تأثیر ادرار بر روی فرش

دسته بندی ها
دسته‌ها
تأثیر ادرار حیوان خانگی روی فرش

قالیشویی طُرّه در این مقاله آموزشی خود درباره تأثیر ادرار بر روی فرش و نیز دلایلی که باید برای از بین بردن لکه و بوهای مختلف از قالیشویی حرفه‌ای استفاده کنید، توضیحاتی ارائه کرده است تا با انجام آن از وارد شدن آسیب دائمی به فرش‌های خود جلوگیری کنید.

ساختار ادرار

ادرار از چندین محصول زائد متابولیسم مانند اوره، کلسترول (لیپیدها) و اسید اوریک تشکیل شده است. یکی دیگر از مواد موجود در ادرار اوروکروم است که باعث زردی رنگ آن می‌شود. مقدار دقیق این مواد در ادرار به غذاهایی که حیوانات مصرف می‌کنند، وضعیت سلامتی، سن و سایر عوامل بستگی دارد. هنگامی که ادرار از بدن حیوان خارج می‌شود، با باکتری‌های موجود در اورتا، پوست حیوان و میکروارگانیسم‌های موجود در فرش تماس پیدا می‌کند. محیط گرم اسیدی پیرامون، زمینه رشد و پرورش عالی را برای باکتری‌ها فراهم می‌کند که کم‌کم شروع به رشد و نمو می‌کنند. باکتری‌ها گازهایی را منتشر می‌کنند که این مورد یکی از مؤلفه‌هایی است که بویش را احساس می‌کنید.

لکه ادرار حیوانات خانگی
لکه ادرار حیوانات خانگی

هنگامی که ادرار تجزیه می‌شود، از pH اسیدی به قلیایی تغییر می‌کند. نمک قلیایی از زمانی که اوره اسیدی با آمونیاک در حال ایجاد واکنش می‌دهد، بلوره می‌شود. این نمک‌های هیدروسکوپی رطوبت را از هوا به سوی خود جذب می‌کنند و نسبتاً مرطوب و از نظر شیمیایی فعال باقی می‌مانند و تا زمانی که فعال باقی می‌مانند، گازهای آمونیاک از خود منتشر می‌کنند. نمک‌های ادرار خشک شده پس از آن که دوباره مرطوب شوند، گاز آمونیاک بیشتری منتشر می‌کنند که همین امر دلیل شدیدتر بودن بوی ادرار در روزهای مرطوب پس از تمیز کردن است.

تأثیر ادرار حیوانات خانگی بر فرش

لکه‌های ادرار حیوانات خانگی، بسته به نحوه رنگ شدن فرش‌ها می‌توانند اثر سفیدکنندگی دائمی بر برخی از آن‌ها بگذارند. در طول زمان، اگر ادرار در فرشتان باقی بماند، بسیار قلیایی می‌شود و می‌تواند رنگ‌های اصلی فرش را سفید کند، تا جایی که یک فرش زرد یا سفید شده برایتان باقی خواهد ماند. این سفید شدگی فرش تا زمانی که آن را نشسته‌اید مشخص نخواهد شد و در آن هنگام لکه‌ای با رنگ روشن پدیدار خواهد شد. در آن موقع، تنها راه برای ترمیم فرش، رنگ کردن دوباره یا وصله زدن به آن است.

لکه های ادرار حیوانات خانگی
لکه های ادرار حیوانات خانگی

هر چند ممکن است لکه ادرار حیوان خانگی در سطح فرش کوچک به نظر آید، اما مقدار و اندازه در قسمت زیرین 2 تا 3 برابر خواهد بود. مقدار کمی از این ادرار می‌تواند به سرعت تا لایه پشتی، پدینگ و حتی کف اتاق زیر فرش را خیس کند. بوی نامطبوع ادرار می‌تواند از کف اتاق، چه سیمانی باشد و چه چوبی، و حتی از اسکلت ساختمان که در پشت دیوارها قرار دارد، نفوذ کند. برای جلوگیری از خیس خوردن کامل فرش و حتی سفید شدن دائمی آن، توصیه می‌کنیم که لکه ادرار را به‌محض مشاهده آن تمیز کنید.

لکه ادرار را بلافاصله پاک کنید

علاوه بر مشکلات بهداشتی و درمانی حل نشده، ادرار می‌تواند باعث ایجاد لکه‌های زردرنگی شود که پاک کردنشان کار مشکلی است و حتی می‌تواند رنگ فرش را نیز از بین ببرد یا تغییر دهد. مدت زمانی که این مواد روی فرش باقی می‌مانند، با موفقیت شما برای پاک کردن کامل بو و لکه‌ها از روی فرش و جلوگیری از سایر آثار آسیب‌رسان ارتباط مستقیم دارد. در صورت شدید بودن لکه، توصیه می‌کنیم حتماً با یک قالیشویی حرفه‌ای تماس بگیرید.

قالیشویی طُرّه
قالیشویی

قالیشویی طُرّه

اگر برای سپردن فرش به یک شرکت قالیشویی فرش ماشینی آمادگی دارید، قالیشویی طُرّه برای ارائه انواع خدمات مخصوص به فرش در خدمت شماست. ما برای شستشوی فرش شما از فنون اثبات شده و فناوری پیشرفته و به‌روزترین تجهیزات استفاده می‌کنیم تا نتایجی را به دنبال داشته باشند که محیط زندگی و کسب‌وکارتان را پاک و سالم نگه می‌دارند. همین امروز با مراجعه به بخش تماس با ما می‌توانید فرشتان را با خیالی راحت به ما بسپارید. در روشی ساده‌تر می‌توانید با مراجعه به بخش سفارش آنلاین برای شستشوی فرش خود یک وقت اینترنتی رزرو کنید. برای مشاهده و مقایسه قیمت‌های ما هم به قسمت تعرفه قالیشویی مراجعه کنید.

یکی دیگر از بخش‌های عالی ما طرح جایگزینی فرش است. مرکز تخصصی خدمات فرش و قالیشویی طُرّه این امکان را برای مشتریان عزیز فراهم کرده است که در صورت درخواست از طرح جایگزینی فرش بهره‌مند شوند.
این طرح بدین‌صورت است که در زمان شستشوی فرش‌های شما، فرش‌هایی از جانب قالیشویی طُرّه در منزل شما به امانت گذاشته می‌شود تا در مدت‌زمان شستشوی فرش‌های خودتان منزل شما از فرش خالی نماند.

فرش گران‌بها و ارزشمند خود را با خیالی راحت به ما بسپارید

قالیشویی طُرّه

لینک مقاله منبع:

http://www.seminolecarpetcleaning.com/2018/02/21/effects-of-urine-on-carpet/

قالیشویی طره
قالیشویی طره

قالیشویی طره با پشتوانه سه نسل تجربه ،انواع خدمات قالیشویی ، مرمت فرش دستباف ،دارکشی ، لکه بـرداری و ارائه می نماید .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *