ارتباط بین فرش ماشینی و کیفیت هوای داخل ساختمان – قسمت اول

دسته بندی ها
دسته‌ها
تصویر میکروسکوپی آلودگی های پنهان فرش ماشینی

فرش ماشینی برخلاف ظاهر ظریف و خوش ترکیبش می تواند در بیشتر وقت ها مواد خطرناکی مانند باکتری، گردوغبار، مواد حساسیت زا و سایر مواد سمی خطرناک را در خود جمع کند که این مواد می توانند بر کیفیت هوای داخلی ساختمان اثر منفی گذاشته و سلامتی شما و اهالی منزل را با خطر مواجه کنند.

فرش ماشینی می تواند کمی تجملی باشد، اما راحتی را برای خانه به دنبال دارد و همه هم می توانند آن را بخرند. اما اگر متوجه شدید که از بیماری آسم یا سار مشکلات مربوط به حساسیت رنج می برید – به تازگی – می توانید فرش ماشینی را مقصر آن بدانید. شما می توانید زمان زیادی را برای تمیز کردن فرش ماشینی خود با جاروبرقی، تعویض مرتب فیلترهای هوای آن صرف کنید و برای از بین بردن مواد حساسیت زا بسیار تلاش کنید، اما تمام این تلاش ها می توانند بیهوده باشند.

 

لک شدن فرش
لک شدن فرش

احتمال دارد زمانی که هر روز صبح از خواب بیدار می شوید و در اطراف خانه یا آپارتمان خود پیاده روی می کنید، هرگز به این فکر نکنید که در زیر فرش چه چیزی پنهان شده است. واقعیت اینجاست که بسیاری از افراد نمی دانند که فرش ماشینی می تواند در تعیین کیفیت هوای داخل منزل چه نقشی داشته باشد و در نتیجه، با نحوه تمیز کردن صحیح و نگهداری از فرش آشنایی ندارند.

 

فرش ماشینی لنگرگاه مواد آلاینده است

 

اگر به تازگی به منزل جدیدی رفته اید که از پیش فرش داشته است، نمی توان گفت که چه مقدار و چه نوع آلودگی در زیر پایتان نهفته است. برخی از شایع ترین آلودگی های نهفته در فرش مایت های گردوغبار، ذرات آلودگی معلق در هوا، پرز و موی حیوانات خانگی، مواد حساسیت زای سوسک حمام، سرب و کثیفی ها هستند. استفاده از مواد شوینده خانگی فقط می تواند به بدتر شدن کیفیت هوا کمک کند، حتی اگر آن ها را به میزان کم استفاده کنید.

 

مایت موجود در گردوغبار فرش
مایت موجود در گردوغبار فرش

 

آسیب دیدگی ای که به دلیل ماندن آب روی فرش ماشینی ایجاد شده است، می تواند به محل مناسبی برای رشد و پرورش قارچ و کپک تبدیل شود که هر دو آن ها تمایل زیادی برای نفوذ و ماندن در عمق الیاف فرش دارند و به همین دلیل از بین بردنشان به کار بسیار سختی تبدیل می شود. این مواد در زمان خانه تکانی یا نوسازی و نیز کشیدن جاروبرقی می توانند در هوا بلند شده و معلق شوند، اما در حین انجام فعالیت های روزانه معمولی مانند پیاده روی هم در هوا معلق خواهند شد.

فرش های جدید نیز می توانند برای کیفیت هوای داخل ساختمان مشکلاتی را ایجاد کنند. بسیاری از مواد شیمیایی و نیز چسب هایی که برای نصب فرش به کار می روند، ترکیبات ارگانیک فرّاری (VOCها) در خود دارند که می توانند بوها و مواد آلاینده مضری را در فضای منزلتان رها کنند. افراد بسیاری پس از نصب فرش جدید در منزلشان با مشکلاتی برای سلامتی خود مواجه شده اند، اما این آثار جانبی مضر را می توان با انتخاب فرش ماشینی که VOC کمتری دارد، تا حد زیادی کاهش داد. با این که در حال حاضر جایگزین های غیر سمی فراوانی برای فرش در بازار وجود دارند، برای خرید آن ها باید هزینه بیشتری را بپردازید.

 

نمونه ای از قارچ و کپک فرش
قارچ و کپک فرش

 

قالیشویی طُرّه

قالیشویی طُرّه در این مقاله قسمتی از مقاله دو قسمتی ارتباط بین فرش ماشینی و کیفیت هوای داخل ساختمان را برایتان منتشر کرده است. ادامه این مقاله مفید را می‌توانید در مقاله بعدی ما بخوانید که روش‌هایی را برای مقابله با این آلودگی‌ها توضیح داده‌ایم.

قالیشویی طُرّه با داشتن کادری مجرب و دارای دانش فنی لازم در خصوص تمام خدمات فرش آماده هر گونه خدمت رسانی از جمله شستشوی فرش ماشینی، شستشوی فرش دستباف، مرمت انواع فرش دستباف و رفوگری فرش به مشتریان عزیز خود است. برای اطلاع از خدمات ما می‌توانید به بخش خدمات ما مراجعه کنید. در صورت وجود هر گونه ابهام یا نیاز به اطلاعات بیشتر می‌توانید به بخش تماس با ما مراجعه و با کارشناسان ما مشورت کنید. برای سهولت در کار شما بخش سفارش آنلاین فرش را برای سفارش اینترنتی در نظر گرفته‌ایم که می‌توانید به آن بخش رفته و فرم مربوط به آن را تکمیل کنید. در این قسمت هم می‌توانید تعرفه‌های شستشوی فرش ما را ملاحظه و مقایسه کنید.

 

 

لینک مقاله منبع

http://www.getcarpetcleaningorlando.com/blog/carpet-cleaning/correlation-carpet-indoor-air-quality

 

قالیشویی طره
قالیشویی طره

قالیشویی طره با پشتوانه سه نسل تجربه ،انواع خدمات قالیشویی ، مرمت فرش دستباف ،دارکشی ، لکه بـرداری و ارائه می نماید .

2 پاسخ
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *