چرا مرمت فرش را باید به حرفه‌ای‌ها بسپارید

دسته بندی ها
دسته‌ها
مراقبت از فرش

یافتن بهترین روش برای مرمت فرش در قسمت‌های پاره شده، سوراخ و یا لک‌دار شده، نه‌تنها ارزش زیبایی‌شناسی آن را بازمی‌گرداند، بلکه جلوی آسیب دیدن بیشتر فرش را هم می‌گیرد. بسیاری از مردم تلاش می‌کنند که خودشان این آسیب‌دیدگی‌ها را برطرف کنند و سایرین هم آن را به حرفه‌ای‌های این بخش می‌سپارند تا نتایج مطلوب و مناسب بگیرند. تصمیم‌گیری در این مورد که این پروژه را شخصی انجام دهید یا باید آن را به کارشناس بسپارید، همیشه مطابق نقشه پیش نمی‌رود. به‌هرحال، برای این‌که بدانید زمان بردن آن به شرکت حرفه‌ای مانند قالیشویی طُرّه رسیده است یا خیر، چند راه ساده وجود دارد.

سپردن مرمت فرش به یک شرکت حرفه‌ای ممکن است کمی پرهزینه به نظر آید، اما این نکته را در ذهن داشته باشید که مصرف‌کننده درواقع هزینه آموزش و تجربه یک کارشناس را پرداخت می‌کند. علاوه بر این، شرکت‌های حرفه‌ای مرمت فرش ابزارها و مواد خاصی دارند که برای انجام مرمت فرش ضروری هستند و هزینه تهیه آن‌ها کمی بالاست. به‌هرحال، تصمیم‌گیری برای سپردن این کار به یک حرفه‌ای کاری عاقلانه برای نجات دادن فرش و کاهش احتمال آسیب‌دیدگی در آینده است.

 

تصویری از مرمت فرش
مرمت فرش

 

چرا باید کار مرمت فرش را به کارشناسان و حرفه‌ای‌ها بسپاریم؟

 

فرش برای هر خانه و هر فردی سرمایه‌ای گران‌بهاست و اگر فردی غیرحرفه‌ای بخواهد پارگی، سوختگی یا لکه آن را مرمت کند، ممکن است به دلیل نداشتن تجربه و تخصص کافی، آن آسیب‌دیدگی را بیشتر کند. در برخی از خانواده‌ها ممکن است یک فرش دستباف ارثی وجود داشته باشد که از نسلی به نسل دیگر رسیده و به همین دلیل نمی‌توان روی آن قیمت گذاشت و سپردن مرمت آن به یک کارشناس که در زمینه مرمت فرش تجربه و تخصص کافی دارد و نحوه انجام آن را هم به‌خوبی می‌داند، روشی کاملاً مطمئن برای محافظت از این سرمایه گران‌بهاست. اگر این فرش گران‌بها بیمه شده باشد، مراقب باشید که اگر خودتان آن را مرمت کنید، بیمه آن لغو  خواهد شد!

 

مرمت فرش
تعمیر فرش

 

یک حرفه‌ای چه نوع آسیب‌هایی را مرمت می‌کند؟

 

شایع‌ترین آسیب‌دیدگی‌های فرش، سوختگی، پارگی و لکه‌ها هستند. برخی مواردی که کمتر رایجند، آسیب‌دیدگی ناشی از آب یا دود، ادرار حیوانات خانگی و حتی ساییدگی و پارگی معمولی هستند. آب‌میوه ریخته شده بر روی فرش، اگر به‌خوبی برطرف نشود می‌تواند لکه ناجوری روی فرش ایجاد کند، ادرار حیوانات نیز می‌تواند لکه بدی روی آن تشکیل دهد و بوی بسیار بد و نامناسبی را هم در منزل پخش  خواهد کرد که برطرف کردن این لکه‌ها کار مشکلی است. اگر بخواهید کار مرمت فرش را خودتان انجام دهید، شک نداشته باشید که نمی‌توانید آسیب‌دیدگی را به‌خوبی برطرف کنید و نتایج مطلوبی هم از آن نخواهید گرفت.

آیا فرش سطحی ناصاف، موجی شکل یا چروک دارد؟ آیا در برخی قسمت‌های آن روی هم انباشته شده است؟ ممکن است کشیدن فرش با ابزارهای خاص خود اقدامی مناسب باشد که سطح فرش را سفت و آثار شل شدگی را صاف می‌کند. کشیدن فرش کار آسانی نیست زیرا برای این کار باید میزان کشش مناسب به کار برده شود. اگر برای این کار از تکنیک‌های نادرست استفاده شود، ممکن است سطح فرش آسیب جبران‌ناپذیری ببیند.

 

مرمت فرش
تعمیر و مرمت فرش

 

کارشناس مرمت فرش را در کجا پیدا کنیم؟

 

اسامی و آدرس شرکت‌های مرمت فرش را می‌توانید در اینترنت، کتاب‌های آگهی مشاغل و غیره پیدا کنید. در کتاب‌های آگهی مشاغل می‌توانید این حرفه‌ها را به‌صورت محلی بیابید و در اینترنت هم می‌توانید این موارد را بیابید. اما در وب‌سایت این شرکت‌ها از جمله قالیشویی طُرّه اطلاعات بیشتری را می‌یابید. البته، ممکن است دوستان یا برخی اعضای خانواده‌تان در این زمینه اطلاعات و دانش خوبی داشته باشند و برای یافتن یک شرکت مناسب می‌توانید از آن‌ها کمک بگیرید. اما بهتر است خودتان این کار را انجام ندهید.

قالیشویی طُرّه فقط یک شرکت شستشوی فرش نیست، بلکه خدمات متنوعی از جمله همین مرمت فرش را ارائه می‌دهد و به دلیل داشتن کارشناسان مجرب در این زمینه می‌توانید به‌خوبی به ما اعتماد کنید.

 

 

شرکت قالیشویی طره
قالیشویی طره

 

http://www.iicrc.org/hiring-professional-repair-carpet-damage-a-34.html

 

قالیشویی طره
قالیشویی طره

قالیشویی طره با پشتوانه سه نسل تجربه ،انواع خدمات قالیشویی ، مرمت فرش دستباف ،دارکشی ، لکه بـرداری و ارائه می نماید .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *