چه موقع باید فرش را به قالیشویی فرش ماشینی حرفه ای ببرید؟

دسته بندی ها
دسته‌ها
شرکت قالیشویی فرش ماشینی

در برخی موارد، افراد آرزو می‌کنند که ای کاش راه‌حل‌های بیشتری برای شستشوی فرش داشتند (شستشوی فرش در منزل یا سپردن آن به یک شرکت قالیشویی فرش ماشینی). بااین‌حال، از محیط‌های اداری گرفته تا مسکونی فرش تقریباً در هر جایی به کار می‌رود و در این مکان‌ها یک فرش تمیز یک چیز بسیار عالی است که هم از نظر زیبایی‌شناختی دل‌چسب است و هم راحت و هم کاربردی است، اما زمانی که کثیف می‌شود، می‌تواند ظاهری نامناسب به خود بگیرد.

برای متخصصان شستشوی فرش عادی شده است که افرادی را ببینند که در تلاش برای شستشوی فرش در منزل ناکام مانده‌اند. آنچه ممکن است ایده‌ای خوب و مناسب به نظر آید، ممکن است به یک نقطه رنگ و رو رفته از فرش یا حتی بدتر از این به یک جای لکه‌دار تبدیل شود که زمانی سطحی بدون نقص و خرابی داشت. درنتیجه، برای این‌که فرشی سالم داشته باشید و از شستشوی آن نتایج مطلوب را بگیرید، باید مناسب‌ترین زمان برای سپردن فرش به شرکت قالیشویی فرش ماشینی را بدانید.

 

شستشوی فرش در شرکت قالیشویی فرش ماشینی
شستشوی فرش

 

سپردن کار به دست کاردان

 

در بازار و سوپرمارکت‌ها مواد شوینده فراوانی وجود دارند که ادعا می‌شود برای شستشوی فرش در منزل بهترین گزینه هستند. با این‌که ممکن است برخی از این محصولات در صورت استفاده درست، آن‌طور که در تبلیغات گفته می‌شود عمل کنند (در بیشتر وقت‌ها برای تبلیغ این محصولات وعده‌های آن‌چنانی داده نمی‌شود)، کمتر می‌توان به سایر آن‌ها اطمینان کرد. در فضای اینترنت نیز انواع مختلفی از این محصولات تبلیغ می‌شوند، اما باید توجه داشته باشید که این مواد می‌توانند در خیلی از موارد خطر بزرگی برای فرشتان باشند. بسیاری از این راه چاره‌ها! حتی می‌توانند مشکلات موجود را بدتر کنند!

این کار مشکل (شستشوی فرش) قرار نیست که فقط با استفاده از چند ماده شوینده ساده انجام شود. درنتیجه، برخی از مصرف‌کننده‌ها برای انجام آن تجهیزاتی را اجاره می‌کنند. مشکل اینجاست که نه‌تنها کیفیت این تجهیزات با همدیگر تفاوت زیادی دارند (هم از نظر شرایط تجهیزات اجاره‌شده و هم کیفیت دستگاهی که قرار است با آن شروع کنند)، اما نتایج این کار چنگی به دل نمی‌زنند و افراد بسیار کمی خواهند گفت فرشی که با استفاده از تجهیزات خانگی اجاره‌ای شستشو شده‌اند، واقعاً تمیز شده‌اند. در این موارد، زمان‌های ارزشمندی را برای استفاده از این تجهیزات ضعیف و بی‌کیفیت به هدر خواهید داد.

 

روش های قالیشویی فرش ماشینی
قالیشویی فرش ماشینی

 

وجود تخصص لازم در شرکت‌های قالیشویی فرش ماشینی

 

متخصصان مجاز شستشوی فرش از جمله در قالیشویی طُرّه برای رسیدگی به انواع و اقسام الیاف و ساختارهای فرش دانش و تجربه لازم را دارند و به‌خوبی می‌دانند که برای بازگردانی یک فرش کثیف یا آسیب‌دیده به شرایط پیش از این حالت چه کارهایی را باید انجام دهند و از چه مواد و تجهیزاتی باید استفاده کنند. این متخصصان و شرکت‌های قالیشویی فرش ماشینی باید از صنف مربوط به خود گواهینامه‌های معتبر و لازم را داشته باشند که نشان دهد برای انجام کار شستشوی فرش و رسیدگی و مرمت فرش‌های آسیب‌دیده تخصص و توانایی لازم را دارند.

مشتریانی که فرش‌های دستباف با کیفیت بسیار بالا دارند، بهتر است به‌جای شستشو در منزل، فرش را به یک شرکت قالیشویی فرش ماشینی  مجاز بسپارند و با استفاده از محلول‌ها و تجهیزات خانگی وضعیت  را بدتر نکنند. این نوع فرش‌ها با دقت و زحمت فراوان با دست بافته شده‌اند و در بیشتر وقت‌ها موروثی هستند، به‌طوری‌که برخی خانواده‌ها تا چند نسل از آن‌ها استفاده می‌کنند. یعنی، تلاش برای تمیز کردن این نوع فرش‌ها با تجهیزات و روش‌های نادرست، ممکن است به ایجاد یک قسمت سفید شده بزرگ، رنگ‌رفتگی، خراب شدن الیاف یا هر نشانه دیگری از تلاش بی‌نتیجه برای شستن فرش در منزل منجر شود.

 

شرکت قالیشویی فرش ماشینی
قالیشویی فرش ماشینی

 

قالیشویی طُرّه

 

متخصصان ما در قالیشویی طُرّه نه‌تنها برای برطرف کردن سخت‌ترین لکه‌های ایجاد شده بر شکننده‌ترین الیاف دانش و مهارت لازم را دارند، بلکه تجهیزات قالیشویی لازم برای انجام این کار را هم دارند. متخصصان ما به‌گونه‌ای آموزش دیده‌اند که به‌خوبی می‌دانند برای برطرف کردن هر لکه‌ای از چه مواد و چه تجهیزاتی باید استفاده کنند و ابزارهای لازم را هم در اختیار دارند تا بتوانند این کار را به‌درستی انجام دهند. زمانی که برای انجام این کار پای یک شرکت قالیشویی فرش ماشینی حرفه‌ای به میان باشد، هرگز ریسک نخواهد بود: این شرکت‌ها خدمات حرفه‌ای و تخصصی ارائه می‌دهند.

در پایان، اگر برای شستشوی فرش خود بین انجام این کار در منزل و شستشو در شرکت قالیشویی فرش ماشینی حرفه‌ای مردد هستید، کمی به زمان و فرش ارزشمند خود فکر کنید و سپس تصمیم بگیرید، اما به یاد داشته باشید که انجام آن در منزل می‌تواند ریسک بزرگی باشد.

 

قالیشویی طُرّه
قالیشویی طُرّه

 

 

لینک مقاله منبع

 

http://www.iicrc.org/carpet-cleaning-solutions-when-its-time-get-professional-a-557.html

 

قالیشویی طره
قالیشویی طره

قالیشویی طره با پشتوانه سه نسل تجربه ،انواع خدمات قالیشویی ، مرمت فرش دستباف ،دارکشی ، لکه بـرداری و ارائه می نماید .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *