توصیه‌هایی برای مراقبت از فرش دستباف تزئینی – قسمت اول

دسته بندی ها
دسته‌ها
قالیچه همدان زیبایی شناسی

قالی‌های دستباف شرقی و تزئینی در بیشتر وقت‌ها در معرض رفتارهای خشن در منزل قرار می‌گیرند. به‌هرحال، به دلیل مهارت و هنر خاصی که در بافت این فرش‌ها به کار گرفته شده است، این فرش‌ها به گونه‌ای طراحی شده‌اند که مقاومت بالایی داشته باشند و نیاز چندانی هم به مراقبت ندارند. هر کار کنید، خاک بالاخره راه خود را در میان پرزهای فرش پیدا خواهد کرد، اما با مراقبت و تمیز کردن مناسب فرش دستباف تزئینی می‌توانید تضمین کنید که سال‌هایی طولانی از زیبایی و مزایای آن بهره‌مند شوید. برخی از این کارها را می‌توانید در منزل انجام دهید. اما در صورت ایجاد مشکل جدی برای فرش حتماً باید با یک شرکت قالیشویی حرفه‌ای تماس بگیرید.

 

فرش دستباف
قالیچه نهاوند

 

تنها عامل مخرب برای فرش دستباف تزئینی ، آن طور که تصور می‌شود، مالیده شدن کفش‌ها روی آن نیست، بلکه کثیفی‌هایی است که از بیرون منزل به داخل آورده می‌شوند. سنگریزه‌های سفت ممکن است به درز و لابه‌لای پرزهای فرش دستباف نفوذ کنند و وقتی روی فرش راه بروید، می‌توانند تارهای پشم را بریده و به فرش آسیب برساند.

 

با انجام کارهای زیر می‌توانید طول عمر فرش دستباف تزئینی خود را افزایش دهید

 

جاروبرقی

با جاروبرقی کشی مرتب به روی فرش می‌توانید سنگریزه‌ها را پیش از آن که به اعماق الیاف فرش نفوذ کنند، از میانش پاک کنید. به‌طورکلی، توصیه می‌کنیم از جاروبرقی‌هایی که برس ضربه‌ای دارند استفاده نکنید، زیرا می‌توانند موجب مالیده شدن سنگریزه‌ها به تارهای فرش دستباف شده و به آن آسیب بزنند. با وصل کردن یک شاتون بدون برس می‌توانید کثیفی‌های روی آن را بدون تأثیر منفی بر روی الیاف فرش جذب کنید. می‌توانید از فروشنده جاروبرقی توصیه‌ها و راهنمایی‌های لازم را دریافت کنید. هر چند وقت یک بار پشت فرش را هم با جاروبرقی تمیز کنید و تکه‌های کوچک نخ جذب کننده نور را که می‌توانند درخشندگی آن را کم کنند از فرش جدا کند. پس از این کار باید روی فرش را هم به‌سرعت جاروبرقی بکشید.

 

قالیچه نهاوند
قالیچه نهاوند

 

شستشوی حرفه‌ای

در طول زمان، سنگریزه‌ها و کثیفی‌ها به اعماق فرش نفوذ کرده و ظاهر آن را تیره کنند. بسته به میزان رفت‌وآمد از روی فرش، هر سه تا هفت سال یک بار باید به صورت حرفه‌ای شسته شود. این نوع شستشو را فقط باید در یک شرکت قالیشویی حرفه‌ای انجام شود که در زمینه شستشوی انواع فرش دستباف تزئینی هم تجهیزات مخصوص را دارد و هم با مناسب‌ترین روش‌ها برای آن آشنایی کامل دارند و نباید در منزل انجام شوند چون ممکن است به آن آسیبی جبران نشدنی وارد شود. برای گرفتن راهنمایی در این زمینه با فروشنده‌ای که فرش دستباف تزئینی خود را از او خریده‌اید تماس بگیرید تا بهترین روش و شرکت قالیشویی را به شما معرفی کند.

 

شرکت قالیشویی فرش ماشینی
قالیشویی فرش

شرکت قالیشویی طُرّه

قالیشویی طُرّه در این پست خود چند راه ساده برای مراقبت از فرش را برایتان توضیح داده است. انجام این کار در منزل کار چندان سختی نیست، اما در برخی موارد ممکن است به شستشوی حرفه‌ای فرش نیاز شود که دیگر از توان و امکانات شما خارج است. در چنین مواردی فقط یک شرکت قالیشویی فرش حرفه‌ای می‌تواند این کار را به‌خوبی انجام دهد. قالیشویی طُرّه آماده است تا انواع خدمات مربوط به فرش را برای مشتریان خود فراهم کند. برای آگاهی از خدماتی که ارائه می‌دهیم، به بخش خدمات مراجعه کنید. برای رزرو اینترنتی یک وقت قالیشویی می‌توانید به بخش سفارش آنلاین مراجعه کنید و برای مطلع شدن از قیمت خدمات ما بخش تعرفه قالیشویی را مشاهده کنید. در صورت نیاز به هر گونه مشاوره یا اطلاعات بیشتر می‌توانید با مراجعه به بخش تماس با ما با کارشناسان ما مشورت کنید

 

قالیچه لری
قالیچه لری

 

لینک مقاله منبع:

https://www.dorisleslieblau.com/articles/recommendations-for-the-care-of-a-handmade-decorative-carpet

 

قالیشویی طره
قالیشویی طره

قالیشویی طره با پشتوانه سه نسل تجربه ،انواع خدمات قالیشویی ، مرمت فرش دستباف ،دارکشی ، لکه بـرداری و ارائه می نماید .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *