فرش‌ها نیز به محبت و عشق نیاز دارند

دسته بندی ها
دسته‌ها
رفع انواع لکه و کثیفی از روی فرش

از مایعات و نوشیدنی‌ها گرفته تا لکه‌های مربوط به ادرار حیوانات خانگی و بوهای نامطبوع، شستشوی فرش ماشینی همواره کاری پرزحمت و پردردسر بوده است. تلاش برای مراقبت و نگهداری از فرش، هرچقدر هم پراسترس و پرزحمت باشد، اهمیت زیادی دارد. فرشی که در کف اتاق پهن شده، در مورد خانه‌تان چیزهای زیادی برای گفتن خواهد داشت.

روشی که اثاثیه منزل خود را طبق آن مدیریت می‌کنید تا حد زیادی  بر کف اتاق  و به‌ویژه فرشتان  تأثیر می‌گذارد. به همین دلیل  است که  هرگز  با فوت‌وفن کار آشنایی چندانی  ندارید.  بنابراین، در این قسمت هفت توصیه در مورد  روش‌های مراقبت و شستشوی فرش ماشینی برایتان آماده کرده‌ایم  تا با این روش  آشنایی بیشتری پیدا کنید.

 

مراقبت از فرش ماشینی
مراقبت از فرش ماشینی

 

چند توصیه مهم در مورد تمیز کردن و مراقبت از فرش ماشینی

 

1-  حداقل یک بار در هفته باید ففرش ماشینی را با جاروبرقی تمیز کنید. هر چند وقت یک بار از ابزار دقیق و شاتون‌های جاروبرقی خود  استفاده کنید تا با کمک آن‌ها بتوانید پایه‌های دیوار و دیگر شکاف‌های  موجود در منزلتان را به‌خوبی تمیز کنید.  استفاده مرتب از جاروبرقی به افزایش عمر فرشتان منجر خواهد شد.

2- جاروبرقی را باعجله روی فرش ماشینی نکشید و برای این کار کمی حوصله به خرج دهید. زیرا  اگر این کار با  شتاب انجام دهید، ممکن است به دلیل سرعت زیاد فرش به‌خوبی تمیز نشود  و درنتیجه وقت خود را به هدر داده‌اید.  این کار را باحوصله انجام دهید تا گردوغبار نفوذ کرده به داخل الیاف فرش به‌خوبی و به‌طور کامل مکیده شود.

3- اگر پیش از شروع کار مقداری جوش‌شیرین اضافه کنید، می‌تواند بوهای  بد و نامطبوع  فرش ماشینی را تا حد زیادی از بین ببرد. پس از آن اتاق  نیز بوی تازگی خواهد داد.

 

شستشوی فرش در شرکت قالیشویی فرش ماشینی
شستشوی فرش

 

4-  اگر مایع یا نوشیدنی روی فرش ریخت،  آن را در اولین فرصت پاک کنید.  سعی کنید آن را به اطراف پخش نکنید. مایع ریخته شده را باید با یک دستمال‌کاغذی یا دستمال توالت به‌سرعت از روی فرش پاک کنید. در غیر این صورت، ممکن است لکه آن در قسمت‌های بیشتری از فرش پخش شود.

5- اگر متوجه شدید که ماده چسبناکی مانند آدامس به فرشتان چسبیده است، پیش از آن که برای تمیز کردن آن کاری کنید، تکه‌ای یخ رویش بگذارید. با انجام این کار، آدامس سفت می‌شود و به‌راحتی می‌توانید پاکش کنید (مقدار کمتری از آن روی فرش باقی می‌ماند).

6- اگر می‌خواهید از سطح فشاری که سایر فرش‌ها به فرش ماشینی مورد نظرتان وارد می‌کنند و موجب فرورفتن بافت آن می‌شوند، کم کنید، می‌توانید از اتوی‌بخار استفاده کنید. فقط کافی است اتوی‌بخار را کمی به فرش نزدیک کنید تا بخار آن به فرش برسد.

 

لکه برداری فرش ماشینی
لکه برداری فرش ماشینی

 

فرش ماشینی به مراقبت دائم نیاز دارد

 

این توصیه‌ها و راهکارها برای مراقبت از فرش ماشینی در منزل بودند تا مقداری در هزینه‌های شما صرفه‌جویی شود؛ اما فراموش نکنید که در کنار این مراقبت‌ها در منزل فرش حتماً به شستشوی در شرکت قالیشویی فرش ماشینی نیاز دارد. اگر مشکلی برای فرش ایجاد شد که از موارد بالا سخت‌تر و جدی‌تر بود، آن را برای شستشو یا برطرف کردن مشکل باید به شرکت قالیشویی فرش ماشینی بسپارید. بهتر است در این‌گونه موارد خودتان دست‌به‌کار نشوید تا از وارد شدن آسیب جدی به فرش جلوگیری شود.

 

قالیشویی طُرّه

قالیشویی طُرّه با داشتن کادری مجرب و دارای دانش فنی لازم در خصوص تمام خدمات فرش آماده هر گونه خدمت رسانی از جمله شستشوی فرش ماشینی، شستشوی فرش دستباف، مرمت انواع فرش دستباف و رفوگری فرش به مشتریان عزیز خود است. برای اطلاع از خدمات ما می‌توانید به بخش خدمات ما مراجعه کنید. در صورت وجود هر گونه ابهام یا نیاز به اطلاعات بیشتر می‌توانید به بخش تماس با ما مراجعه و با کارشناسان ما مشورت کنید. برای سهولت در کار شما بخش سفارش آنلاین فرش را برای سفارش اینترنتی در نظر گرفته‌ایم که می‌توانید به آن بخش رفته و فرم مربوط به آن را تکمیل کنید. در این قسمت هم می‌توانید تعرفه‌های شستشوی فرش ما را ملاحظه و مقایسه کنید.

 

منبع مقاله:

https://goodcleancarpets.com/7-great-carpet-cleaning-tips

 

 

قالیشویی طره
قالیشویی طره

قالیشویی طره با پشتوانه سه نسل تجربه ،انواع خدمات قالیشویی ، مرمت فرش دستباف ،دارکشی ، لکه بـرداری و ارائه می نماید .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *