تأثیر باقی ماندن ادرار حیوانات خانگی روی فرش

دسته بندی ها
دسته‌ها
تأثیر ادرار حیوان خانگی روی فرش

اگر در منزلتان توله‌سگ نگهداری می‌کنید، حتماً به‌خوبی می‌دانید که آموزش قوانین زندگی در خانه‌تان به آن مشکل و زمان‌بر است. متأسفانه، حیوانات هر از گاهی روی فرش‌هایتان ادرار خواهند کرد، اما باید این ادرار را بلافاصله تمیز کنید تا مشکلات جدی برای سلامت خود و افراد خانواده‌تان ایجاد نشوند. در این مقاله، قالیشویی طُرّه چند مورد از تأثیر ادرار حیوان خانگی روی فرش را توضیح داده است.

چند تأثیر ادرار حیوان خانگی روی فرش

1 – بوی آمونیاک

مشهودترین تأثیر ادرار حیوان خانگی روی فرش بوی زننده آمونیاک است. بااینکه کل ادرار مقداری آمونیاک در خود دارد، غلظت آن در ادرار گربه بیشتر است. مهم‌تر آن‌که وقتی حیوان خانگی روی فرش ادرار می‌کند، اگر آن را به‌سرعت و به‌طور کامل تمیز نکنید، آب موجود در ادرار تبخیر می‌شود و آمونیاک غلیظ‌تری از خود به جا می‌گذارد. این مورد می‌تواند اثر بسیار بدی بر روی افراد مبتلا به COPD، آسم یا نفخ بگذارد و حتی ممکن است باعث ابتلا به حساسیت شود.

لکه های ادرار حیوانات خانگی
تأثیر ادرار حیوان خانگی روی فرش

2 – رشد باکتری‌ها و سایر میکروارگانیسم‌ها

دومین تأثیر ادرار حیوان خانگی روی فرش رشد باکتری‌ها و میکروارگانیسم‌های دیگر است. اکثر باکتری‌هایی که در لکه‌های قدیمی حیوانات خانگی رشد می‌کنند، برای افرادی که سیستم ایمنی بدنشان سالم است تأثیری ندارند، اما می‌توانند دردسرساز شوند. این باکتری‌ها و میکروارگانیسم‌ها می‌توانند در افرادی سیستم ایمنی بدنشان سالم نیست باعث ابتلا به سینوزیت، ریزش اشک چشم، حساسیت و التهاب مجرای هوایی شوند. به‌هرحال، این باکتری‌ها می‌توانند در افرادی که سیستم ایمنی ضعیفی دارند، مانند کودکان، سالمندان یا افرادی که به علت بیماری سیستم ایمنی‌شان ضعیف شده است، مشکلاتی جدی برای سلامتی ایجاد کنند.

3 – احتمال رشد و پرورش قارچ

سومین تأثیر ادرار حیوان خانگی روی فرش فراهم کردن زمینه برای رشد قارچ است. بااینکه یک یا دو بار ادراری که به‌سرعت و به شکلی مؤثر از روی فرش پاک شده‌اند در بیشتر وقت‌ها دلیلی برای نگرانی نیستند، لکه‌های ادراری که بلافاصله و به‌طور کامل پاک نشوند، می‌توانند تا عمق الیاف فرش و حتی پدینگ آن نفوذ کنند. مواد موجود در ادرار رطوبت را به خود جذب می‌کنند و در طول زمان، چندین نوع قارچ می‌توانند در فرش رشد کنند. برخی از انواع این قارچ‌ها، مانند پنی‌سیلین می‌توانند باعث ابتلا به مشکلات تنفسی شوند و برخی از آن‌ها مانند آسپرژیلوس می‌توانند مشکلات بلندمدتی برای ریه ایجاد کنند.

لکه ادرار حیوانات خانگی
تأثیر ادرار حیوان خانگی روی فرش

4 – متحمل شدن هزینه برای عوض کردن فرش

چهارمین تأثیر ادرار حیوان خانگی روی فرش احتمال خرابی و پوسیدگی فرش است که می‌تواند شما را مجبور به تعویض آن کند. در پایان، هزینه مالی را که ادرار حیوان خانگی می‌تواند به شما تحمیل کند، در نظر بگیرید. پدینگ فرشتان احتمالاً مستقیم روی کف اتاق قرار دارد که گاهی اوقات از جنس چوب ساخته می‌شود. در طول زمان، ادرار حیوان خانگی به اعماق فرش و پدینگ آن نفوذ می‌کند و سپس به کف اتاق می‌رسد. اگر این ادرار تکرار شود، چوب زیر فرش به‌تدریج خیس خورده و می‌پوسد. به معنای دقیق کلمه، ممکن است مجبور شوید فرش و قسمت‌هایی از کف چوبی اتاق را عوض کنید تا از وارد شدن آسیب‌های بیشتر جلوگیری کنید.

بااینکه حیوانات خانگی به بخش مهمی از زندگی امروزه بسیاری از افراد تبدیل شده‌اند، مراقبت از آن‌ها و تمیز کردن خراب‌کاری‌هایشان مسئولیتی است که نباید نادیده گرفته شود. در طول زمان، ادرار حیوانات خانگی می‌تواند نشانه‌های ابتلا به حساسیت، بوهای تند آمونیاک ایجاد کند، زمینه را برای رشد قارچ فراهم کند و حتی آسیب‌های جدی به منزلتان فراهم کند. هرگز تأثیر ادرار حیوان خانگی روی فرش را دست‌کم نگیرید.

پاک کردن ادرار حیوانات از فرش ماشینی
پاک کردن ادرار حیوانات از فرش ماشینی

قالیشویی طُرّه

در این مقاله تأثیر ادرار حیوان خانگی روی فرش را برایتان توضیح دادیم. اگر برای سپردن فرش به یک شرکت قالیشویی فرش ماشینی آمادگی دارید، قالیشویی طُرّه برای ارائه انواع خدمات مخصوص به فرش در خدمت شماست. ما برای شستشوی فرش شما از فنون اثبات شده و فناوری پیشرفته و به‌روزترین تجهیزات استفاده می‌کنیم تا نتایجی را به دنبال داشته باشند که محیط زندگی و کسب‌وکارتان را پاک و سالم نگه می‌دارند. همین امروز با مراجعه به بخش تماس با ما می‌توانید فرشتان را با خیالی راحت به ما بسپارید. در روشی ساده‌تر می‌توانید با مراجعه به بخش سفارش آنلاین برای شستشوی فرش خود یک وقت اینترنتی رزرو کنید. برای مشاهده و مقایسه قیمت‌های ما هم به قسمت تعرفه قالیشویی مراجعه کنید. هرگز تأثیر ادرار حیوان خانگی روی فرش را دست‌کم نگیرید.

یکی دیگر از بخش‌های عالی ما طرح جایگزینی فرش است. مرکز تخصصی خدمات فرش و قالیشویی طُرّه این امکان را برای مشتریان عزیز فراهم کرده است که در صورت درخواست از طرح جایگزینی فرش بهره‌مند شوند.
این طرح بدین‌صورت است که در زمان شستشوی فرش‌های شما، فرش‌هایی از جانب قالیشویی طُرّه در منزل شما به امانت گذاشته می‌شود تا در مدت‌زمان شستشوی فرش‌های خودتان منزل شما از فرش خالی نماند.

فرش گران‌بها و ارزشمند خود را با خیالی راحت به ما بسپارید.

قالیشویی طُرّه
قالیشویی طُرّه

لینک مقاله منبع:

http://alpineclean.com/the-dangers-of-residual-animal-urine-in-carpets

قالیشویی طره
قالیشویی طره

قالیشویی طره با پشتوانه سه نسل تجربه ،انواع خدمات قالیشویی ، مرمت فرش دستباف ،دارکشی ، لکه بـرداری و ارائه می نماید .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *