چرا شستشوی فرش در منزل ایده خوبی نیست؟

دسته بندی ها
دسته‌ها
تصویری از یک قالیشویی

فرش‌هایتان پوسیده به نظر می‌آیند؟ به دلیل رفت‌وآمد زیاد لگدکوب شده و جاروبرقی هیچ تأثیری رویشان ندارد؟ کثیف و لکه‌دار شده‌اند؟ مشخص است که وقت شستشوی آن‌هاست! شستشوی فرش در منزل ممکن است در ابتدا ایده خوبی به نظر آید، اما کار آسانی نیست. برای آن که به‌خوبی متوجه شوید دلیل این حرفمان چیست، این مقاله را به‌دقت بخوانید تا در انتها تصمیم بگیرید که شستن فرش خود را به یک شرکت قالیشویی فرش حرفه‌ای بسپارید!

شستشوی مرتب فرش موجب می‌شود که هم تازه و تمیزتر به نظر آید و هم ظاهر زیبای خود را  تا مدتی طولانی‌تر حفظ کند. کثیفی و سایر آلودگی‌ها می‌توانند الیاف فرشتان را بپوسانند و هر چه این کثیفی‌ها بیشتر در فرشتان باقی بمانند، طول عمر آن را بیشتر کاهش خواهند داد. افزایش طول عمر فرش ایده بسیار  خوبی است، زیرا همان‌طور که به‌خوبی می‌دانید، تهیه یک فرش مناسب هزینه بالایی برایتان خواهد داشت. تفاوتی هم ندارد که این فرش را برای محل کارتان بخواهید یا برای منزل.

 

تصویری از شستن فرش در منزل
شستن فرش در منزل

 

زمانی که مردم قصد شستشوی فرش می‌کنند، یا تصمیم می‌گیرند که خودشان این کار را در منزل انجام دهند یا آن را به یک شرکت قالیشویی حرفه‌ای بسپارند. معمولاً افرادی که به تصور خود قصد صرفه‌جویی در هزینه دارند، می‌کوشند این کار را خودشان انجام دهند. افرادی که تصمیم می‌گیرند آن را به شرکت قالیشویی بسپارند، می‌خواهند که از دست پیچیدگی‌های آن خلاص شوند. مسئله اینجاست که بسیاری از مردم تصور می‌کنند شستشوی فرش کار آسانی است. شما یک دستگاه قالیشویی را می‌خرید یا اجاره می‌کنید، همراه با یک بطری مواد شوینده شیمیایی و سپس دستگاه قالیشویی را روی فرش خود به حرکت درمی‌آورید و بعد از اتمام کار منتظر خشک شدن فرش می‌مانید. چرا باید برای کاری که خودتان می‌توانید به این آسانی انجام دهید، پولی پرداخت کنید؟

 

نمایی از شرکت قالیشویی فرش حرفه ای
قالیشویی فرش حرفه ای

 

متأسفانه این‌طور نیست! شستشوی فرش فقط تمیز کردن آن با جاروبرقی یا یک مرحله بالاتر از آن نیست. وضعیت با آنچه شما تصور می‌کنید تفاوت زیادی دارد. بنا به برخی دلایل، برای انجام این کار شرکت‌های تخصصی و حرفه‌ای ایجاد شده‌اند. در این مقاله، می‌خواهیم برایتان توضیح دهیم که چرا بهتر است شستشوی فرش را به یک شرکت قالیشویی حرفه‌ای بسپارید!

 

هزینه شستشوی فرش در منزل از شرکت قالیشویی بیشتر است

 

بله! درست خوانده‌اید! برای انجام این کار باید تجهیزاتی را خریده یا اجاره کنید. مواد پاک‌کننده شیمیایی را هم باید در کنار این تجهیزات تهیه کنید و در صورت به کار بردن تکنیک‌ها و روش‌های غیر کارشناسانه تلاشتان به هدر خواهد رفت و درنتیجه باید از محلول‌های شیمیایی بیشتری استفاده کنید. اگر فرشتان لک شده است، باید روش‌های لک زدایی مخصوص را امتحان کنید که هزینه این کار هم کم نیست. علاوه بر این موارد، باید به زمان هم توجه کنید: شستشوی فرش فرآیند سریعی نیست. در پایان روز، متوجه خواهید شد که برای انجام این کار در منزل هزینه بیشتری را پرداخت کرده‌اید!

 

تصویری از شستشوی فرش در شرکت قالیشویی فرش حرفه ای
شستشوی فرش

 

شستشوی فرش در منزل کار سختی است

 

بدون شک دوست ندارید چند ماه پس از شستشوی فرش خود در منزل دوباره آن را بشویید، درست است؟ خب، پس باید این کار را به‌درستی انجام دهید. برای انجام صحیح این کار به زمان و انرژی زیادی نیاز دارید. باید اثاث منزلتان را جابجا کنید، روی فرش جاروبرقی بکشید، بشویید، آبکشی کنید و در آخر هم آن را خشک کنید. اگر از دستگاه قالیشویی و لوازم جانبی اجاره‌ای هم استفاده کنید که وضع بدتر خواهد شد، زیرا باید دستگاه را پر کنید، خالی کنید، تمیز کنید و به مالک آن برگردانید. پروژه سختی است و اگر به‌خوبی انجام نشود، باید این تجهیزات را دوباره آورده و یک بار دیگر از نو شروع کنید!

 

نمایی از قالیشویی فرش
قالیشویی فرش

 

گاهی اوقات این کار موجب کثیف‌تر شدن فرش می‌شود

 

مهم‌ترین قسمت شستشوی فرش آبکشی است. اگر فرش را به‌خوبی آبکشی نکنید، مواد شوینده در الیاف آن باقی خواهند ماند. مواد شوینده حالتی چسبناک دارند و کثیفی‌ها را به خود جذب می‌کنند. برای توصیف اتفاقی که برای فرش‌های آبکشی نشده رخ می‌دهد، اصطلاح «خاک‌گیری سریع» را به کار می‌برند. این اتفاق می‌تواند آسیب دائمی به فرش وارد کند و نمی‌گذارد ظاهر خوب گذشته‌اش را بازیابد. متأسفانه، افرادی که فرش را در منزل می‌شویند، مهارت و توانایی کافی برای شستشو و آبکشی آن ندارند. در بهترین حالت، می‌توانند سطح فرش را تمیز کنند که مقدار زیادی از مواد شوینده روی آن باقی می‌ماند. درنتیجه، رنگ فرش به‌سرعت تیره می‌شود و می‌پوسد.

 

قالیشویی فرش
قالیشویی

 

با شستن فرش در منزل به آن صدمه می‌زنید

 

همان‌طور که در بالا گفتیم، اگر برای شستن فرش روش‌ها و تکنیک‌های نامناسب استفاده کنید، ممکن است به آن صدمات دائمی و پرهزینه‌ای وارد کنید. اگر فرش را بیش‌ازحد خیس کنید، ممکن است باعث مرطوب شدن کف‌پوش زیر آن و درنتیجه تشکیل قارچ و کپک شود. اگر آن را به‌درستی تکان ندهید، ممکن است به الیافش صدمه زیادی بزنید. با سپردن این کار به یک شرکت قالیشویی فرش معتبر و حرفه‌ای، می‌توانید به‌آسانی از ایجاد تمامی این آسیب‌ها جلوگیری کنید، زیرا آن‌ها به‌خوبی می‌دانند که فرش چقدر باید خیس شود و از چه روش‌ها و موادی باید استفاده شود. آن‌ها به‌خوبی می‌دانند چه زمانی باید فرش را تکان دهند تا فرش بدون ذره‌ای آسیب‌دیدگی، تمیز شود و فرشتان را بدون آن‌که پشتش خمیده شود، سالم به شما برمی‌گردانند.

 

قالیشویی فرش ماشینی
شستشوی فرش

 

شستن فرش در منزل در بیشتر وقت‌ها هدر دادن وقت است

 

حتی اگر فرش‌های زیادی هم نداشته باشید، کل فرآیند شستن فرش از جابجایی اولین  تکه از اثاثیه تا دوباره چیدن آن‌ها می‌تواند چندین ساعت زمان ببرد، به‌ویژه اگر در این کار تجربه زیادی نداشته باشید. اما یک گروه باتجربه مانند تیم تخصصی قالیشویی طُرّه می‌تواند این کار را ظرف چند دقیقه و بدون هیچ مشکلی انجام دهد.

در بسیاری از موارد، مشتریان با ما تماس گرفته‌اند تا آسیب‌هایی را که در نتیجه شستن فرش در منزل به آن وارد کرده‌اند، برایشان برطرف کنیم. توصیه می‌کنیم از این کار در منزل خودداری کنید و بگذارید متخصصان کارشان را انجام دهند!

 

شرکت قالیشویی فرش
شستشوی فرش

 

شرکت قالیشویی طُرّه

 

این‌ها فقط چند مورد از دلایلی هستند که باید فرش خود را به‌صورت حرفه‌ای و در یک شرکت قالیشویی فرش معتبر بشویید. با استفاده از خدمات قالیشویی طُرّه برای انواع فرش ماشینی و فرش دستباف، همواره ظاهر منزل خود را در بهترین شکل ممکن خود حفظ کنید. برای آگاهی از خدمات ما می‌توانید به بخش خدمات مراجعه کنید. اگر در جستجوی ساده‌ترین راه برای سفارش شستشوی فرش هستید، بخش سفارش آنلاین را برایتان در نظر گرفته‌ایم و با مراجعه به صفحه تعرفه قالیشویی می‌توانید انواع قیمت شستشو را مشاهده و مقایسه کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر هم می‌توانید با مراجعه به بخش تماس با ما با کارشناسان ما مشورت کنید.

 

قالیشویی طُرّه
قالیشویی طُرّه

 

 

لینک مقاله منبع:

https://www.cleanusa.com/blog/why-cleaning-your-carpets-yourself-is-a-bad-idea

 

قالیشویی طره
قالیشویی طره

قالیشویی طره با پشتوانه سه نسل تجربه ،انواع خدمات قالیشویی ، مرمت فرش دستباف ،دارکشی ، لکه بـرداری و ارائه می نماید .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *