چگونه لکه چسب را از روی فرش پاک کنیم؟

دسته بندی ها
دسته‌ها
لکه - چسب - قالیشویی - طره

می‌خواهید روش پاک کردن لکه چسب از روی فرش را یاد بگیرید؟ بعید می‌دانیم روی فرش خود پروژه‌های صنعتی اجرا کرده باشید. انجام این کارها روی میز مخصوص به خود ایده بهتری است (به‌علاوه برای کمرتان نیز بهتر است!)، اما اگر می‌خواهید کارهایی روی فرش انجام دهید، بهتر است روزنامه یا چیزی مانند آن را روی فرش پهن کنید. اما نمی‌خواهیم درباره چیزی قضاوت کنیم. شاید در این مورد یک بار بی‌دقتی کرده باشید (یا شاید هم‌اتاقی‌تان یا فرزندتان) و حال می‌خواهید با روش پاک کردن لکه چسب از روی فرش آشنا شوید.

لکه - چسب - قالیشویی - طره

ریختن چسب روی فرش، از موادی مانند نوشیدنی و قهوه دلهره‌آورتر است! حالا با این قسمت چسبناک چه می‌کنید؟ آیا گردوغبار همیشه روی آن خواهد نشست؟ لکه به یک قسمت سفت‌وسخت تبدیل می‌شود؟ اگر فوراً پاکش کنید، نه! بنابراین، همین الان به سراغش بروید، چون وقتی برای هدر دادن ندارید. قالیشویی طُرّه در این مقاله روشی را برای پاک کردن لکه چسب از روی فرش برایتان توضیح داده است.

نحوه پاک کردن لکه چسب از روی فرش

وقتی چسب روی فرشتان می‌ریزد (چسب سیمان یا هر نوع چسب دیگر)، باید برای پاک کردنش به‌سرعت دست‌به‌کار شوید. بسیاری از چسب‌ها به‌سرعت خشک می‌شوند، اما تا زمانی که مرطوب هستند، به‌سرعت می‌توانید پاکشان کنید؛ بنابراین، زود به سراغشان بروید.

  • به‌آرامی ضربه بزنید

در این روش پاک کردن لکه چسب از روی فرشحوله کاغذی را مرطوب کرده و به‌آرامی روی قسمت لک شده ضربه بزنید و تا جایی که می‌شود چسب مرطوب را از روی فرش بردارید. شاید لازم شود این کار را با چند حوله کاغذی انجام دهید (وقتی که حوله از چسب پوشیده شد، آن را عوض کنید). اگر چسب از نوعی باشد که به‌کندی خشک می‌شود، می‌توانید بخش زیادی از آن را بردارید. مطمئن شوید پس از آن‌که چسب روی سطح را برداشتید، به عمق الیاف آن هم بروید. اگر با استفاده از آب نتیجه خوبی نگرفتید، می‌توانید پارچه‌ای را به سرکه سفید آغشته کرده و محکم روی لکه بمالید و به‌آرامی ضربه بزنید.

  • فشار دادن

اگر مرحله پیشین پاک کردن لکه چسب از روی فرش نتیجه‌بخش نبود، یا چسب کمی خشک شده بود، مقداری کاغذ قهوه‌ای (یا یک پاکت مواد غذایی) یا یک پارچه نازک بیاورید. در این روش به یک اتو هم نیاز دارید. کاغذ یا پارچه را روی لکه بگذارید و اتو را گرم کنید. حرارت آن را روی درجه متوسط تنظیم کنید. پس از گرم شدن اتو، آن را روی پارچه یا کاغذ گذاشته و فشار دهید. اتو را روی آن قسمت حرکت دهید و مراقب باشید مستقیم روی فرش نرود. پس از چندی، چسب روی فرش ذوب می‌شود و به کاغذ / پارچه می‌چسبد. شاید لازم شود این روند را چند بار تکرار کنید و در صورت نیاز پارچه یا کاغذ را نیز عوض کنید.

 

لکه - چسب - قالیشویی - طره

  • خراش دادن

می‌توانید چسب را با چاقو نیز بخراشید. این کار در زمانی که چسب مرطوب است بسیار عالی است، اما چسب خشک‌شده را نیز می‌توانید بخراشید.

 

لکه - چسب - قالیشویی - طره

  • بریدن

اگر روش پیشین پاک کردن لکه چسب از روی فرش مؤثر نبود و قسمت کوچکی از فرش لک شده بود، می‌توانید الیاف چسبی شده فرش را با قیچی ببرید. اگر می‌خواهید این کار را انجام دهید، فقط برش‌های کوچکی بزنید که قسمت‌های لک شده در آن باشند. چون بدون شک نمی‌خواهید فرشی برایتان باقی بماند که قسمت بریده‌شده آن کاملاً مشخص است.

در پایان، برای پاک کردن لکه چسب از روی فرش بهتر است ابتدا این کار را روی قسمتی از فرش که چندان مشخص نیست امتحان کنید. چون برخی از این روش‌ها ممکن است به فرشتان آسیب برسانند.

لکه - چسب - قالیشویی - طره

قالیشویی طُرّه

قالیشویی طُرّه در این پست خود چند راه ساده برای پاک کردن لکه چسب از روی فرش را برایتان توضیح داده است. انجام این کار در منزل کار چندان سختی نیست، اما در برخی موارد ممکن است به شستشوی حرفه‌ای فرش نیاز شود که دیگر از توان و امکانات شما خارج است. در چنین مواردی فقط یک شرکت قالیشویی فرش حرفه‌ای می‌تواند این کار را به‌خوبی انجام دهد. قالیشویی طُرّه آماده است تا انواع خدمات مربوط به فرش را برای مشتریان خود فراهم کند. برای آگاهی از خدماتی که ارائه می‌دهیم، به بخش خدمات مراجعه کنید. برای رزرو اینترنتی یک وقت قالیشویی می‌توانید به بخش سفارش آنلاین مراجعه کنید و برای مطلع شدن از قیمت خدمات ما بخش تعرفه قالیشویی را مشاهده کنید. در صورت نیاز به هر گونه مشاوره یا اطلاعات بیشتر می‌توانید با مراجعه به بخش تماس با ما با کارشناسان ما مشورت کنید.

لینک مقاله منبع:

http://firstchoicecarpetcleaners.com/how-to-clean-glue-out-of-carpet/

قالیشویی طره
قالیشویی طره

قالیشویی طره با پشتوانه سه نسل تجربه ،انواع خدمات قالیشویی ، مرمت فرش دستباف ،دارکشی ، لکه بـرداری و ارائه می نماید .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *