چگونه قارچ و کپک فرش را از بین ببریم؟

دسته بندی ها
دسته‌ها
چگونه قارچ و کپک فرش را از بین ببریم؟

برای مطالعه بیشتر درباره لکه فرشلکه بری فرشرفوگریرفو فرشلکه برداری فرش

اگر به وجود قارچ و کپک در فرشتان مشکوک شده‌اید، احتمالاً به دنبال روشی برای نابودی سریع آن نیز می‌گردید. وجود قارچ و کپک در اطراف منزل می‌تواند مشکلاتی را برای سلامتی از جمله خستگی، گرفتگی بینی، سوزش چشم یا گلو یا حتی مشکلات شدید ریه و واکنش‌های آلرژیک ایجاد کند. از بین بردن قارچ و کپک فرش کار ساده‌ای نیست، اما خودتان می‌توانید این کار را در منزل انجام دهید و در هزینه‌هایی مانند هزینه تعویض فرش جلوگیری کنید.


مراحل از بین بردن قارچ و کپک فرش

مرحله اول: مراقبت

هنگامی که در حال از بین بردن قارچ و کپک فرش هستید، بهتر است دهان، چشم و دستان خود را در این روند مراقبت کنید. قارچ و کپک سمی است و در حین پاک کردن آن‌ها بهتر است با پوستتان تماس پیدا نکنند و حتی آن‌ها را تنفس نکنید. همواره در حین از بین بردن قارچ و کپک فرش از وسایل ایمنی مانند عینک ایمنی برای چشم و دستمال برای دهانتان و نیز دستکش پلاستیکی برای دستان خود استفاده کنید.

مرحله دوم: آزمایش برای قارچ و کپک

برای آن که مطمئن شوید قارچ و کپک در هیچ جای دیگر منزلتان وجود ندارد، علاوه بر فرش سرتاسر منزل را به‌طور کامل بررسی کنید. اگر قارچ و کپک در سیستم HVAC منزل باشد، پاک کردن فرش به تنهایی هدر دادن زمان است. برای آزمایش قارچ و کپک چندین روش وجود دارند. می‌توانید یک کیت تست بخرید که نواری در آن وجود دارد که می‌توانید روی سطوح بگذارید و سپس برای آزمایش قارچ و کپک به آزمایشگاه بفرستید. علاوه بر این، کیت‌هایی وجود دارند که می‌توانند هوا را برای وجود قارچ و کپک آزمایش کنند و بنابراین، می‌توانید تشخیص دهید که در سیستم HVAV منزلتان است یا خیر. آزمایش هوا مقداری پرهزینه است، اما از سپردن آن به یک گروه حرفه‌ای ارزان‌تر است.

چگونه قارچ و کپک فرش را از بین ببریم؟

مرحله سوم: پاک کردن فرش

برای از بین بردن قارچ و کپک فرش چند کار را می‌توانید انجام دهید. می‌توانید مقداری مایع ظرف‌شویی را با آب مخلوط کرده و در دستگاه فرش شوی بریزید، اما در بیشتر موارد، به کار و زحمت بیشتری نیاز دارد. استفاده از لیزول و آب در دستگاه شستشوی فرش یا سفیدکننده و آب می‌تواند برای از بین بردن قارچ و کپک مفید باشد. مراقب باشید که این دو را با هم مخلوط نکنید. تقریباً یک فنجان لیزول یا سفیدکننده را در سطلی از آب مخلوط کنید. محلول به دست آمده را روی فرش اسپری کرده و بگذارید 10 تا 20 دقیقه روی فرش بماند و سپس قارچ و کپک روی آن را با جاروبرقی تمیز کنید.

تا جایی که می‌توانید آب را از فرش جذب کنید، زیرا مسلماً نمی‌خواهید رطوبت روی آن باقی بماند و قارچ و کپک بیشتری روی آن ایجاد کند. پس از تمیز کردن آب با جاروبرقی، می‌توانید با روشن کردن پنکه یا باز کردن پنجره‌ها اتاق را تهویه کنید. اگر رطوبت‌زدا دارید، استفاده از آن می‌تواند به جذب بهتر رطوبت و درنتیجه از بین بردن قارچ و کپک فرش کمک کند.

 

چگونه قارچ و کپک فرش را از بین ببریم؟

قالیشویی طُرّه

قالیشویی طُرّه در این پست خود چند راه ساده برای از بین بردن قارچ و کپک فرش را برایتان توضیح داده است. انجام این کار در منزل کار چندان سختی نیست، اما در برخی موارد ممکن است به شستشوی حرفه‌ای فرش نیاز شود که دیگر از توان و امکانات شما خارج است. در چنین مواردی فقط یک شرکت قالیشویی فرش حرفه‌ای می‌تواند این کار را به‌خوبی انجام دهد. قالیشویی طُرّه آماده است تا انواع خدمات مربوط به فرش را برای مشتریان خود فراهم کند. برای آگاهی از خدماتی که ارائه می‌دهیم، به بخش خدمات مراجعه کنید. برای رزرو اینترنتی یک وقت قالیشویی می‌توانید به بخش سفارش آنلاین مراجعه کنید و برای مطلع شدن از قیمت خدمات ما بخش تعرفه قالیشویی را مشاهده کنید. در صورت نیاز به هر گونه مشاوره یا اطلاعات بیشتر می‌توانید با مراجعه به بخش تماس با ما با کارشناسان ما مشورت کنید.

 

سه روش ساده برای پاک کردن لکه قهوه از روی فرش

لینک مقاله منبع:

https://www.doityourself.com/stry/how-to-kill-mold-in-carpet

قالیشویی طره
قالیشویی طره

قالیشویی طره با پشتوانه سه نسل تجربه ،انواع خدمات قالیشویی ، مرمت فرش دستباف ،دارکشی ، لکه بـرداری و ارائه می نماید .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *