توصیه‌هایی برای نگهداری و مراقبت از فرش

دسته بندی ها
دسته‌ها
تصویری از ترمیم فرش

به‌تازگی فرش جدیدی خریده‌اید؟ با خرید یک فرش جدید سرمایه بزرگی برای منزلتان فراهم کرده‌اید. حال با انجام روش‌های صحیح و مناسب مراقبت از فرش این سرمایه گران‌بها تا مدت زیادی عمر خواهد کرد و می‌توانید تا مدت‌ها آن را مانند روز اول نگه دارید.

 

شرکت قالیشویی فرش ماشینی
قالیشویی

 

مراقبت از فرش

 

تمیز کردن فرش از چیزی که تصور می‌کنید، ساده‌تر است. تمام کاری که باید انجام دهید، کشیدن جاروبرقی به‌صورت مرتب روی فرش، استفاده از مواد شوینده مناسب و داشتن مقداری اطلاعات است. اما فراموش نکنید که این کارها هرگز نمی‌توانند جای شستشوی حرفه‌ای فرش در شرکت‌های قالیشویی فرش ماشینی را بگیرند و حتی اگر تجهیزات خوبی در منزل داشته باشید، از این مورد بی‌نیاز نخواهید شد. در اینجا چند توصیه در مورد پاک کردن فوری لکه‌های شایع فرش را برایتان توضیح می‌دهیم.

 

شستشوی فرش در شرکت قالیشویی فرش ماشینی
شستشوی فرش

 

توصیه‌های مفید برای مراقبت از فرش

 

  • همیشه جاهای لک شده را فوراً پاک کنید. هر چه لک بیشتر روی فرش باقی بماند، پاک کردن آن سخت‌تر خواهد شد.
  • در صورتی که غذا روی فرش ریخت، تا جایی که می‌توانید ذرات ریخته شده را با استفاده از قاشق یا یک چاقوی کند بردارید. در صورت نیاز از آب و کمی مواد شوینده استفاده کنید. سپس، جاروبرقی را آورده و با استفاده از آخرین قدرت مکش آن روی فرش بکشید تا لکه را به‌طور کامل پاک کند.
  • اگر برای پاک کردن لکه به محلول از بین برنده نیاز دارید، از محلولی استفاده کنید که انجمن صنفی قالیشویی آن را تأیید کرده باشد. چند قطره از محلول را روی یک پارچه سفید بریزید و آن را در یک قسمت از فرش که چندان جلوی چشم نباشد، بکشید. اگر رنگ فرش در آن قسمت رفت، بهتر است با یک شرکت قالیشویی فرش ماشینی حرفه‌ای مشورت کنید.
  • اگر پس از مراحل تمیز کردن لکه‌ها هنوز روی فرش باقی ماندند، ریشه فرش را در قسمت لک شده با هیدروژن پروکسید %3 مرطوب کنید و بگذارید به مدت یک ساعت روی آن بماند. سپس آن قسمت را آن‌قدر با دستمال بسایید تا لکه پاک شود.

 

مرمت فرش
تعمیر و مرمت فرش

 

با مراقبت از فرش خود آن را زیبا نگه دارید

 

برای مراقبت از فرش به‌طور بهینه و جلوگیری از رفتن رنگ آن و خراب نشدن بافت، توصیه‌های ساده زیر را به کار گیرید.

  • فرش را به‌طور مرتب با جاروبرقی تمیز کنید تا خاک‌ها در آن باقی نمانند و در الیاف آن جاگیر نشوند.
  • بسته به نوع فرش، نیاز خواهد بود که از یک جاروبرقی دارای برس چرخان، شافت کوبشی، یا فقط مکش استفاده کنید.
  • میزان رفت‌وآمد روی فرش و سایر عوامل را در نظر بگیرید، فرش را هر 12 تا 18 ماه برای شستشوی حرفه‌ای به شرکت‌های قالیشویی فرش ماشینی ببرید.
  • سرنخ‌های فرش را با استفاده از یک قیچی کوتاه کنید. آن‌ها را نکشید زیرا ممکن است به فرش آسیب بزنید.
  • اگر قسمتی از فرشتان سوخته است، قسمت بالای الیاف سوخته و تیره شده را با استفاده از قیچی انگشتی خمیده جدا کنید. اگر قسمت وسیعی از آن سوخته باشد، ممکن است لازم شود آن را وصله کنید یا حتی فرش را عوض کنید.
  • جاهایی از فرش را که به دلیل قرار داشتن مبلمان فرورفته‌اند، با استفاده از لبه سکه اصلاح کنید. برای این کار می‌توانید از سشوار یا حتی اتوی بخار هم استفاده کنید، اما مراقب باشید که فرش را با اتو نسوزانید.
  • در مورد آسیب‌دیدگی‌های وسیعی که به دلیل رطوبت ایجاد شده‌اند، بهتر است با یک شرکت قالیشویی فرش ماشینی تماس بگیرید تا جلو و پشت فرش را برایتان خشک کنند.

 

مراقبت از فرش
مراقبت از فرش

 

قالیشویی طُرّه

 

قالیشویی طُرّه در این قسمت توصیه‌های مفیدی در زمینه مراقبت از فرش را برایتان فراهم کرده است. با مراقبت از فرش به روش صحیح و اصولی می‌توانید عمر فرش خود را افزایش دهید. در مقالات بعدی توضیحات تکمیل‌تری برایتان خواهیم گذاشت.

 

قالیشویی طُرّه
قالیشویی طُرّه

 

https://www.mohawkflooring.com/flooring/carpet/guides/carpet-care-maintenance

 

قالیشویی طره
قالیشویی طره

قالیشویی طره با پشتوانه سه نسل تجربه ،انواع خدمات قالیشویی ، مرمت فرش دستباف ،دارکشی ، لکه بـرداری و ارائه می نماید .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *