چگونه از کیفیت فرش مراقبت کنید

دسته بندی ها
دسته‌ها
تمیز کردن فرش در منزل

آیا وضعیت ظاهری و کیفیت فرش ناراحتتان کرده است؟ در این مقاله قصد داریم نکات و راهنمایی‌هایی برایتان فراهم کنیم تا نگذارید فرش گران‌بهایتان به وضعیتی بی‌بازگشت برسد! توصیه‌هایی که در اینجا فراهم کرده‌ایم، مفید و انجامشان هم آسان است. اما در برخی موارد سپردن فرش به یک شرکت قالیشویی اجتناب ناپذیر است.

 

با روش‌هایی ضروری برای مراقبت از فرش آشنا شوید

 

زمانی که صحبت از شستشو و تمیز کردن فرش به میان می‌آید، نکات زیادی برای یاد گرفتن وجود دارند. خانه‌دارها یا اجاره‌نشین‌های متوسط با روش‌های تمیز و تازه نگه داشتن فرش و نیز خطرهای وجود و باقی ماندن کثیفی‌ها در لابه‌لای الیاف فرش آشنایی چندانی ندارند. بهتر است با نحوه برخورد و رسیدگی به این موارد آشنایی کافی و لازم را به دست آورید. توصیه می‌کنیم نکاتی را که در این قسمت فراهم کرده‌ایم، به‌دقت بخوانید.

 

مراقبت از فرش
مراقبت از فرش

از پادری استفاده کنید

پادری‌هایی که در جلوی درب ورودی استفاده می‌کنید، نقش بسیار مفیدی در کاهش میزان ورود شن و کثیفی به داخل منزل و روی فرش دارند. برای این که بتوانید طول عمر فرش خود را افزایش دهید، بهتر است مقداری برای خرید این پادری‌های مفید هزینه کنید.

 

 

استفاده از پادری
استفاده از پادری

استفاده روزانه از جاروبرقی

 

بله – هر روز. به شما توصیه می‌کنیم که برای  تمیز ماندن فرشتان هر روز آن را با جاروبرقی تمیز کنید. استفاده روزانه از جاروبرقی به شما کمک می‌کند که کثیفی‌ها و خرده مواد ریخته شده روی سطح فرش را پیش از آن که به عمق الیاف آن نفوذ کند تمیز کنید. هر چه میزان این کثیفی‌ها کمتر باشد، عمر فرش بیشتر خواهد شد.

 

 

استفاده از جاروبرقی
استفاده از جاروبرقی

 

لکه‌ها و مواد ریخته شده را به‌سرعت تمیز کنید

 

اگر مواد و مایعات ریخته شده روی فرش را در اولین فرصت ممکن تمیز کنید، نه تنها میزان جذب مواد در الیاف فرش کمتر خواهد شد، بلکه میزان باکتری‌ها و سایر مشکلات مربوط به این مواد را نیز کاهش خواهید داد.

 

لکه قهوه روی فرش
لکه قهوه روی فرش

 

فریب تبلیغات بازاری را نخورید

 

بسیاری از مواد شوینده و محصولات شیمیایی که برای از بین بردن لکه فرش تبلیغ می‌شوند، نه تنها این کار را به‌خوبی انجام نمی‌دهند، بلکه روی آن‌ها را مانند نقاب می‌پوشانند و باعث می‌شوند که به اعماق الیاف فرش نفوذ کنند. پس از مدتی این لکه‌ها دوباره پدیدار می‌شوند و در بسیاری موارد از حالت اولشان هم بدتر می‌شوند. زمانی که با صرف هزینه پایین می‌توانید فرش خود را در یک شرکت قالیشویی فرش حرفه‌ای به‌خوبی و با اطمینان بشویید، بهتر است پولی را که به‌زحمت درمی‌آورید برای خرید این مواد شوینده به هدر ندهید.

 

نمایی از قالیشویی فرش
قالیشویی فرش

 

فرش را عمیق بشویید

 

شستشوی عمیق فرش برای پاک کردن کثیفی‌ها، گردوغبار، ذرات گرده و سایر آلاینده‌هایی که روی آن نشسته‌اند، ضروری است، اما بهتر است با استفاده از مواد شیمیایی مضر و خطرناک مشکلات خود را اضافه نکنید. برای گرفتن نتایج بهتر، ما به شما توصیه می‌کنیم این کار را به یک قالیشویی حرفه‌ای بسپارید که برای شستشوی فرش از مواد سازگار با محیط‌زیست و بدون خطر استفاده می‌کند.

 

قالیشویی فرش
قالیشویی

 

فرش را بو زدایی کنید

 

فرش حتی در زمانی که تمیز به نظر می‌آید، می‌تواند باکتری‌های مضری را در خود جا دهد که بوهای نامطبوعی را منتشر می‌کنند. برای از بین بردن این بوها، به دنبال مواد پاک کننده مناسب باشید، اما نه موادی که فقط مانند نقاب عمل کرده و آن‌ها را می‌پوشانند!

 

تصویری از مرمت فرش
مرمت فرش

 

فرش را تیمار کنید

 

در طول زمان و به دلیل رفت‌وآمد زیاد، فرش کثیف و لگدکوب می‌شود و بهتر است پس از یک شستشو و تمیز کردن عمیق آن را تیمار (آرایش) کنید. بدون شک در صورت انجام این کارها در یک شرکت قالیشویی حرفه‌ای از نتیجه کار به‌شدت شگفت‌زده خواهید شد.

 

مرمت فرش
تعمیر و مرمت فرش

 

قالیشویی طُرّه

قالیشویی طُرّه در این پست خود چند راه ساده برای مراقبت از فرش را برایتان توضیح داده است. انجام این کار در منزل کار چندان سختی نیست، اما در برخی موارد ممکن است به شستشوی حرفه‌ای فرش نیاز شود که دیگر از توان و امکانات شما خارج است. در چنین مواردی فقط یک شرکت قالیشویی فرش حرفه‌ای می‌تواند این کار را به‌خوبی انجام دهد. قالیشویی طُرّه آماده است تا انواع خدمات مربوط به فرش را برای مشتریان خود فراهم کند. برای آگاهی از خدماتی که ارائه می‌دهیم، به بخش خدمات مراجعه کنید. برای رزرو اینترنتی یک وقت قالیشویی می‌توانید به بخش سفارش آنلاین مراجعه کنید و برای مطلع شدن از قیمت خدمات ما بخش تعرفه قالیشویی را مشاهده کنید. در صورت نیاز به هر گونه مشاوره یا اطلاعات بیشتر می‌توانید با مراجعه به بخش تماس با ما با کارشناسان ما مشورت کنید.

 

 

قالیشویی طُرّه
قالیشویی طُرّه

 

https://www.wikihow.com/Maintain-the-Quality-of-Your-Carpet

 

قالیشویی طره
قالیشویی طره

قالیشویی طره با پشتوانه سه نسل تجربه ،انواع خدمات قالیشویی ، مرمت فرش دستباف ،دارکشی ، لکه بـرداری و ارائه می نماید .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *