چگونه فرش را بو زدایی کنیم: پنج ایده که واقعاً مؤثرند – قسمت دوم

دسته بندی ها
دسته‌ها
تصویری از روشهای بو زدایی فرش

در مقاله پیشین خود بخش‌هایی از روش‌های مختلف بو زدایی فرش را برایتان توضیح دادیم. حال در این بخش می‌توانید ادامه مقاله پیشین را بخوانید.

 

محلول بوزدایی فرش که بخش اصلی آن از جوش‌شیرین است

 

با استفاده از جوش‌شیرین، به‌آسانی می‌توانید محلول بو زدایی فرش خود را تهیه کنید. موادی که برای تهیه این محلول نیاز دارید، یک فنجان جوش‌شیرین، نیم فنجان بوره و یک قاشق غذاخوری ادویه‌های آسیاب شده هستند. دارچین برای استفاده در این مخلوط گزینه‌ای عالی است. این مواد را با هم مخلوط کرده و در یک محل خشک و به‌خوبی تهویه شده نگهداری کنید. حال این مخلوط را روی فرشی که بوی بد می‌دهد، بپاشید و بگذارید حداقل 30 دقیقه روی آن بماند. سپس محل آن را با جاروبرقی تمیز کنید تا پس از آن فقط عطر و بوی دل‌نشین ادویه‌ها به مشامتان برسد!

این محلول بو زدایی فرش برای از بین بردن بوی حیوانات خانگی که از فرش به مشامتان می‌رسد، بسیار عالی است. پیشنهاد نهایی ما این است که از دارچین بر روی فرش‌های کم‌رنگ استفاده نکنید. برای جلوگیری از لک شدن الیاف فرش می‌توانید از اسانس‌های طبیعی استفاده کنید.

 

روشهای بو زدایی فرش
روشهای بو زدایی فرش

 

بو زدایی فرش با استفاده از سرکه

 

سرکه یکی دیگر از مواد مناسبی است که می‌توانید برای بو زدایی فرش استفاده کنید. شاید نگران شوید که بوی سرکه روی فرش باقی بماند، اما پس از خشک شدن کامل، دیگر بوی آن را حس نمی‌کنید. در این فرآیند، سرکه بوهای نامطلوب را به خود جذب می‌کند. به همین دلیل از آن برای یخچال‌های قدیمی، از بین بردن بوی جعبه بستر گربه، برای بو زدایی عمومی در خانه‌ها و نیز بو زدایی فرش استفاده می‌شود.

سرکه سفید بهترین گزینه برای استفاده است. سرکه را در یک بطری اسپری بریزید. مایع را به‌طور یکنواخت روی فرش بپاشید. بگذارید سرکه به‌طور کامل خشک شود و در صورت نیاز این روند را یک بار دیگر تکرار کنید.

 

روشهای بو زدایی فرش
روشهای بو زدایی فرش

 

محافظت از فرش در برابر بوهای نامطلوب

 

همواره انجام برخی اقدامات پیشگیرانه از برطرف کردن بوهای نامطلوب فرش آسان‌تر است. اولین و مهم‌ترین کاری که می‌توانید انجام دهید تهویه مناسب است، به‌ویژه اگر یکی از اعضای خانواده‌تان سیگاری باشد. تهویه مناسب به شما کمک خواهد کرد که از دست بوهای نامناسب خلاص شوید.

رطوبت یکی دیگر از مسائل مهمی است که می‌تواند موجب رشد و پرورش کپک شود. وجود رطوبت بیش‌ازحد در منزل موجب خواهد شد که فرش‌ها به‌سرعت بوی بدی به خود بگیرند. برای ایجاد یک محیط زندگی عالی، مواد رطوبت‌زدای عالی وجود دارند که می‌توانید از بازار تهیه کنید.

کف اتاق‌ها را همواره تمیز نگه دارید. روی فرش‌ها را به‌طور مرتب با جاروبرقی تمیز کنید. اگر لکه‌ای روی فرش ایجاد شد فوراً برای پاک کردن آن دست به کار شوید تا از جمع شدن کثیفی و مواد دیگر در الیاف آن جلوگیری کنید. استفاده مرتب از یک ماده پاک‌کننده و بو زدایی فرش باعث خواهد شد که محیط خانه‌تان همواره تازه و تمیز باقی بماند.

آشنایی با نحوه بو زدایی فرش کاری بسیار پیچیده است. برای انجام این کار مواد مختلف فراوانی وجود دارند که می‌توانید انتخاب کنید و حتی به‌آسانی می‌توانید یک نوع محلول را در منزل خود درست کنید. هر چه زودتر برای بو زدایی فرش اقدام کنید، انجام آن ساده‌تر خواهد بود. این نکته را هم به یاد داشته باشید که می‌خواهید کاری فراتر از بو زدایی فرش انجام دهید و آن فراهم کردن محیطی تمیز در منزل از طریق تمیز کردن مرتب فرش است.

 

پاک کردن لکه چای از روی فرش
پاک کردن لکه چای از روی فرش

 

قالیشویی طُرّه

اگر برای بو زدایی فرش به مشکل برخورده‌اید یا وقت کافی برای انجام آن را ندارید،، قالیشویی طُرّه برای ارائه انواع خدمات مخصوص به فرش در خدمت شماست. ما برای شستشوی فرش شما از فنون اثبات شده و فناوری پیشرفته و به‌روزترین تجهیزات استفاده می‌کنیم تا نتایجی را به دنبال داشته باشند که محیط زندگی و کسب‌وکارتان را پاک و سالم نگه می‌دارند. همین امروز با مراجعه به بخش تماس با ما می‌توانید فرشتان را با خیالی راحت به ما بسپارید. در روشی ساده‌تر می‌توانید با مراجعه به بخش سفارش آنلاین برای شستشوی فرش خود یک وقت اینترنتی رزرو کنید. برای مشاهده و مقایسه قیمت‌های ما هم به قسمت تعرفه قالیشویی مراجعه کنید.

فرش گران‌بها و ارزشمند خود را با خیالی راحت به ما بسپارید.

 

قالیشویی طُرّه
قالیشویی طُرّه

 

لینک مقاله منبع:

http://bestcarpetcleanerreview.net/how-to-deodorize-carpet-five-ideas-that-really-work

 

قالیشویی طره
قالیشویی طره

قالیشویی طره با پشتوانه سه نسل تجربه ،انواع خدمات قالیشویی ، مرمت فرش دستباف ،دارکشی ، لکه بـرداری و ارائه می نماید .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *