آخر می‌توانید فرش‌های خود را به قالیشویی معتبر در نزدیکی محل زندگی خود بسپارید.

مراقبت از فرش
لکه برداری برای داشتن فرش تمیز

شرکت قالیشویی طُرّه

قالیشویی طُرّه در این پست خود چند مورد از مزایای داشتن فرش تمیز در منزل را برایتان توضیح داده است. انجام این کار در منزل کار چندان سختی نیست، اما در برخی موارد ممکن است به شستشوی حرفه‌ای فرش نیاز شود که دیگر از توان و امکانات شما خارج است. در چنین مواردی فقط یک شرکت قالیشویی فرش حرفه‌ای می‌تواند این کار را به‌خوبی انجام دهد. قالیشویی طُرّه آماده است تا انواع خدمات مربوط به فرش را برای مشتریان خود فراهم کند. برای آگاهی از خدماتی که ارائه می‌دهیم، به بخش خدمات مراجعه کنید. برای رزرو اینترنتی یک وقت قالیشویی می‌توانید به بخش سفارش آنلاین مراجعه کنید و برای مطلع شدن از قیمت خدمات ما بخش تعرفه قالیشویی را مشاهده کنید. در صورت نیاز به هر گونه مشاوره یا اطلاعات بیشتر می‌توانید با مراجعه به بخش تماس با ما با کارشناسان ما مشورت کنید.

قالیشویی طُرّه
قالیشویی طُرّه
قالیشویی طره
قالیشویی طره

قالیشویی طره با پشتوانه سه نسل تجربه ،انواع خدمات قالیشویی ، مرمت فرش دستباف ،دارکشی ، لکه بـرداری و ارائه می نماید .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *