چند توصیه برای خرید فرش ایرانی

دسته بندی ها
دسته‌ها
خرید فرش

تصمیم‌گیری برای خرید یک فرش ایرانی نشان می‌دهد که قصد دارید زیبایی و کیفیت را برای منزل خود به ارمغان ببرید. فرشی که به‌دقت و به‌درستی انتخاب شده باشد، می‌تواند نقش یک دکور زیبا برای منزلتان داشته باشد و حس یک کف‌پوش تجملاتی را به شما بدهد. در اینجا چند نکته را برایتان آورده‌ایم که می‌توانند برای خرید فرش ایرانی باکیفیت به شما کمک کنند.

 

نمونه ای از فرش ایرانی دستباف
فرش دستباف ایرانی

 

توصیه‌هایی برای خرید فرش ایرانی

 

پیش از خرید، برای خود برنامه‌ریزی کنید

 

هنگامی‌که تصمیم به خرید فرش ایرانی می‌گیرید، باید تمامی جوانب آن را بررسی کنید. اندازه فرشی که بدان نیاز دارید، می‌تواند تأثیر زیادی بر قیمت آن داشته باشد و این‌که دقیقاً بدانید به چه اندازه‌ای نیاز دارید، می‌تواند گزینه‌های احتمالی فراوانی را که باید بررسی کنید، تا حد زیادی کاهش دهد. اگر می‌خواهید تمام فضای اتاقی را با فرش بپوشانید، ابعاد اتاق را به‌دقت اندازه‌گیری کنید و از هر طرف حدود 3 فوت کم کنید. اگر فرش ایرانی را برای اتاق غذاخوری می‌خواهید، مطمئن شوید آن‌قدر بزرگ باشد که میهمانانتان بتوانند صندلی‌های خود را به عقب ببرند و بااین‌حال هنوز روی فرش باقی بمانند. در اطراف و حاشیه فرش‌های کناره (runner rugs) باید مقداری از کف اتاق خالی باشد و فرش‌هایی که برای به هم وصل کردن مبله‌ای چیده شده در اتاق استفاده می‌کنید، لازم نیست تا زیر آن‌ها ادامه داشته باشند.

 

مدلهای مختلف فرش
مدلهای مختلف فرش

 

مشخص کنید فرشی که می‌خواهید بخرید برای سرمایه‌گذاری است یا فقط یک قالی زیر پایی

 

برخی از افراد فرش ایرانی را برای ماهیت عملی و زیبایی‌ای که به اتاقشان اضافه می‌کند، می‌خرند. برخی دیگر هم این فرش را یک سرمایه‌گذاری ارزشمند می‌دانند. درواقع، فرش‌های کمیابی که حداقل 70 سال قدمت دارند، می‌توانند به دلیل زیبایی بالایی که دارند، یک سرمایه‌گذاری واقعی به شمار آیند. به‌هرحال، راه رفتن بر روی فرش‌هایی که در حد سرمایه‌گذاری هستند، کار درستی نیست؛ زیرا این کار در طول زمان می‌تواند موجب پوسیدگی آن‌ها شود. اگر هدفتان از خرید فرش ایرانی فقط داشتن یک قالی زیر پایی است، جستجوی چندان سختی در بازار نخواهید داشت.

 

فرش دستباف پشمی
قالیچه نهاوند

 

تصمیم‌گیری برای خرید یک فرش ماشینی یا فرش دستباف

 

اکثر فرش‌ها و قالی‌های اصیل ایرانی، دستباف هستند که با روش‌های گره‌زنی و بافت سنتی بافته شده‌اند که چندین قرن قدمت دارند. فرش دستباف ایرانی از الیاف طبیعی بافته می‌شود و عمری طولانی دارد، اما معمولاً قیمت آن از فرش ماشینی بیشتر است. اگر به بودجه خود و هزینه‌ای که باید پرداخت کنید اهمیت می‌دهید، بهتر است به فرش ماشینی فکر کنید که هنوز در کف اتاقتان زیبایی خاص خود را دارد. موادی را که برای حفظ کیفیت فرش به کار رفته‌اند، بررسی کنید. فرش‌های پشمی، حتی زمانی که به‌صورت ماشینی بافته شده باشند، دوام بیشتری دارند و در طول زمان درخشش زیبایی خواهند داشت.

 

 

فرش دستباف
فرش ایرانی دستباف

عاشق الگو و طرح فرش شوید

 

هر فرش ایرانی یک شاهکار هنری منحصربه‌فرد است. برای بررسی ظرافت‌های طراحی و زیبایی‌های طرح فرش وقت بگذارید. فرش را با شتاب انتخاب نکنید، بلکه آن‌قدر به جستجوی خود ادامه دهید تا فرشی را انتخاب کنید که عاشقش شوید!

 

مدلی از فرش دستباف ایرانی
فرش ایرانی دستباف

 

برای فرش خود لایه زیرین (پَد) مناسب انتخاب کنید

 

به یاد داشته باشید که برای فرش خود یک لایه زیرین باکیفیت انتخاب کنید که به‌خوبی در زیر آن قرار گیرد. وجود لایه زیرین مانع لیز خوردن فرش در زمان راه رفتن روی آن می‌شود، به‌ویژه اگر یک فرش ایرانی عتیقه داشته باشید. لایه زیرین با جذب اصطکاک از فرش مراقبت کرده و روند پوسیدگی آن را کندتر می‌کند.

 

قالیچه نهاوند
قالیچه نهاوند

 

قالیشویی طُرّه

قالیشویی طُرّه مجری انواع خدمات مربوط به فرش ماشینی و فرش دستباف از قبیل خرید و فروش فرش، شستشو، مرمت و رفوی فرش و غیره در این مقاله اطلاعاتی را در مورد خرید فرش ایرانی برایتان فراهم کرده است. برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید با استفاده از بخش تماس با ما با کارشناسان ما تماس گرفته و با آن‌ها مشورت کنید. خدمات متنوع ما را می‌توانید در بخش خدمات مشاهده کنید. برای آگاهی از سایر موارد نیز می‌توانید به صفحه اول وب سایت ما مراجعه کنید.

منتظر دریافت نظرها و پیشنهادهای سازنده شما هستیم.

 

لینک مقاله منبع:

https://www.overstock.com/guides/tips-on-buying-a-persian-rug

 

 

قالیشویی طره
قالیشویی طره

قالیشویی طره با پشتوانه سه نسل تجربه ،انواع خدمات قالیشویی ، مرمت فرش دستباف ،دارکشی ، لکه بـرداری و ارائه می نماید .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *