آلودگی هوای داخل ساختمان: فرش دستباف شما چقدر تمیز است؟

دسته بندی ها
دسته‌ها
تصویر میکروسکوپی مایت‌های گردوغبار موجود در فرش

فرش دستباف کثیف می‌تواند آثار نامطلوبی بر سلامت انسان بگذارد.بسیاری از افراد شاید نمی‌دانند که داشتن یک فرش دستباف کثیف در منزل می‌تواند آثاری منفی و نامطلوب بر سلامت آن‌ها بگذارد. در پژوهش‌ها مشخص شده است که فرش دستباف کثیف می‌تواند موجب ابتلا به بیماری‌هایی مانند آسم و مشکلات حساسیت شود؛ علاوه بر این، مشخص شده است که فرش‌های دستباف کثیف عفونت‌های ویروسی در خود دارند که اگر به‌خوبی و به‌موقع تمیز نشده و از بین نروند، می‌توانند سیستم ایمنی بدن انسان را ضعیف کنند. به همین دلیل است که باید همواره بکوشید فرش‌های خود را تمیز و خوشبو نگه دارید، درست مانند روز اول که آن را خریده‌اید.

 

نمونه ای از فرش دستباف
فرش دستباف

 

فرش دستباف مانند فیلتر هواست

 

فرش دستباف خود را مانند یک فیلتر هوا تصور کنید – که در میان کثیفی‌ها، مایت‌های گردوغبار، باکتری‌ها، گرده‌ها و ذرات ریز مواد غذایی گیر افتاده است. درنتیجه، می‌تواند بر کیفیت هوای داخل ساختمان تأثیر منفی گذاشته و انواع مشکلات سلامت انسان را بدتر و شدیدتر کند. این آلودگی هوای داخل ساختمان می‌تواند به زمینه‌ای برای ابتلا به برخی مشکلات سلامت مانند خارش پوست و نیز تحریک چشم، بینی و گلو تبدیل شود؛ بنابراین، واجب است که فرش دستباف خود را در یک مبنای زمانی مرتب تمیز کرده و بشویید.

 

مایت موجود در گردوغبار فرش
مایت موجود در گردوغبار فرش

 

استفاده مرتب از جاروبرقی می‌تواند در سالم و بهداشتی نگه داشتن محیط منزل نقشی بسیار مهم و حیاتی داشته باشد، به‌ویژه اگر در منزل خود بچه‌های کوچک هم داشته باشید. تعجبی هم ندارد، زیرا کودکان در اکثر موارد به حالت خزش با اسباب‌بازی‌های خود بازی می‌کنند یا در حالی که روی فرش دستباف دراز کشیده یا نشسته‌اند، تلویزیون تماشا می‌کنند. داشتن فرش دستباف کثیف در منزل یعنی باز کردن در ورود برای انواع میکروب‌ها و قرار دادن اعضای خانواده خود در معرض انواع بیماری‌ها مانند برونشیت. میکروب‌ها به‌آسانی می‌توانند از یک فرش دستباف کثیف در فضای منزل پخش شده و مشکلات سلامتی نامطلوبی مانند سختی در تنفس و حساسیت‌های پوستی را برای کل اعضای خانواده ایجاد کنند؛ بنابراین، اگر به این دلیل که نمی‌خواهید ظاهر فرش دستباف خراب شود آن را شسته و تمیز کنید، حداقل برای حفظ سلامت و رفاه خانواده خود این کار را بکنید.

 

قارچ و کپک فرش
قارچ و کپک فرش

 

اهمیت فرش تمیز

 

وجود فرش دستباف کثیف در منزل نه‌تنها می‌تواند مشکلات جدی برای سلامت افراد خانواده ایجاد کند، بلکه این احساس را در بقیه ایجاد می‌کنند که شما عادت‌های بهداشتی مناسبی ندارید و به بهداشت اهمیت چندانی نمی‌دهید. چه بخواهید قبول کنید یا قبول نکنید، کیفیت و تمیزی اثاثیه موجود در منزل یا دفتر کارتان بر تصورات سایرین در مورد خودتان تأثیر زیادی می‌گذارد. با توجه به نکاتی که در اینجا گفته شد، همواره بهتر است از فرش دستباف خود به بهترین شکل ممکن مراقبت کنید و برای نگه‌داری آن در وضعیتی مطلوب تلاش خود را بکنید. اما با وجود این همه، شستشوی فرش در یک شرکت قالیشویی حرفه‌ای را هرگز نادیده و کم اهمیت نگیرید!

 

 

 

قالیشویی طُرّه

 

قالیشویی طُرّه با داشتن کادری مجرب و آموزش دیده در تمامی زمینه‌های خدمات مربوط به فرش ماشینی و فرش دستباف، آماده است تا انواع خدمات را برای مشتریان خود فراهم کند. برای آگاهی از نوع خدمات ما یا می‌توانید به بخش خدمات ما بروید یا با استفاده از بخش تماس با ما با کارشناسان ما تماس گرفته و مشورت کنید. برای ساده‌تر کردن امور برای مشتریان خود بخش سفارش آنلاین را در نظر گرفته‌ایم که می‌توانید برای شستشوی فرش خود به‌صورت اینترنتی سفارشتان را ثبت کنید. فقط کافی است به این بخش رفته و فرم مربوط به آن را تکمیل کنید تا در اولین فرصت با شما تماس گرفته شود. برای آگاه شدن از قیمت شستشوی فرش هم می‌توانید این قیمت‌ها را در بخش تعرفه قالیشویی ما مشاهده و مقایسه کنید.

 

 

لینک مقاله منبع:

http://revitarugs.com/indoor-air-pollution

 

قالیشویی طره
قالیشویی طره

قالیشویی طره با پشتوانه سه نسل تجربه ،انواع خدمات قالیشویی ، مرمت فرش دستباف ،دارکشی ، لکه بـرداری و ارائه می نماید .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *