توصیه‌هایی برای مراقبت از فرش دستباف – قسمت دوم

دسته بندی ها
دسته‌ها
فرش بید زده

در بخش پیش قسمت اول مقاله توصیه‌های مهم برای مراقبت از فرش دستباف را منتشر کرده و نکات مهمی را هم برایتان توضیح دادیم که با رعایت آن‌ها می‌توانید فرشی سالم و تمیز داشته باشید. زیرا سالم و بهداشتی بودن فرش تأثیر مثبتی بر سلامت افراد خانواده و کیفیت هوای داخل ساختمان خواهد گذاشت. حال ادامه این مقاله را بخوانید.

 

آسیب ناشی از آفت زدگی
آسیب ناشی از آفت زدگی

 

حیوانات خانگی

 

یک فاجعه احتمالی! اگر به این مورد به‌درستی توجه نکنید، حیوانات خانگی تربیت نشده ممکن است از فرس دستباف به‌عنوان محلی برای خاراندن بدن یا یک اسباب بازی جویدنی استفاده کنند، یا حتی بدتر از این، توالت! با این‌که بسیاری از آسیب‌های فیزیکی وارد شده به فرش را می‌توان مرمت کرد، ادرار این حیوانات در صورتی که به‌درستی و به‌موقع پاک نشوند ممکن است موجب پوسیدگی و تغییر رنگ فرش شوند. هنگامی که حیوان خانگی‌تان به فرش نزدیک می‌شود، همواره مراقب آن باشید، مگر آن‌که آن را به‌خوبی تربیت کرده یا به آن اعتماد داشته باشید که چنین فاجعه‌ای را به بار نمی‌آورد. معمولاً سعی کنید در منزل خود جاهایی را برای خارش بدن (برای گربه‌ها) و چند اسباب بازی جویدنی (برای سگ‌ها) در منزل داشته باشید؛ زیرا کمک زیادی به شما خواهند کرد.

 

 

لکه های ادرار حیوانات خانگی
لکه های ادرار حیوانات خانگی

بیدها و سایر آفت‌های فرش دستباف

 

تا زمانی که فرش دستباف خود را به‌طور مرتب با کشیدن جاروبرقی یا برس کشیدن تمیز می‌کنید و آن را در معرض نور آفتاب و به دور از رطوبت و تاریکی نگهداری می‌کنید، از خطر آسیب دیدگی ناشی از لاروهای بید و سایر آفت‌های خورنده فرش در امان خواهد بود.

اما بیدها فرش را نمی‌خورند، به‌هرحال، حشره ماده در یک زمان صدها تخم را در فرش دستباف شما می‌گذارد، این تخم‌ها سپس به لارو تبدیل می‌شوند و الیاف پشمی، خز، پر و ابریشمی را می‌خورند. گاهی اوقات، اگر شدت این هجوم و آفت‌زدگی بالا باشد، در محل آسیب دیده فرش دستباف چیزی مانند تار عنکبوت ایجاد می‌شود، همراه با ذرات ریز شبیه به شن و ماسه که روی آن باقی می‌مانند. در بیشتر وقت‌ها، این آفت‌زدگی می‌تواند بیش از یک فرش را در بربگیرد و حتی می‌تواند به میان خزها یا پشم‌هایی که از کمد آویزان کرده‌اید یا لباس‌هایی که در کشوی خود نگه می‌دارید هم کشیده شود. پاک کردن آفت‌زدگی فرش دستباف – درصورتی‌که به‌موقع متوجه آن شوید – کار مشکلی نیست، اما اگر قسمتی از آن به‌شدت آسیب دیده باشد، بافتن مجدد آن می‌تواند کاری سخت و پرهزینه باشد.

اگر زمانی لارو و یا تخم حشره بید را مشاهده کردید، جلو و پشت فرش دستباف خود را به‌شدت با جاروبرقی تمیز کنید، برای این منظور، بهتر است از یک اسپری مخصوص و سازگار با فرش برای از بین بردن بید استفاده کنید.

 

فرش دستباف آفت زده
فرش دستباف آفت زده

 

قالیشویی طُرّه

 

اگر از نتیجه کار خود مطمئن نشدید، می‌توانید برای شستشوی مطمئن فرش را به شرکت قالیشویی طُرّه بسپارید تا از نابودی و پاک‌سازی کامل بید مطمئن شوید. زیرا ما برای این منظور از تجهیزات و روش‌هایی استفاده خواهیم کرد که دسترسی به آن‌ها برایتان می‌تواند غیرممکن باشد.

برای اطلاع از خدمات ما می‌توانید به بخش خدمات ما مراجعه کنید. در صورت وجود هرگونه ابهام یا پرسش می‌توانید به بخش تماس با ما رفته و با کارشناسان ما تماس بگیرید. قیمت‌های خدمات ما را هم می‌توانید در بخش تعرفه قالیشویی مشاهده کنید. علاوه بر این موارد، می‌توانید با رفتن به بخش سفارش آنلاین و تکمیل فرم سفارش برای شستشوی فرش خود یک وقت اینترنتی رزرو کنید.

 

قالیشویی طُرّه
قالیشویی طُرّه

 

 

لینک مقاله منبع:

https://www.little-persia.com/rug-guides/rug-care

 

قالیشویی طره
قالیشویی طره

قالیشویی طره با پشتوانه سه نسل تجربه ،انواع خدمات قالیشویی ، مرمت فرش دستباف ،دارکشی ، لکه بـرداری و ارائه می نماید .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *