توصیه هایی برای مراقبت از فرش دستباف – قسمت سوم

دسته بندی ها
دسته‌ها
تمیز کردن فرش در منزل

تاکنون دو قسمت (لینک قسمت دوم) از این مقاله مهم در مورد فرش دستباف را برایتان در وب سایت خود قرار داده‌ایم. ازآنجایی‌که این مقاله کمی طولانی است، آن را به چند قسمت تقسیم کرده و در هر قسمت بخشی از توصیه‌های مهم را شرح می‌دهیم. حال ادامه این مقاله را می‌توانید بخوانید.

 

 

لکه برداری از فرش ماشینی
لکه برداری از فرش ماشینی

رسیدگی به مایعات ریخته شده روی فرش دستباف یا ماشینی

 

هنگام ریخته شدن مایعات یا روی فرش دستباف سرعت در عملکرد اهمیت زیادی دارد. بلافاصله با استفاده از حوله ساده آشپزخانه آن را بپوشانید تا مایع را به خود جذب کرده و خشک شود.

اگر مواد دیگری مانند ذرات غذا روی فرش ریخت، آن را با استفاده از یک کاردک پلاستیکی یا قاشق آن را بخراشید سپس، قسمت‌های مرطوب آن را با استفاده از یک حوله آشپزخانه (ترجیحاً سفید بمالید).

در خصوص فرش دستباف ابریشمی، اگر مقداری از آن باقی ماند، می‌توانید از ترکیبی از شامپو فرش، آب گرم و یک قاشق غذاخوری سرکه سفید استفاده کنید. با دقت تمام پارچه مرطوبی را خیس کنید و سپس آن را بفشارید تا آب آن خارج شود و با آن روی قسمت لک شده بمالید یا می‌توانید از فوم استفاده کنید. به‌محض انجام این کار، قسمت مرطوب شده را خشک کنید و روی آن جاروبرقی بکشید. سپس آن قسمت را برس بکشید تا الیافش روی هم انباشته نشوند.

اگر فرش دستباف ابریشمی‌تان آسیب دید، بلافاصله با نمایندگی آن تماس بگیرید.

وسوسه نشوید که موادی مانند نمک، صابون یا مواد نامناسب دیگر را استفاده کنید. زیرا ممکن است مشکل فرش را بدتر کنند؛ اکثر این به‌اصطلاح تدابیر سریع استفاده نکردنشان بهتر است!

 

لک شدن فرش دستباف یا ماشینی
لک شدن فرش

 

قوانین طلایی

نترسید! سرعت عمل داشته باشید! هرگز منتظر نمانید که آخرین مهمانتان از خانه بیرون برود و سپس کار تمیز کردن فرش را شروع کنید! اکثر لکه‌ها را می‌توانید در اولین فرصت پس از ریختن مواد روی فرش دستباف یا فرش ماشینی از روی آن پاک کنید.

برای این کار از حوله کاغذی سفید، حوله یا پارچه سفید استفاده کنید. برای پاک کردن مایع ریخته شده روی فرش از پارچه رنگی استفاده نکنید، زیرا گاهی اوقات رنگ پارچه ممکن است به فرش نفوذ کند.

برای جمع کردن مایع یا غذای ریخته شده از روی فرش دستباف یا ماشینی خود از قاشق استفاده کنید. اگر مایع یا یک ماده نیمه جامد (مثلاً مربا) روی فرش ریخت، با استفاده از قاشق سعی کنید تا جایی که می‌شود آن را برداشته و خشک کنید، مراقب باشید که آن را روی فرش فشار ندهید.

برای برداشتن مواد ریخته شده روی فرش دستباف یا ماشینی از چاقو استفاده نکنید! زیرا ممکن است با چاقو به الیاف فرش صدمه بزنید.

ادرار حیوان خانگی
ادرار حیوان خانگی

 

هیچ‌گاه لکه‌ای را به‌طرف خارج فرش نمالید. با این کار ممکن است وضعیت لکه را بدتر کنید یا ساختار الیاف آن را به هم بریزید یا رنگش را از بین ببرید.

اگر در منزل ماده پاک کننده لکه دارید، پیش از استفاده آن را امتحان کنید. ما استفاده از مواد شوینده تجاری را توصیه نمی‌کنیم، اما اگر قصد استفاده از آن‌ها را دارید، بااحتیاط این کار را انجام دهید یا برای استفاده  برچسب روی آن را بخوانید و طبق آن عمل کنید.  پیش از به کار بردن آن در قسمت بزرگی از فرش، در بخش کوچکی امتحان کنید. این مواد در برخی موارد می‌توانند رنگ فرش را هم خراب کنند.

 

لکه روی فرش
لکه روی فرش

 

قالیشویی طُرّه

 

اگر از نتیجه کار خود مطمئن نشدید، می‌توانید برای شستشوی مطمئن فرش را به شرکت قالیشویی طُرّه بسپارید تا از نابودی و پاک‌سازی کامل بید مطمئن شوید. زیرا ما برای این منظور از تجهیزات و روش‌هایی استفاده خواهیم کرد که دسترسی به آن‌ها برایتان می‌تواند غیرممکن باشد.

برای اطلاع از خدمات ما می‌توانید به بخش خدمات ما مراجعه کنید. در صورت وجود هرگونه ابهام یا پرسش می‌توانید به بخش تماس با ما رفته و با کارشناسان ما تماس بگیرید. قیمت‌های خدمات ما را هم می‌توانید در بخش تعرفه قالیشویی مشاهده کنید. علاوه بر این موارد، می‌توانید با رفتن به بخش سفارش آنلاین و تکمیل فرم سفارش برای شستشوی فرش خود یک وقت اینترنتی رزرو کنید.

 

قالیشویی طُرّه
قالیشویی طُرّه

 

 

لینک مقاله منبع:

https://www.little-persia.com/rug-guides/rug-care

 

قالیشویی طره
قالیشویی طره

قالیشویی طره با پشتوانه سه نسل تجربه ،انواع خدمات قالیشویی ، مرمت فرش دستباف ،دارکشی ، لکه بـرداری و ارائه می نماید .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *