چگونه فرش سوخته را ترمیم کنیم

دسته بندی ها
دسته‌ها
ترمیم - فرش - سوخته -قالیشویی - طره

ترمیم فرش به روش حرفه‌ای کمی پر هزینه است. اما اگر فرشتان به دلیل افتادن سیگار روی آن یا موارد دیگر سوخت، چه کار باید بکنید؟ با کمی صبر و تحمل می‌توانید فرش آسیب‌دیده را خودتان ترمیم کنید. قالیشویی طُرّه در این مقاله خود روشی ساده را برای ترمیم فرش سوخته به شما توضیح خواهد داد. اما باید در نظر داشته باشید که در موارد شدیدتر که انجام آن از عهده خودتان خارج است، بهتر است ترمیم فرش را به یک شرکت حرفه‌ای بسپارید تا از وارد شدن آسیب جدی به فرش جلوگیری شود.

زمانی که فقط نوک الیاف فرش سوخته‌اند، نوک الیاف سوخته را با یک قیچی کوچک و تیز به‌دقت بچینید. اسفنجی را به محلول پاک‌کننده ملایم آغشته کرده و روی آن قسمت بکشید و سپس این کار را با آب تمیز تکرار کنید. پس از خشک شدن فرش، آن قسمت سوخته مشخص نخواهد بود.

اگر قسمت بزرگ‌تری از فرش سوخته بود، می‌توانید از یک فرش به‌دردنخور تکه‌ای جدا کنید و قسمت سوخته را با آن وصله کنید. در اینجا نحوه این نوع ترمیم فرش را توضیح داده‌ایم.

ترمیم - فرش - سوخته -قالیشویی - طره

بنر - تماس با ما

ترمیم فرش سوخته با وصله

مرحله اول: یک وصله مستطیل یا مربع شکل از فرش به‌دردنخور جدا کنید، به‌طوری‌که از قسمت سوخته کمی بزرگ‌تر باشد. برای آن‌که وصله به‌خوبی با فرش مطابقت داشته باشد و چندان هم مشخص نباشد، بهتر است وصله را از قسمتی جدا کنید که با طرح فرش یکسان باشد یا به آن بخورد.

ترمیم - فرش - سوخته -قالیشویی - طره

مرحله دوم:

وصله را با فشار در قسمت آسیب‌دیده نگه دارید. درحالی‌که آن را به‌دقت نگه داشته‌اید، با استفاده از یک چاقوی ابزاری اطراف لبه‌های وصله و قسمت زیر آن را ببرید. پشتی فرش را به‌طور کامل ببرید، اما مراقب باشید به پدینگ آن آسیب نزنید.

بنر - تماس با ما

مرحله سوم:

پس از بریدن کامل قسمت آسیب‌دیده، تکه سوخته شده فرش را خارج کنید. بررسی کنید که وصله به اندازه آن باشد و در صورت نیاز، لبه‌های آن را آرایش کنید تا به‌طور کامل به سوراخ ایجاد شده در فرش بخورد.

مرحله چهارم: برای نصب وصله، یک نوار فرش دوطرفه بردارید یا در تمامی طرف‌های سوراخ ایجاد شده در پدینگ فرش چسب استفاده کنید. حال وصله را در سر جایش قرار دهید و لبه‌های آن را محکم فشار دهید. بگذارید چسب به مدت چند ساعت روی آن باقی بماند تا خشک شود و پیش از خشک شدن چسب روی آن قسمت راه نروید.

ترمیم - فرش - سوخته -قالیشویی - طره

در بیشتر وقت‌ها، هنگام رنگ کردن دیوارها یا نصب تابلو روی آن‌ها، به کف اتاق توجه نمی‌شود. درواقع، کف اتاق بیشتر از هر سطح دیگری استفاده می‌شود. ترمیم فرش و کف‌پوش باعث می‌شود ظاهر خوب خود را حفظ کرده و عمر آن نیز افزایش یابد. با انجام توصیه‌های که در این مقاله برای ترمیم فرش توضیح دادیم، می‌توانید مطمئن شوید که برای مراقبت از آن‌ها تمام تلاش خود را کرده‌اید.

ترمیم - فرش - سوخته -قالیشویی - طره

قالیشویی طُرّه

قالیشویی طُرّه در این پست خود چند راه ساده برای ترمیم فرش سوخته را برایتان توضیح داده است. ترمیم فرش در منزل کار چندان سختی نیست، اما در برخی موارد ممکن است به شستشوی حرفه‌ای فرش نیاز شود که دیگر از توان و امکانات شما خارج است. در چنین مواردی فقط یک شرکت قالیشویی فرش حرفه‌ای می‌تواند این کار را به‌خوبی انجام دهد. قالیشویی طُرّه آماده است تا انواع خدمات مربوط به فرش از جمله همین ترمیم فرش را برای مشتریان خود فراهم کند. برای آگاهی از خدماتی که ارائه می‌دهیم، به بخش خدمات مراجعه کنید. برای رزرو اینترنتی یک وقت قالیشویی می‌توانید به بخش سفارش آنلاین مراجعه کنید و برای مطلع شدن از قیمت خدمات ما بخش تعرفه قالیشویی را مشاهده کنید. در صورت نیاز به هر گونه مشاوره یا اطلاعات بیشتر می‌توانید با مراجعه به بخش تماس با ما با کارشناسان ما مشورت کنید.

ترمیم - فرش - سوخته -قالیشویی - طره

لینک مقاله منبع:

https://home.howstuffworks.com/home-improvement/home-diy/flooring/how-to-repair-floors5.htm

قالیشویی طره
قالیشویی طره

قالیشویی طره با پشتوانه سه نسل تجربه ،انواع خدمات قالیشویی ، مرمت فرش دستباف ،دارکشی ، لکه بـرداری و ارائه می نماید .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *