چند توصیه ساده برای مراقبت از فرش

دسته بندی ها
دسته‌ها
مراقبت از فرش

داشتن فرش تجربه بسیار خوبی است، زیرا به منزل و محل کارتان جلوه خاص و زیبایی می‌بخشد. فرش تمیز می‌تواند در یک محل زندگی حالت خوبی را ایجاد کند. وضعیت فرشتان با گذشت زمان و در اثر سائیدگی و پارگی خراب‌تر می‌شود و جذابیت خود را از دست می‌دهد؛ بنابراین، مراقبت از فرش دقیقاً به اندازه پهن کردن آن در منزلتان اهمیت دارد و فرش جدید سرمایه‌گذاری خوبی است، از این رو، بهتر است از آن مراقبت کنید و کاری کنید که همیشه مثل یک فرش جدید به نظر آید. برخی از مردم، مراقبت از فرش را کاری خسته‌کننده و طاقت‌فرسا می‌دانند. قالیشویی طُرّه در این مقاله چند توصیه و ترفند ساده برای مراقبت از فرش را برایتان فراهم کرده است که با اجرای آن‌ها می‌توانید از فرش خود در برابر پارگی و پوسیدگی محافظت کنید و کاری کنید که عمرش افزایش یابد.

توصیه‌هایی برای مراقبت از فرش
چند توصیه برای مراقبت از فرش

چند توصیه برای مراقبت از فرش

استفاده از پادری

استفاده از پادری یک کار بسیار عالی برای مراقبت از فرش است. در محل‌های ورودی خانه و اتاق‌هایتان پادری‌هایی قرار دهید که گردوغبار را به خود جذب می‌کنند. این کار باعث می‌شود گردوغبار کمتری روی فرش‌هایتان جمع شوند. به همین دلیل، نیاز چندانی به تمیز کردن آن و استفاده از جاروبرقی ندارید و در نتیجه باعث افزایش عمر آن می‌شود.

استفاده از پادری
استفاده از پادری

فرش را خشک نگه دارید

تا جایی که می‌توانید فرش را در مقابل آب محافظت کنید. در صورتی که آب یا مایعات دیگر مانند چای یا قهوه روی آن ریخت، با استفاده از پدهای جاذب تا جایی که می‌توانید، رطوبت آن را جذب کنید. در صورت نیاز، از مواد پاک‌کننده لکه استفاده کنید و سپس روی آن جاروبرقی بکشید.

استفاده از پدینگ فرش

یکی از راه‌های مهم مراقبت از فرش استفاده از پدینگ است. می‌توانید یک یا دو لایه از قالی‌های قدیمی را همراه با چند ورقه پلاستیکی زیر فرش پهن کنید. این کار باعث مراقبت بیشتر فرش در زیر پاها و نیز افزایش عمر آن می‌شود. قالی‌هایی که در زیر فرش پهن می‌کنید، کثیفی را به خود جذب می‌کنند و نمی‌گذارند زود پوسیده و پاره شود. بهتر است این قالی‌ها را به طور مرتب تمیز کنید تا گردوغبار اضافی‌شان خارج شوند.

استفاده از پدینگ فرش
استفاده از پدینگ فرش

کفش‌هایتان را درآورید

زمانی که می‌خواهید روی فرش‌ها پا بگذارید، کفش یا صندل‌های خود را درآورید. 70 درصد کثیفی‌های فرش از طریق کفش‌ها وارد می‌شوند. اگر خود را به این کار عادت دهید، به تمیز ماندن و مراقبت از فرش خود کمک زیادی کرده‌اید.

اثاث منزل را با دقت زیادی جابجا کنید

اگر روی فرش اثاث سنگینی گذاشته‌اید، گاهی اوقات و با دقت زیاد آن‌ها را جابجا کنید، در غیر این صورت، باعث له‌شدگی و پارگی فرش خواهد شد. اگر اثاثیه‌تان چرخ دارند، بهتر است تخته لایه‌های کوچکی را بین فرش و چرخ‌های آن‌ها بگذارید.

جابجایی اثاثیه با دقت بالا
جابجایی اثاثیه با دقت بالا

استفاده از ابزارهای پاک‌سازی مناسب

برای تمیز کردن فرش بهتر است از ابزارهای مناسب مانند جاروبرقی، مواد پاک‌کننده لکه، پدهای جاذب، شامپو فرش و غیره استفاده کنید تا فرشتان تمیز و زیبا باقی بماند. همواره برای پاک کردن فرش از یک پاک‌کننده ملایم استفاده کنید تا به الیاف شکننده فرش آسیب وارد نشود. می‌توانید با استفاده از روش‌های متنوع مانند شامپو زدن، کف خشک، شستشوی خشک و بخار شویی استفاده کنید. توجه داشته باشید که استفاده از ابزارها و روش‌های مناسب، برای مراقبت از فرش اهمیت زیادی دارد.

حیوانات خانگی را دور نگه دارید

حیوانات خانگی می‌توانند با ناخن‌های خود فرش گران‌بهایتان را پاره کنند، پس بهتر است آن‌ها را از فرش دور نگه دارید. پاک کردن لکه‌های این موجودات نیز کار سختی است و برای آن باید تلاش زیادی بکنید. در صورتی که حیوان خانگی‌تان لکه‌ای روی فرش ایجاد کرد، برای پاک کردن آن از مواد پاک‌کننده مناسب استفاده کنید.

مراقبت از فرش به طور منظم برای حفظ آن در شرایط مناسب امری ضروری و بسیار مهم است؛ بنابراین، فرشتان را حداقل سه بار در سال تمیز کنید (در قالیشویی حرفه‌ای) تا زیبایی آن حفظ شود و طول عمرش نیز افزایش یابد.

لکه های ادرار حیوانات خانگی
تأثیر ادرار حیوان خانگی روی فرش

شرکت قالیشویی طُرّه

قالیشویی طُرّه در این پست خود چند راه ساده برای مراقبت از فرش را برایتان توضیح داده است. انجام این کار در منزل کار چندان سختی نیست، اما در برخی موارد ممکن است به شستشوی حرفه‌ای فرش نیاز شود که دیگر از توان و امکانات شما خارج است. در چنین مواردی فقط یک شرکت قالیشویی فرش حرفه‌ای می‌تواند این کار را به‌خوبی انجام دهد. قالیشویی طُرّه آماده است تا انواع خدمات مربوط به فرش را برای مشتریان خود فراهم کند. برای آگاهی از خدماتی که ارائه می‌دهیم، به بخش خدمات مراجعه کنید. برای رزرو اینترنتی یک وقت قالیشویی می‌توانید به بخش سفارش آنلاین مراجعه کنید و برای مطلع شدن از قیمت خدمات ما بخش تعرفه قالیشویی را مشاهده کنید. در صورت نیاز به هر گونه مشاوره یا اطلاعات بیشتر می‌توانید با مراجعه به بخش تماس با ما با کارشناسان ما مشورت کنید.

قالیشویی طُرّه
قالیشویی طُرّه

لینک مقاله منبع:

http://ezinearticles.com/?Simple-Carpet-Care-Tips&id=3522003

قالیشویی طره
قالیشویی طره

قالیشویی طره با پشتوانه سه نسل تجربه ،انواع خدمات قالیشویی ، مرمت فرش دستباف ،دارکشی ، لکه بـرداری و ارائه می نماید .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *