چگونه لکه واکس کفش را از روی فرش پاک کنیم؟

دسته بندی ها
دسته‌ها
روشهای پاک کردن لکه قیر از روی فرش

هر قدر که مراقب فرش خود در خانه باشید، اتفاقات رخ می‌دهند! از ریختن غذا روی فرش تا کثیف شدن با جوهر و موارد دیگر، نقاط پر رفت و آمد فرش می‌توانند قربانی چند لکه چای روی فرش ناخواسته شوند. اما با لکه واکس ایجاد شده روی فرش چه می‌کنید؟ درحالی‌که مشغول نیشگون گرفتن از خود هستید، این ماده مومی شکل را چطور از روی فرش پاک می‌کنید؟ اگر با نحوه پاک کردن لکه واکس کفش از روی فرش آشنایی ندارید یا در مورد آن مطمئن نیستید، قالیشویی طُرّه شما را راهنمایی کرده و چند روش را برای پاک کردن لکه واکس کفش از روی فرش به شما آموزش خواهد داد.

لکه - واکس - روی - کفش - قالیشویی

روش اول برای پاک کردن لکه واکس کفش از روی فرش

اگر روش‌های زیر را اجرا کنید، پاک کردن لکه واکس کفش از روی فرش کار آسانی خواهد بود:

  1. به‌محض مشاهده لکه واکس روی فرش، با یک چاقوی کره خوری هر چقدر می‌توانید از آن بخراشید. هر قدر این کار را زودتر انجام دهید، بهتر است!
  2. اسفنجی را به محلول خشک پاک‌کننده آغشته کنید و تا جایی که می‌توانید لکه را به آن جذب کنید تا ناپدید شود. برای پاک کردن لکه واکس کفش از روی فرش سعی کنید از محلولی استفاده کنید که نشان معتبر و مشهوری در بازار داشته باشد.
  3. سپس، 2 فنجان آب گرم را با یک قاشق غذاخوری آمونیاک و یک قاشق غذاخوری مایع ظرف‌شویی مخلوط کنید (دقت کنید که در این مخلوط حتماً مقدار دقیق گفته‌شده را استفاده کنید، استفاده از مواد شیمیایی ناشناس و گمنام را توصیه نمی‌کنیم، زیرا ممکن است برای سلامتتان خطرناک باشند).
  4. این محلول را مستقیماً روی لکه واکس کفش به کار برید.
  5. حال روند جذب لکه واکس کفش را ادامه دهید، مایع را به آهستگی جذب کنید.
  6. در این مرحله، آب سرد را مستقیماً روی لکه بریزید و جذب آن را ادامه دهید تا خشک شود.( برای مطالعه بیشتر درباره پاک کردن لاک از روی فرش)

روشهای پاک کردن لکه قیر از روی فرش

روش دوم برای پاک کردن لکه واکس کفش از روی فرش

آیا می‌دانستید که از پاک‌کننده لاک ناخن می‌توانید برای کارهای دیگری به‌جز ناخن آرایی هم استفاده کنید؟ برای پاسخ به پرسش نحوه پاک کردن لکه واکس کفش از روی فرش پاک‌کننده لاک ناخن را برداشته و مراحل زیر را پست سر هم دنبال کنید:

  1. پارچه تمیزی آورده و مقدار مناسبی از پاک‌کننده لاک را مستقیم روی آن بریزید.
  2. حال با این پارچه قسمت لک شده را به‌آرامی بمالید.
  3. مقداری از مواد خشک تمیزکننده خانگی را روی یک توپ پنبه‌ای بریزید و مستقیم روی قسمت لک شده بگذارید.
  4. دو فنجان آب (دمای آن معادل دمای اتاق باشد) را با 1.8 قاشق غذاخوری مایع ظرف‌شویی مخلوط کنید. مراقب باشید از مایعی استفاده کنید که مواد سفیدکننده نداشته باشد. حال مایع را با استفاده از یک پارچه سفید مستقیم روی قسمت لک شده بگذارید و لکه بری فرش را محکم بمالید.
  5. حال دستکش بپوشید و یک فنجان آب را با یک قاشق غذاخوری آمونیاک خانگی عمومی مخلوط کنید.
  6. در این مرحله، پارچه سفیدی را در این محلول فرو برده و مالیدن فرش را ادامه دهید.
  7. حال قسمت لک شده فرش را با مقدار مناسبی آب گرم از شیر آبکشی کرده و با پارچه به‌آرامی بمالید تا خشک شود. اگر برای پاک کردن لکه واکس کفش از روی فرش دو روش بالا را امتحان کردید و لکه از بین نرفت، گروه حرفه‌ای قالیشویی طُرّه آماده است تا شما را در این زمینه یاری کرده و به پرسش‌هایتان پاسخ دهد.

توصیه همیشگی ما به شما این است که این روش‌ها را ابتدا روی قسمتی از فرش که چندان جلوی چشم نیست امتحان کنید.( برای مطالعه بیشتر درباره رفوگری)

روشهای پاک کردن لکه قیر از روی فرش

قالیشویی طُرّه

قالیشویی طُرّه در این پست خود چند راه ساده برای پاک کردن لکه فرش واکس کفش از روی فرش را برایتان توضیح داده است. انجام این کار در منزل کار چندان سختی نیست، اما در برخی موارد ممکن است به شستشوی حرفه‌ای فرش نیاز شود که دیگر از توان و امکانات شما خارج است. در چنین مواردی فقط یک شرکت قالیشویی فرش حرفه‌ای می‌تواند این کار را به‌خوبی انجام دهد. قالیشویی طُرّه آماده است تا انواع خدمات مربوط به فرش را برای مشتریان خود فراهم کند. برای آگاهی از خدماتی که ارائه می‌دهیم، به بخش خدمات مراجعه کنید. برای رزرو اینترنتی یک وقت قالیشویی می‌توانید به بخش سفارش آنلاین مراجعه کنید و برای مطلع شدن از قیمت خدمات ما بخش تعرفه قالیشویی را مشاهده کنید. در صورت نیاز به هر گونه مشاوره یا اطلاعات بیشتر می‌توانید با مراجعه به بخش تماس با ما با کارشناسان ما مشورت کنید.

روشهای پاک کردن لکه قیر از روی فرش

لینک مقاله منبع:

https://spotremoval.coit.com/how-to-get-shoe-polish-out-of-carpet

قالیشویی طره
قالیشویی طره

قالیشویی طره با پشتوانه سه نسل تجربه ،انواع خدمات قالیشویی ، مرمت فرش دستباف ،دارکشی ، لکه بـرداری و ارائه می نماید .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *