ارتباط بین فرش ماشینی و کیفیت هوای داخل ساختمان –  قسمت دوم

دسته بندی ها
دسته‌ها
آلودگیهای پنهان فرش

در مقاله پیشین خود بخش اول مقاله مهم ارتباط بین فرش ماشینی و کیفیت هوای داخل ساختمان را منتشر کردیم و در مورد آن توضیحاتی دادیم. حال در این قسمت می‌توانید ادامه آن را بخوانید.

 

لک شدن فرش
لک شدن فرش

 

نصب فرش ماشینی جدید

 

توصیه می‌کنیم که هنگام نصب فرش جدید مراحل زیر را حتماً اجرا کنید:

  • پیش از شروع به نصب فرش، از مسئول نصب آن بخواهید فرش را – در فضای بیرون از خانه یا در یک انبار که به‌خوبی تهویه شده باشد – از روکش خود خارج کند تا هوای آن بیرون رود.
  • در طول روند نصب فرش، بیرون از منزل بمانید. گاهی اوقات ممکن است از شما خواسته شود به مدت 72 ساعت پس از نصب فرش در بیرون از منزل بمانید. اگر مجبورید در منزل خود بمانید، بهتر است پنجره‌ها را باز بگذارید و هواکش و سیستم تهویه مطبوع منزل را حداقل به مدت 3 روز پس از نصب روشن نگه دارید.
  • دقت کنید که فرش مطابق با استانداردهای صحیح نصب شود و این که مدتی بعد در صورت نیاز می‌توانید بدون استفاده از مواد شیمیایی سمی آن را از جای خود بردارید.
  • راهنمایی‌ها و دستورالعمل‌هایی را که برای تمیز کردن و نگه‌داری فرش در آینده آورده شده‌اند، به‌خوبی دنبال کنید تا مواد آلاینده و حساسیت‌زای آن از بین برده شوند.

با این‌که قرن‌هاست از فرش در جاهای مختلف استفاده می‌شود و انتخاب اول افراد فراوانی در سرتاسر دنیاست، بدون شک نمی‌تواند از اشکال یا آلودگی به دور باشد.

 

تصویر میکروسکوپی آلودگی های پنهان فرش ماشینی
آلودگی های پنهان فرش

 

کیفیت بد هوای داخل ساختمان می‌تواند مشکلاتی را برای سلامتی ایجاد کند

 

بسیاری از ما اکثر ساعت‌های روز خود را در فضای داخل ساختمان می‌گذرانیم و بااین‌حال، به‌ندرت به این فکر می‌کنیم که این هوا چه اثر منفی را می‌تواند بر ما بگذارد. بر اساس اعلام آژانس حفاظت از محیط‌زیست، هوای داخل ساختمان می‌تواند دو تا پنج برابر از هوای بیرون آلوده‌تر باشد که این مورد را یکی از پنج خطر محیط زیستی برای بهداشت عمومی می‌دانند. چندین علامت بیماری رایج وجود دارند که می‌توان آن‌ها را با کیفیت بد هوای ساختمان ناشی از وجود آلاینده‌ها نسبت داد:

  • عطسه کردن
  • گرفتگی بینی یا آب‌ریزش بینی
  • سوزش پوست
  • سردردهای مکرر
  • تحریک یا خارش چشم
  • خستگی
  • تنگی نفس

 

قارچ و کپک فرش ماشینی

علاوه بر این، ترکیبات ارگانیک فرار (VOCها) می‌توانند شرایط و وضعیت‌هایی مانند حساسیت، آسم و سایر انواع حساسیت‌ها را بدتر کنند. هر چه آلاینده‌ها در عمق بیشتری از فرش ماشینی باشند، این نشانه‌های بیماری می‌توانند بدتر و شدیدتر شوند. بااینکه نگهداری و مراقبت مناسب از فرش ماشینی برای کنترل گردن این نشانه‌ها اهمیت زیادی دارند، همواره بهتر است برای تشخیص مناسب بیماری به پزشک خود مراجعه کنید؛ البته، شستشوی فرش در شرکت قالیشویی فرش ماشینی را هم نباید فراموش کنید.

 

یک راه‌حل شدنی و موفقیت‌آمیز

 

با توجه به دلایلی که توضیح دادیم، همواره بهتر است از فرش ماشینی خود به بهترین شکل ممکن مراقبت کنید. اگر قصد دارید خودتان این کار را انجام دهید، در یک مبنای زمانی هفتگی تمام سطح آن را با جاروبرقی تمیز کنید. برای این کار بهتر است از جاروبرقی‌ای استفاده کنید که به فیلتر هوای هپا (HEPA) مجهز باشد. اگر می‌خواهید کار شستشوی فرش ماشینی خود را به یک شرکت قالیشویی حرفه‌ای بسپارید، توجه کنید که مجوز و گواهینامه‌های لازم را داشته باشد. در صورت امکان، بهتر است جاهایی مانند آشپزخانه، حمام و راهروهای بزرگ را بدون فرش رها کنید تا از رشد قارچ و کپک در این مکان‌ها که همواره آب در آن‌ها جاری است، جلوگیری کنید.

 

مایت موجود در گردوغبار فرش
مایت موجود در گردوغبار فرش

 

با نگه داشتن سطح رطوبت در پایین‌تر از 51 درصد، می‌توانید احتمال ایجاد مایت‌های گردوغبار را کاهش دهید و با تهویه مناسب منزل خود می‌توانید تا حد زیادی به بهبود کیفیت هوای داخل آن کمک کنید. با تمیز کردن و مراقبت مناسب و مرتب از فرش ماشینی نه‌تنها وضعیت ظاهری آن را بهتر خواهید کرد، بلکه مطمئن خواهید شد که عزیزانتان در محیطی سالم و ایمن زندگی می‌کنند.

 

قالیشویی طُرّه

 

قالیشویی طُرّه با داشتن کادری مجرب و آموزش دیده در تمامی زمینه‌های خدمات مربوط به فرش ماشینی و فرش دستباف، آماده است تا انواع خدمات را برای مشتریان خود فراهم کند. برای آگاهی از نوع خدمات ما یا می‌توانید به بخش خدمات ما بروید یا با استفاده از بخش تماس با ما با کارشناسان ما تماس گرفته و مشورت کنید. برای ساده‌تر کردن امور برای مشتریان خود بخش سفارش آنلاین را در نظر گرفته‌ایم که می‌توانید برای شستشوی فرش خود به‌صورت اینترنتی سفارشتان را ثبت کنید. فقط کافی است به این بخش رفته و فرم مربوط به آن را تکمیل کنید تا در اولین فرصت با شما تماس گرفته شود. برای آگاه شدن از قیمت شستشوی فرش هم می‌توانید این قیمت‌ها را در بخش تعرفه قالیشویی ما مشاهده و مقایسه کنید.

 

قالیشویی طُرّه
قالیشویی طُرّه

 

 

لینک مقاله منبع:

http://www.getcarpetcleaningorlando.com/blog/carpet-cleaning/correlation-carpet-indoor-air-quality

قالیشویی طره
قالیشویی طره

قالیشویی طره با پشتوانه سه نسل تجربه ،انواع خدمات قالیشویی ، مرمت فرش دستباف ،دارکشی ، لکه بـرداری و ارائه می نماید .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *