انتخاب فرش دستباف مناسب برای اتاق

دسته بندی ها
دسته‌ها
خرید فرش

استفاده از فرش دستباف مناسب و زیبا نه تنها برای اتاق کاری خوب و مفید است، بلکه می تواند نقش بسیار مهمی برای بهبود دکور و ظاهر اتاق داشته باشد. از آنجایی که فرش دستباف اگر نگوییم همه، بیشترین بخش کف اتاق را می پوشاند، انتخاب بهترین فرش دستباف برای اتاق تا کنون یکی از مهم ترین جنبه های فرآیند طراحی بوده است. یک فرش دستباف مناسب می تواند تمام اتاق را یکدست کند، در حالی که یک فرش نامناسب تأثیر چندانی بر بهبود دکور اتاق نخواهد داشت. اگر می خواهید بهترین فرش دستباف را برای اتاق خود انتخاب کنید، توصیه های زیر را دنبال کنید.

 

نمونه ای از فرش دستباف
فرش دستباف

 

انتخاب فرش دستباف مناسب برای اتاق

 

انتخاب اندازه مناسب

 

پیش از انتخاب فرش دستباف برای اتاق، یک طرح کلی از تمام اتاق تهیه کنید و موانع فیزیکی موجود در آن را بررسی کنید. برای مثال، فرش را در تصویر زیر نگاه کنید. این اتاق کفپوش های چوبی زیبایی دارد و طبیعتاً نباید در زیر فرش پنهان شوند، به هر حال، قالیچه محوطه ای (area rug: منظور قالیچه یا فرشی است که فقط قسمتی از کف اتاق را می پوشاند، مثلاً به این دلیل که کف آن سنگ مرمر یا کفپوش چوبی است) می تواند زیبایی و جذابیت بالایی را به طراحی اتاق اضافه کند. علاوه بر این، به کنتراستی که این فرش در اتاق ایجاد کرده است، خوب توجه کنید. بیشترین بخش اتاق با رنگهای روشن و ساده پوشانده شده است، در حالی که این فرش کنتراست کاملی را  همراه با یک طراحی جالب برای اتاق فراهم کرده است.

 

اتاق فرش دار
اتاق فرش دار

 

بهتر است که پیش از جستجو برای یافتن فرش مناسب، یک طرح کلی از اتاق خود تهیه کنید. علاوه بر این، حتماً اندازه های دقیق و مفصل فضایی را که می خواهید فرش بپوشاند به همراه داشته باشید که کمکتان کند بهترین اندازه را انتخاب کنید. به طور کلی، اگر اتاقتان طرح بندی کلاسیک داشته باشد، به فرش بزرگتری نیاز خواهید داشت که بیشترین قسمت کف با بپوشاند. اگر برای یک طرح بندی مدرن یا شناور می خواهید فرش انتخاب کنید، ممکن است انتخاب یک فرش کوچکتر با نیازهایتان مطابقت بیشتری داشته باشد.

 

انتخاب رنگ مناسب

 

هنگامی که می‌خواهید طرح یا رنگ فرش دستباف خود را انتخاب کنید، بگذارید اثاثیه موجود در اطراف شما را در این تصمیم‌گیری کمک کنند. رنگ کلی دکوراسیون و اثاثیه اطراف اتاق باید با فرشی که می‌خواهید برای آن فضا انتخاب کنید، مطابقت داشته باشد. تطبیق دادن فرش با یک رنگ مکمل در طرح کاناپه کاری زیرکانه است. با انجام این کار اتاقتان ظاهر و طرح‌بندی غنی و جذابی پیدا خواهد کرد.

اگر قصد دارید در آینده طراحی اثاثیه خود را تغییر دهید، بهتر است یک فرش چند بعدی با رنگ خنثی انتخاب کنید. رنگ‌های خاکستری ملایم، قهوه‌ای و خاکی به شما این امکان را خواهند داد که برای تغییر اثاثیه در آینده بیشترین گزینه‌ها را در اختیار داشته باشید. فرش‌های پرز بلند برای اتاق‌ها و فضاهای پر رفت و آمد گزینه مناسبی نیستند، اما می‌توانند به شما کمک کنند به اتاق دارای رنگ‌بندی خنثی ظاهر و کیفیتی جذاب‌تر بدهید.

 

طرح لچک طُرّه دار
طرح لچک طُرّه دار

 

قالیشویی طُرّه

قالیشویی طُرّه با داشتن کادری مجرب و دارای دانش فنی لازم در خصوص تمام خدمات فرش آماده هر گونه خدمت رسانی از جمله شستشوی فرش ماشینی، شستشوی فرش دستباف، مرمت انواع فرش دستباف و رفوگری فرش به مشتریان عزیز خود است. برای اطلاع از خدمات ما می‌توانید به بخش خدمات ما مراجعه کنید. در صورت وجود هر گونه ابهام یا نیاز به اطلاعات بیشتر می‌توانید به بخش تماس با ما مراجعه و با کارشناسان ما مشورت کنید. برای سهولت در کار شما بخش سفارش آنلاین فرش را برای سفارش اینترنتی در نظر گرفته‌ایم که می‌توانید به آن بخش رفته و فرم مربوط به آن را تکمیل کنید. در این قسمت هم می‌توانید تعرفه‌های شستشوی فرش ما را ملاحظه و مقایسه کنید.

 

لینک مقاله منبع:

https://apadanafinerugs.com/blog/fine-rugs/choosing-rug-room-decor

قالیشویی طره
قالیشویی طره

قالیشویی طره با پشتوانه سه نسل تجربه ،انواع خدمات قالیشویی ، مرمت فرش دستباف ،دارکشی ، لکه بـرداری و ارائه می نماید .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *