آشنایی با نحوه مراقبت از فرش‌ ظریف

دسته بندی ها
دسته‌ها
خرید فرش

در کل، فرش‌های دستباف گره خورده با دست بادوام‌ترین فرش‌های موجود هستند. اما به این نکته هم توجه داشته باشید که حتی در بین انواع فرش دستباف گره خورده با دست هم کیفیت با توجه به تعداد گره‌ها و نیز توصیف پشم یا سایر مواد به کار رفته برای بافت فرش از بسیار بالا تا بسیار پایین متغیر است. مراقبت از فرشی که به‌درستی انتخاب شده باشد (یعنی فرش‌هایی که برای دکور منزل مناسب باشند و نیز میزان رفت و آمد و استفاده مناسب از فضای موجود) کار ساده‌ای است. اکثر فرش‌ها را می‌توانید در یک مبنای زمانی منظم با استفاده از جاروبرقی که شاتون مناسبی به آن وصل شده باشد، تمیز کنید. به هر حال، مراقب باشید که شاتون جاروبرقی را روی ریشه فرش ظریف نکشید چون ممکن است به آن صدمه بزند.

برای این که بتوانید میزان رفت و آمد را به‌طور یکنواخت بر فرش ظریف خود توزیع کنید (و بنابراین میزان پوسیدگی آن)، آن را هر سال بچرخانید. علاوه بر این، باید به محض ریخته شدن مایعات یا ذرات جامد مواد غذایی و غیره در اولین فرصت برای پاک کردن آن اقدام کنید تا احتمال یا میزان آسیب دیدگی آن را به کمترین میزان ممکن برسانید. در اینجا چند توصیه کوتاه برای تمیز کردن فرش ظریف برایتان فراهم کرده‌ایم.

 

فرش ظریف
فرش ماشینی

 

توصیه‌هایی برای مراقبت از فرش ظریف

 

درست است که فرش ظریف نیاز چندانی به مراقبت ندارد و برای کودکان و حیوانات خانگی مساعد است، اما بهتر است با چند مورد از منابع آلودگی این نوع فرش آشنا شوید تا بتوانید از آسیب‌های احتمالی جلوگیری کنید. اگر در منزل خود گیاهان خانگی نگه‌داری می‌کنید، بهتر است بدانید که رطوبت دائن به دلیل آب دادن بیش از حد گیاه یا ریخته شدن آب روی فرش ممکن است به رشد و پرورش کپک و قارچ روی فرش منجر شود که در صورت وارد شدن آسیب به فرش رفوی آن برایتان پرهزینه خواهد بود. در صورت امکان، گل و گیاه روی فرش خود نگذارید. بهترین حالت آن است که در زیر گلدان خود یک سینی بگذارید تا آب زیادی را که از زیر آن بیرون می‌آید در خود نگه دارد.

 

طرح لچک طُرّه دار
طرح لچک طُرّه دار

 

حشراتی مانند سوسک و بید فرش یکی دیگر از مواردی هستند که فرش ظریف پشمی را تهدید می‌کنند. بهترین راه برای محافظت از فرش در برابر این آفت‌ها آن است که فرش را به‌طور مرتب با جاروبرقی تمیز کنید و قسمت‌هایی از آن را که در زیر اثاثیه مانند مبل و کاناپه یا تختخواب قرار گرفته‌اند، بررسی کنید. بازدارنده‌های طبیعی حشرات مانند سدار، اوکالیپتوس یا برگ‌های تنباکو در صورتی که قصد دارید فرش خود را مدتی طولانی در انبار نگه دارید، ایده‌های مناسبی هستند و می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید.

 

 

قالیشویی طُرّه

کارشناسان پاسخگوی نیاز مشتری در قالیشویی طُرّه همواره آماده‌اند تا اطلاعات لازم را در موارد مختلف در اختیار مشتریان گرامی قرار دهند. برای کسب اطلاعات لازم می‌توانید با استفاده از بخش تماس با ما با کارشناسان ما مشورت کنید. برای سفارش اینترنتی شستشوی فرش خود، به بخش سفارش آنلاین رفته و فرم مربوط به آن را تکمیل کنید تا در اولین فرصت با شما تماس بگیریم. برای آگاهی از تعرفه‌های ما نیز می‌توانید به بخش تعرفه قالیشویی بروید.

منتظر نظرها و پیشنهادهای سازنده شما هستیم.

 

قالیشویی طُرّه
قالیشویی طُرّه

 

لینک مقاله منبع:

http://boftfinerugs.com/shop/caring-for-your-hand-knotted-rug/maintenance

 

قالیشویی طره
قالیشویی طره

قالیشویی طره با پشتوانه سه نسل تجربه ،انواع خدمات قالیشویی ، مرمت فرش دستباف ،دارکشی ، لکه بـرداری و ارائه می نماید .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *