چگونه فرش را بو زدایی کنیم: پنج ایده که واقعاً مؤثرند – قسمت اول

دسته بندی ها
دسته‌ها
روشهای بو زدایی فرش

اگر در خانه‌تان حیوان خانگی داشته باشید یا فرش قدیمی که متعلق به والدین یا اجدادتان است، بوهای نامطبوع خطری است که در کمین آن فرش قدیمی قرار دارند. اگر الیاف فرش را به‌درستی پاک نکنید، کثیفی و لکه در آن ایجاد خواهند شد و باعث ایجاد بوهای نامناسب در آن می‌شوند. از خود می‌پرسید چگونه باید فرش را بو زدایی کنید؟ در این مقاله و مقاله بعدی که ادامه این بخش است، روش‌هایی را برای بو زدایی فرش برایتان توضیح خواهیم داد.

 

روش‌های بو زدایی فرش

 

برای برطرف کردن این مشکل چند راه وجود دارند، اما اکثر آن‌ها فقط برای پاک کردن نقطه‌ای لکه مناسب هستند و در بیشتر موارد بوی فرش را مخفی می‌کنند. ماده آلوده کننده فرش همچنان در آن وجود دارد، فرش واقعاً تمیز به نظر نمی‌آید و ممکن است مشکلاتی برای سلامت مانند تحریک چشم و سردرد ایجاد کند.

اگر به چیزی بیشتر از یک برطرف کردن ساده نیاز دارید، باید از محلول پاک‌کننده استفاده کنید.

 

 

تصویری از روشهای بو زدایی فرش
روشهای بو زدایی فرش

 

مواد پاک‌کننده فرش به‌عنوان ترکیبات بو زدایی فرش

 

انتخاب یک پاک‌کننده و بوزدای مناسب برای فرش می‌تواند نتایج خوبی را به همراه داشته باشد و در پایان فرشی با بوی تازگی برایتان به ارمغان آورد.

این روش سابقاً کمی پرهزینه بود، اما اکنون فناوری پیشرفت کرده است و قیمت مواد پاک‌کننده فرش هم تا حد زیادی کاهش یافته است. برای آگاهی از قیمت‌های انواع مختلف این محصولات، می‌توانید در سایت‌های فروشنده گشتی بزنید و قیمت‌ها را با هم مقایسه کنید و آن را که برایتان مناسب‌تر است انتخاب کنید. بهتر است فرش خود را به‌طور مرتب تمیز کنید تا از ایجاد مشکلات جدی برای آن جلوگیری کنید.

برخی از محلول‌های پاک‌کننده خاصیت بو زدایی فرش هم دارند. برخی از این بوزداها به شکل خاصی تولید شده‌اند تا با انواع بوهای سرسخت مانند بوی ایجاد شده در نتیجه رشد و تشکیل کپک یا سیگار کشیدن مداوم در منزل را برطرف کنند. برخی از پاک‌کننده‌ها و مواد بو زدایی فرش در خود مواد طبیعی دارند و اگر به مواد پاک‌کننده طبیعی و غیر شیمیایی علاقه دارید، می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید.

 

روشهای بو زدایی فرش
روشهای بو زدایی فرش

 

جوش‌شیرین

 

اگر می‌خواهید بوی ادرار یا حیوانات خانگی را برطرف کنید که فرش بدان آغشته شده است، بهترین راه‌حل و ماده‌ای که می‌توانید استفاده کنید جوش‌شیرین است.

جوش‌شیرین رطوبت زیادی را به خود جذب می‌کند و می‌تواند بوهای نامطبوع فرش را نیز به خود بگیرد. مقدار مناسبی از این ماده را روی فرش قدیمی بپاشید و مطمئن شوید که به داخل الیاف فرش نفوذ می‌کند. اجازه دهید این ماده در طول شب روی فرش باقی بماند. سپس فرش را با جاروبرقی تمیز کنید تا جوش‌شیرین از روی آن پاک شود. درصورتی‌که پس از انجام این کار همچنان بوی بدی به مشامتان می‌رسد، می‌توانید بو زدایی فرش را یک بار دیگر تکرار کنید.

در یک مدل اصلاح‌شده و تغییریافته این روش، از اسانس‌های طبیعی هم استفاده می‌شود. چند قطره از اسانس طبیعی موردنظر خود را در جوش‌شیرین بریزید. آن را به‌خوبی به هم بزنید و روشی را که در بالا توضیح دادیم، انجام دهید. با انجام این کار، بوی نامطلوب فرش از بین خواهد رفت و فرش بوی تازگی خواهد داد.

 

قالیشویی فرش ماشینی
شستشوی فرش به روش حرفه ای

 

قالیشویی طُرّه

اگر برای بو زدایی فرش به مشکل برخورده‌اید یا وقت کافی برای انجام آن را ندارید،، قالیشویی طُرّه برای ارائه انواع خدمات مخصوص به فرش در خدمت شماست. ما برای شستشوی فرش شما از فنون اثبات شده و فناوری پیشرفته و به‌روزترین تجهیزات استفاده می‌کنیم تا نتایجی را به دنبال داشته باشند که محیط زندگی و کسب‌وکارتان را پاک و سالم نگه می‌دارند. همین امروز با مراجعه به بخش تماس با ما می‌توانید فرشتان را با خیالی راحت به ما بسپارید. در روشی ساده‌تر می‌توانید با مراجعه به بخش سفارش آنلاین برای شستشوی فرش خود یک وقت اینترنتی رزرو کنید. برای مشاهده و مقایسه قیمت‌های ما هم به قسمت تعرفه قالیشویی مراجعه کنید.

فرش گران‌بها و ارزشمند خود را با خیالی راحت به ما بسپارید.

 

 

قالیشویی طُرّه
قالیشویی طُرّه

 

لینک مقاله منبع:

http://bestcarpetcleanerreview.net/how-to-deodorize-carpet-five-ideas-that-really-work

 

قالیشویی طره
قالیشویی طره

قالیشویی طره با پشتوانه سه نسل تجربه ،انواع خدمات قالیشویی ، مرمت فرش دستباف ،دارکشی ، لکه بـرداری و ارائه می نماید .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *