توصیه‌هایی برای نگهداری و مراقبت از فرش

دسته بندی ها
دسته‌ها
تمیز کردن فرش در منزل

خرید و نصب فرش در منزل، یک سرمایه‌گذاری  و مسئولیت است. با انجام این کار، شما هم تصمیم گرفته‌اید که منزل خود را زیباتر و راحت‌تر کنید و هم به ارزش آن اضافه کرده و برای کاهش هزینه‌های مربوط به گرمایش و سرمایش آن گام‌های مفیدی برداشته‌اید. به معنای دقیق کلمه، محافظت از این سرمایه‌گذاری هنگفت با انجام اقدامات مناسب برای نگهداری و مراقبت از فرش اهمیت زیادی دارد و با انجام این کار، سال‌ها به ارزش و زیبایی منزلتان افزوده خواهد شد.

مراقبت از فرش با استفاده از ابزارهای مناسب به کاری آسان تبدیل خواهد شد. تمام کاری که باید برای نگه داشتن فرش در ظاهری زیبا انجام دهید، استفاده از جاروبرقی، مواد پاک‌کننده لکه و قیچی است.

توصیه هایی برای مراقبت از فرش
توصیه هایی برای مراقبت از فرش

راهکارهایی برای مراقبت از فرش

تمیز کردن هفتگی فرش با جاروبرقی

همواره بکوشید فرش را حداقل هفته‌ای یک بار با جاروبرقی تمیز کنید تا کثیفی‌ها و مواد ریخته شده روی آن در لابه‌لای الیاف فرش ماندگار نشوند. اگر فرش در قسمت پر رفت و آمد منزلتان پهن شده باشد، دفعات بیشتری باید آن را با جاروبرقی تمیز کنید.

به یاد داشته باشید نوع جاروبرقی‌ای که استفاده می‌کنید و نیز نحوه استفاده از آن اهمیت زیادی دارد. برای مثال، می‌توانید برای جلوگیری از وارد شدن آسیب به انتهای الیاف فرش از بهترین تجهیزات برای سری جاروبرقی استفاده کنید. علاوه بر این، جاروبرقی باید جریان هوای کارآمد و چرخ‌های بزرگی داشته باشد.

نحوه استفاده از جاروبرقی برای مراقبت از فرش
استفاده از جاروبرقی برای مراقبت از فرش

بلافاصله به لکه‌ها رسیدگی کنید

هر چه لکه‌ها برای مدت طولانی‌تری روی فرش باقی بمانند، پاک کردنشان سخت‌تر خواهد شد. سعی کنید تا جایی که می‌شود، مواد ریخته شده روی فرش را بخراشید یا اگر مایع بود، با پارچه یا دستمال تمیز آن را جذب کنید و سپس مقدار کمی آب روی آن ریخته و سپس با حوله خشک کنید. فقط در صورت نیاز از ماده پاک‌کننده لکه استفاده کنید و فقط از موادی استفاده کنید که برای استفاده در نوع فرش موردنظر تأیید شده باشد. هرگز الیاف را محکم نمالید.

پاک کردن لکه برای مراقبت از  فرش
پاک کردن لکه برای مراقبت از فرش

سرنخ‌ها را با قیچی ببرید. آن‌ها را نکشید

هرگاه در فرش خود سرنخ دیدید، آن‌ها را نکشید، در عوض آن‌ها را با قیچی بچینید.

روش چیدن سرنخ فرش
چیدن سرنخ فرش

فرورفتگی‌های ایجاد شده در زیر اثاث منزل را برطرف کنید

اگر در زیر پایه اثاث منزل و روی فرش فرورفتگی ایجاد شده بود، لبه‌های اطراف آن‌ها را مالش دهید تا الیاف فرش به حالت قبلی خود بازگردند.

فرورفتگی ایجاد شده در فرش
فرورفتگی ایجاد شده در فرش

نگهداری و مراقبت از فرش

فرش شما به گونه‌ای طراحی شده است که سال‌های زیادی دوام بیاورد، اما بدون نگهداری و مراقبت از فرش به روش صحیح این مورد محقق نخواهد شد و مدت کوتاهی دوام خواهد داشت. برای گرفتن بهترین نتیجه از تمیز کردن فرش، در کنار کارهایی که در منزل انجام می‌دهید، آن را در یک مبنای زمانی مرتب برای شستشو به قالیشویی حرفه‌ای ببرید. در این شرکت‌ها ابزار و تجهیزات لازم برای نگهداری و مراقبت از فرش وجود دارند و کارشناسان آن‌ها به‌خوبی می‌دانند که فرش را چطور باید تمیز کنند و بنابراین، عمر آن تا حد امکان زیاد خواهد شد. بسیاری از تولیدکنندگان فرش توصیه می‌کنند که به‌طور متوسط آن را هر 18 تا 24 ماه یک بار برای شستشو به یک شرکت قالیشویی حرفه‌ای ببرید.

نحوه پاك كردن لكه شير از روی فرش
لکه برداری برای مراقبت از فرش

شرکت قالیشویی طُرّه

قالیشویی طُرّه در این پست خود چند راه ساده برای مراقبت از فرش را برایتان توضیح داده است. انجام این کار در منزل کار چندان سختی نیست، اما در برخی موارد ممکن است به شستشوی حرفه‌ای فرش نیاز شود که دیگر از توان و امکانات شما خارج است. در چنین مواردی فقط یک شرکت قالیشویی فرش حرفه‌ای می‌تواند این کار را به‌خوبی انجام دهد. قالیشویی طُرّه آماده است تا انواع خدمات مربوط به فرش را برای مشتریان خود فراهم کند. برای آگاهی از خدماتی که ارائه می‌دهیم، به بخش خدمات مراجعه کنید. برای رزرو اینترنتی یک وقت قالیشویی می‌توانید به بخش سفارش آنلاین مراجعه کنید و برای مطلع شدن از قیمت خدمات ما بخش تعرفه قالیشویی را مشاهده کنید. در صورت نیاز به هر گونه مشاوره یا اطلاعات بیشتر می‌توانید با مراجعه به بخش تماس با ما با کارشناسان ما مشورت کنید.

تصویری از قالیشویی طُرّه
قالیشویی طُرّه

لینک مقاله منبع:

http://www.carpetonemanhattan.com/carpet-maintenance-tips

قالیشویی طره
قالیشویی طره

قالیشویی طره با پشتوانه سه نسل تجربه ،انواع خدمات قالیشویی ، مرمت فرش دستباف ،دارکشی ، لکه بـرداری و ارائه می نماید .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *