توصیه‌هایی برای مراقبت از فرش دستباف تزئینی – قسمت دوم

دسته بندی ها
دسته‌ها
فرش دستباف

در مقاله پیشین خود بخش‌هایی از توصیه‌های مهم در مورد مراقبت از فرش دستباف تزئینی را برایتان منتشر کرده و توضیحاتی را هم در این مورد دادیم. حال در این مقاله می‌توانید قسمت دوم آن را بخوانید.

 

قالیچه نهاوند
قالیچه نهاوند

 

توصیه‌هایی برای مراقبت از فرش دستباف تزئینی

 

مواد ریخته شده روی فرش دستباف

هنگامی که موادی (مایعات، ذرات غذا و غیره) روی فرش می‌ریزند، بهتر است در اولین فرصت ممکن آن را پاک کنید. در هنگام خرید، از فروشنده فرش دستباف راهنمایی‌های لازم را بخواهید تا بدانید برای از بین بردن لکه‌ها از چه مواد پاک کننده‌ای باید استفاده کنید. لکه را بلافاصله پس از ایجاد شدن و پیش از آن که در فرش جاگیر شود پاک کنید. ابتدا، کثیفی ایجاد شده را بخراشید یا مایع اضافی روی فرش را با استفاده از دستمال توالت به‌طور کامل جذب کنید. سپس، برای گرفتن راهنمایی بیشتر، با یک فروشنده معتبر فرش دستباف یا یک شرکت قالیشویی تماس بگیرید.

 

لک شدن فرش
لک شدن فرش

 

لایه زیرین

لایه زیرین مناسب چیزی است که حتماً باید در زیر فرش دستباف وجود داشته باشد، زیرا مانع پوسیدگی آن می‌شود و علاوه بر این، مانع حرکت اضافی و جابجایی بیش از حد فرش می‌شود که باعث اصطکاک و درنهایت پوسیدگی فرش می‌شود. برای انواع فرش و نیز فرش دستباف لایه‌های زیرین مختلفی وجود دارند، از جمله نمد با روکش لاستیکی، لایه زیرین لاستیکی و لایه زیرین فوم با تراکم بالا. برای آن که بدانید برای فرش دستباف گران‌بهایتان چه نوع لایه زیرین از همه مناسب‌تر است، با یک فروشنده معتبر تماس گرفته و مشورت کنید و ذکر این نکته مهم را فراموش نکنید که فرشتان را روی یک کف‌پوش چوبی سخت پهن کرده‌اید یا روی یک کف‌پوش دیوار به دیوار.

 

فرش دستباف
قالیچه نهاوند

 

چرخاندن فرش

بهتر است فرش دستباف خود را هر ساله یک یا دو بار به‌صورت 180 درجه بچرخانید تا به‌طور یکنواخت در معرض رفت و آمد و تابش نور آفتاب قرار بگیرد.

 

تعمیرات

اگر روی فرشتان سوراخ‌های کوچک دیدید یا جایی از آن پاره یا پوسیده شد، یا حاشیه‌های آن پوسیده شدند یا لبه‌هایش شل شدند، برای انجام تعمیرات حتماً با یک شرکت تعمیرات حرفه‌ای تماس بگیرید. اگر فروشنده فرش دستباف هم در این مورد نتوانست کمکی به شما کند، درخواست کنید که فرش را به یک مرکز تعمیر معتبر ارجاع دهند. در صورتی که فرش با مشکل جدی مواجه شده است، برای مثال، اگر تا پایه (foundation) آن پوسیده شده است یا سوراخ‌های بزرگ زیادی در آن ایجاد شده‌اند، از نظر هزینه‌ای ارزش آن را ندارد که مرمت کامل روی آن انجام شود، زیرا هزینه آن با هزینه خرید یک فرش دستباف جدید برابری می‌کند. در صورت امکان، پیش از آن که فرش را برای تعمیر بسپارید، بهتر است حداقل از دو جای مختلف قیمت بگیرید.

 

تصویری از مرمت فرش
مرمت فرش

 

شرکت قالیشویی طُرّه

قالیشویی طُرّه در این پست خود چند راه ساده برای مراقبت از فرش دستباف را برایتان توضیح داده است. انجام این کار در منزل کار چندان سختی نیست، اما در برخی موارد ممکن است به شستشوی حرفه‌ای فرش نیاز شود که دیگر از توان و امکانات شما خارج است. در چنین مواردی فقط یک شرکت قالیشویی فرش حرفه‌ای می‌تواند این کار را به‌خوبی انجام دهد. قالیشویی طُرّه آماده است تا انواع خدمات مربوط به فرش را برای مشتریان خود فراهم کند. برای آگاهی از خدماتی که ارائه می‌دهیم، به بخش خدمات مراجعه کنید. برای رزرو اینترنتی یک وقت قالیشویی می‌توانید به بخش سفارش آنلاین مراجعه کنید و برای مطلع شدن از قیمت خدمات ما بخش تعرفه قالیشویی را مشاهده کنید. در صورت نیاز به هر گونه مشاوره یا اطلاعات بیشتر می‌توانید با مراجعه به بخش تماس با ما با کارشناسان ما مشورت کنید.

 

لینک مقاله منبع:

https://www.dorisleslieblau.com/articles/recommendations-for-the-care-of-a-handmade-decorative-carpet

 

قالیشویی طره
قالیشویی طره

قالیشویی طره با پشتوانه سه نسل تجربه ،انواع خدمات قالیشویی ، مرمت فرش دستباف ،دارکشی ، لکه بـرداری و ارائه می نماید .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *