5 راه برای تمیز کردن و پاک کردن انواع لکه ها از فرش های سفید

دسته بندی ها
دسته‌ها
پاک کردن انواع لکه ها از فرش های سفید

چه کسی رنگ سفید را دوست ندارد؟ این رنگ یک رنگ آرام است. اگر شما فردی هستید که چنین احساسی دارید، احتمالاً مبلمان سفید زیادی در خانه شما وجود دارد. علاوه بر این، اگر یک فرش سفید در خانه دارید، به خوبی می‌دانید که تمیز کردن فرش سفید چقدر سخت و خسته‌کننده است.

قبل از اینکه به تمیز کردن فرش خود بپردازید، باید چند نکته را رعایت کنید. درواقع، خواندن برچسب فرش ها برای پیروی از روش های تمیز کردن توصیه‌ شده یا دفعات شستشوی توصیه‌ شده بسیار مهم است. در همین راستا، بسته به جنس یا بافت فرش باید اقدامات احتیاطی را انجام دهید. با ما تا پایان همراه باشید تا شما را با روش های تمیز کردن فرش سفید آشنا نماییم.

پاک کردن لک از روی فرش سفید - قالیشویی طره

چرا تمیز کردن فرش های سفید سخت تر می باشد؟

فرش های سفید در معرض لکه و کثیفی هستند. حتی اگر از ریخته شدن مایعات و مواد غذایی روی فرش جلوگیری کنید، ممکن است فرش شما در طول زمان به دلیل استفاده منظم تغییر رنگ دهد.

تمیز کردن فرش سفید شامل مراحل متعددی است. برای از بین بردن گردوغبار و کثیفی باید مرتب جاروبرقی بزنید و برای کاهش آلودگی، لکه ها را با محصولات طبیعی تمیز کنید.

درنهایت، باید گهگاه یک تمیز کردن عالی را روی فرش سفید خود انجام دهید. اگر تجهیزات را دارید، می توانید خودتان این کار را انجام دهید، اما می توانید یک سرویس نظافت حرفه ای نیز استخدام کنید.

اگر لکه ای بر روی فرش سفید نمایان شود، بخاطر اینکه صفحه زمینه روشن می باشد، لکه خیلی به چشم می زند و برای بیننده تصویر زننده می شود. ازاین‌رو تمیز کردن فرش سفید بسیار سخت می شود.

مراقبت صحیح از فرش همه‌چیز را تغییر می دهد. همان‌طور که گفته شد، با نگهداری صحیح فرش سفید می توان سال های زیادی به عمر متوسط فرش اضافه کرد و حتی برخی از خانوارها می توانند قبل از تعویض کف‌پوش فرش، فرش خود را تا یک دهه نگه دارند. در بخش بعدی ما به روش های تمیز کردن فرش های سفید می پردازیم تا بدانید باید چه روش هایی را اتخاذ نمایید.

پاک کردن لک از روی فرش سفید - قالیشویی طره

5 روش تمیز کردن فرش سفید

برای از بین بردن لکه های قهوه، روغن، سس و غیره روی فرش سفید خود نیازی به استفاده از مواد شیمیایی ندارید. بسیاری از محصولات طبیعی این قابلیت را دارند که لکه بری عالی باشند. 5 روش برای تمیز کردن فرش سفید بدون استفاده از محصولاتی که برای سلامتی و محیط‌زیست مضر هستند را در ادامه برای شما شرح می¬دهیم.

آب گازدار و جوش‌شیرین

برای پاک کردن لکه از روی فرش، همچنین برای بازگرداندن درخشش آن، فرش سفید خود را با آب گازدار با استفاده از اسفنج برس بکشید. آن را به آرامی برس بزنید و بگذارید تا 30 دقیقه خشک شود. سپس روی فرش خود را جوش‌شیرین بپاشید. هنگامی‌که جوش‌شیرین خشک شد، فرش خود را جاروبرقی بکشید.

سرکه سفید

یکی دیگر از روش های تمیز کردن فرش سفید، سرکه می¬باشد. اثربخشی سرکه سفید برای خوشبو کردن، رسوب‌زدایی و ضدعفونی کردن خانه به خوبی ثابت‌شده است. روی فرش خود، لکه را با پارچه‌ی آغشته به سرکه سفید بمالید و بگذارید 15 دقیقه بماند. سپس با مخلوطی از آب و مایع شوینده که به صورت کف زده شده است، مسواک بزنید.

لکه را با آب زلال بشویید ، سپس فرش خود را با یک پارچه تمیز پاک نمایید. بعد از پاک کردن بگذارید خشک شود. همچنین می¬توانید 1 لیتر آب گازدار و 20 سی سی سرکه سفید را مخلوط کرده و از این مخلوط به‌عنوان شامپو فرش استفاده کنید. بگذارید 30 دقیقه بماند و سپس با آب شفاف بشویید.

بنر - تماس با ما

خمیر اصلاح

فوم اصلاح که از کاربرد معمول خود دور شده است، یک لکه‌بر عالی برای فرش‌هایی است که حاوی آثاری از میوه یا قهوه می باشد. برای تمیز کردن فرش سفید، خمیر اصلاح را در یک لایه ضخیم بمالید و بگذارید حداقل 1 ساعت عمل کند.

سپس فرش را با اسفنج به‌شدت مالش دهید. برای کارایی بیشتر، اجازه دهید کف اصلاح یک شب روی فرش شما بماند و سپس جاروبرقی بکشید.

تالک

تالک باقدرت جذب قوی خود یک لکه بر بسیار مؤثر است. همچنین یک ساینده سبک می باشد که تمیز کردن لکه های روغن، گریس یا شراب را از روی فرش آسان می کند. پودر تالک را روی فرش لکه دار خود بپاشید و با چند لایه دستمال‌کاغذی، ناحیه موردنظر را که قرار است تمیز شود بپوشانید.

اتوی داغ را روی دستمال بکشید و این کار را تکرار کنید تا لکه از بین برود و ورقه های دستمال‌کاغذی را تا زمانی که کثیف نشوند عوض کنید. تالک یکی از روش های بسیار مؤثر در تمیز کردن فرش سفید می باشد. کافی است که یک‌بار آن را امتحان کنید.

از بخارشوی استفاده کنید

بخارشوی ابزار موثری است که می تواند بسیاری از سطوح مختلف را با استفاده از مواد شوینده کم یا بدون مواد شوینده تمیز کند. برای تمیز کردن فرش سفید با بخارشوی، کافی است مخزن را با آب گرم یا سرد پر کنید و منتظر بمانید تا دستگاه دمای آب را به 120 درجه سانتی‌گراد برساند.

بخار آب، دشمن سرسخت لکه ها است. همراه با نازل برس، فرش را کاملاً تمیز می کند. پس از چند بار عبور از روی تمام سطح فرش، بدون راه رفتن روی آن، با آب زلال و دستمال مرطوب فرش را شستشو دهید. بگذارید خشک شود سپس فرش خود را جاروبرقی بکشید.

پاک کردن لک از روی فرش سفید - قالیشویی طره

نکات اضافی درمورد از بین بردن لک فرش سفید

لکه ها را نادیده نگیرید. لکه‌ها را در اسرع وقت تمیز کنید. هر چه لکه بیشتر روی فرش سفید بماند، خطر خیساندن آن در الیاف فرش که بازیابی آن هزینه‌بر است بیشتر می شود. بدترین نشت، اسیدی است که باعث فرسایش الیاف فرش می شود. نسبت به تمیز کردن فرش سفید خود همیشه زود اقدام نمایید.

همچنین، هنگامی‌که برای اولین بار لکه یا ریختن مایعات و مواد غذایی اتفاق می افتد، در برابر میل به شستشو مقاومت کنید. انجام این کار فقط آن را بدتر می کند. در عوض، لکه را با یک حوله و محلول تمیزکننده تمیز نمایید. روش صحیح تمیز کردن از قسمت بیرونی به سمت وسط است.

روی فرش سفید از سفیدکننده استفاده نکنید. از آنجایی که سفیدکننده فرش را لکه‌دار می کند، اگر برای تمیز کردن فرش سفید از آن استفاده نمایید ممکن است باعث تشدید لکه روی فرش شوید. استفاده از سفیدکننده روی هر فرشی باعث تغییر رنگ می شود.

قالیشویی خوب برای شسشوی فرش سفید در تهران

قالیشویی طره با پشتوانه سه نسل تجربه در زمینه تجارت فرش دستباف با اتکا به دانش فنی روز و کادر مجرب و با به کارگیری پیشرفته ترین دستگاه های شستشو انواع خدمات قالیشویی،مرمت فرش دستباف ،دارکشی ، لکه برداری و… ارائه می نماید و همواره در جهت حفاظت از محیط زیست و جلوگیری از آلودگی آن تلاش می نماید.

قالیشویی طره
قالیشویی طره

قالیشویی طره با پشتوانه سه نسل تجربه ،انواع خدمات قالیشویی ، مرمت فرش دستباف ،دارکشی ، لکه بـرداری و ارائه می نماید .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *