توصیه‌هایی برای افزایش طول عمر فرش تجاری

دسته بندی ها
دسته‌ها
خرید فرش

تمیز کردن فرش تجاری باعث افزایش طول عمر آن می‌شود و برای حفظ زیبایی ظاهر و محافظت از آن در برابر باکتری‌ها و سایر آلاینده‌هایی که می‌توانند در آن جا خوش کنند اهمیتی حیاتی دارد.بنابراین، انتخاب روش‌های مناسب و صحیح برای تمیز کردن فرش تجاری نیز بسیار مهم است. قالیشویی طُرّه در این مقاله آموزشی خود چند روش مهم برای تمیز کردن فرش تجاری برایتان توضیح می‌دهد که هر یک از این روش‌ها برای شرایط متفاوتی مناسب هستند. با خواندن این مقاله متوجه خواهید شد که کدام روش برایتان از همه مناسب‌تر است.

مدلهای مختلف فرش
مدلهای مختلف فرش

روش‌های شستشوی فرش تجاری

در این مقاله چهار روش برای تمیز کردن فرش تجاری را برایتان توضیح داده‌ایم:

شامپو زدن به فرش

روش شستشوی خلاصه (encapsulate)

تمیز کردن با Bonnet

روش External Extraction

از مدلهای فرش
از مدلهای فرش

روش شامپو زدن به فرش

در این روش، فرش را کف‌آلود می‌کنند و سپس اجازه می‌دهند کف خشک شود و خاک فرش را به خود جذب کند و پس از آن در روز بعد با جاروبرقی روی فرش می‌کشند تا باقیمانده خاک و شامپو را از روی آن تمیزکند.

در شامپو فرش باید یک ماده شیمیایی کف کننده وجود داشته باشد. به‌هرحال، این ماده شیمیایی به‌صورت یک باقیمانده نرم و چسبناک خشک می‌شود که باعث خاک‌گیری مجدد فرش می‌شود. درنتیجه، در بیشتر موارد در شامپو فرش یک افزودنی ضد خاک‌گیری دوباره مانند رزین وجود دارد تا احتمال آن را کاهش دهد.

ازآنجایی‌که شامپوها معمولاً مواد پاک‌کننده ضعیفی هستند و از طریق پنهان کردن کثیفی عمل می‌کنند، معمولاً در خود سطوح بالایی از درخشان کننده دارند که نور فرابنفش نامرئی را جذب می‌کنند و آن را به نور مرئی تبدیل می‌کنند؛ بنابراین، فرش را درخشان‌تر و شفاف‌تر می‌کنند. این امر درنهایت موجب زردی فرش می‌شود که نمی‌توان آن را به حالت قبل بازگردانی کرد.

شستشوی فرش با شامپو به دلیل خصوصیات تمیزکنندگی ضعیف و احتمال خاک‌گیری مجدد فرش روش درجه پایینی است. دستگاه‌هایی که در این روش برای شستشوی فرش به کار می‌روند، ممکن است به آن آسیب برسانند، حتی ممکن است پرزهای فرش را ببرند.

تصویری از روش شامپو زدن به فرش
روش شامپو زدن به فرش

روش شستشوی خلاصه

در بیشتر وقت‌ها این روش را «شستشوی خشک» هم می‌نامند، زیرا آب کمی در آن استفاده می‌شود.

در این روش، ترکیبات جاذب خشک (محتوی مقدار کمی آب، ماده پاک‌کننده و حلال) روی فرش پاشانده می‌شوند یا با دستگاه روی فرش قرار داده می‌شوند. هدف از این روش جذب خاک فرش است.

در این مواد معمولاً یک حامل جاذب، ماده پاک‌کننده و آب وجود دارد. مایعات موجود در آن خاک را از هم می‌پاشانند و سپس این ترکیب خاک، ماده پاک‌کننده و حلال در حامل جذب می‌شود و آن را با جاروبرقی تمیز می‌کنند. در بیشتر وقت‌ها، همراه با این مواد، ماده پاک‌کننده را از پیش روی قسمت‌هایی که خاک سنگین گرفته‌اند، اسپری می‌کنند.

محلول به‌کاررفته، خاک خارج‌شده را جذب می‌کند و سپس با جاروبرقی تمیز می‌شود. سرتاسر فرش باید هم پیش از شستشو و هم پس از آن به‌طور کامل با جاروبرقی تمیز شود.

اگر جاروبرقی به تمام سطوح فرش کشیده نشود، ممکن است کیفیت هوای داخل را خراب کند. اگر پس از اتمام کار در کف کفش یا دمپای شلوار پودر سفید مشاهده شود، یا محلول زیادی استفاده شده یا جاروبرقی به‌درستی کشیده نشده است. در بیشتر وقت‌ها، پس از شستشوی مرطوب فرش، پودر سفید دوباره روی آن دیده می‌شود. مزیت این روش آن است که فرش برای خشک شدن به زمان نیاز ندارد، زیرا آب کمی برایش استفاده شده است.

تصویری از شستشوی فرش به روش Encapsulate یا رطوبت کم
شستشوی فرش به روش Encapsulate یا رطوبت کم

شستشوی با Bonnet

روش Bonnet (شستشوی کربناتی) که در بیشتر وقت‌ها روش شستشوی خشک هم نامیده می‌شود، بسته به میزان خاک موجود در فرش معمولاً به‌عنوان یک شستشوی موقت بین شستشوهای عمیق استفاده می‌شود. در این روش از یک برس در حال چرخش یا در حال حرکت به اطراف همراه با یک برس سفت برای به حرکت درآوردن پدهای خشک، خیس یا مرطوب بر روی فرش استفاده می‌شود.

تصویری از پد Bonnet
پد Bonnet

در این روش، محلول را یا به‌صورت مستقیم روی فرش می‌پاشند یا پدها را در محلول می‌خیسانند و پیش از استفاده روی فرش کمی آب آن را می‌گیرند.

گاهی اوقات، آب کربنات خاک را بهتر سست می‌کند و سطح pH را پایین‌تر می‌آورد. این روش برای شستشوی فرش پرز بریده به دلیل داشتن پرزهای پیچ‌درپیچ و امکان آسیب به الیاف آن مناسب نیست. علاوه بر این، ازآنجایی‌که یک روش extraction نیست، ممکن است برای بخش‌هایی از فرش که خاک سنگینی گرفته‌اند، چندان مناسب نباشد، زیرا مقداری از ماده شوینده در پرزهای فرش باقی خواهد ماند.

تصویری از روش Bonnet Cleaning
روش Bonnet Cleaning

روش External Extraction

این روش در بیشتر وقت‌ها شستشو با آب گرم یا بخار شویی نیز نامیده می‌شود. اکثر تولیدکنندگان فرش این روش را برای شستشوی فرش توصیه می‌کنند. این روش تنها روشی است که می‌توان آن را به‌صورت شستشوی عمیق دسته‌بندی کرد. سایر روش‌ها ازجمله شستشو با Bonnet شستشوی سطحی و سبک خوانده می‌شوند، زیرا با این روش خاکی که به اعماق پرز فرش نفوذ کرده است، تمیز نمی‌شود. به‌علاوه، در سایر روش‌ها مقداری از ماده پاک‌کننده در لابه‌لای پرز فرش باقی می‌ماند.

در این روش، آب و مواد شوینده روی فرش پاشیده می‌شوند تا کثیفی‌های موجود در آن را به بیرون براند و سپس با استفاده از دستگاه مکنده این آب و کثیفی از روی فرش مکش می‌شود.

تصویری از چند فرش تجاری
فرش تجاری

آب و خاک بیرون آمده از فرش کثیف را می‌توان در یک مخزن قابل‌حمل یا مخزنی که بر پشت کامیون سوار شده است، جمع کرد. بنا به برخی دلایل بهداشتی، مخزن سوار شده بر پشت کامیون ترجیح داده می‌شود، زیرا هوای کثیف و رطوبت به‌جای آن‌که در فضای داخل دوباره به جریان انداخته شود، در بیرون تخلیه می‌شود.

علاوه بر این‌ها، قدرت مکش دستگاه سوار شده بر پشت کامیون از یک مکنده قابل‌حمل بیشتر است و برای شستشوی فرش تجاری نتایج بهتری خواهد داشت و باعث سریع‌تر خشک شدن آن می‌شود.

برنامه‌های شستشوی فرش تجاری برای حفظ کیفیت ظاهر و افزایش طول عمر آن طراحی شده‌اند. اگر در مورد شستشوی فرش تجاری به اطلاعات بیشتری نیاز دارید، می‌توانید با استفاده از بخش تماس با ما با کارشناسان ما تماس بگیرید.

تصویری از یک فرش تجاری
نمونه ای از یک فرش تجاری

قالیشویی طُرّه

اگر برای سپردن فرش تجاری خود به یک شرکت قالیشویی فرش ماشینی آمادگی دارید، قالیشویی طُرّه برای ارائه انواع خدمات مخصوص به فرش و انواع فرش تجاری در خدمت شماست. ما برای شستشوی فرش تجاری شما از فنون اثبات شده و فناوری پیشرفته و به‌روزترین تجهیزات استفاده می‌کنیم تا نتایجی را به دنبال داشته باشند که محیط زندگی و کسب‌وکارتان را پاک و سالم نگه می‌دارند. همین امروز با مراجعه به بخش تماس با ما می‌توانید فرشتان را با خیالی راحت به ما بسپارید. در روشی ساده‌تر می‌توانید با مراجعه به بخش سفارش آنلاین برای شستشوی فرش خود یک وقت اینترنتی رزرو کنید. برای مشاهده و مقایسه قیمت‌های ما هم به قسمت تعرفه قالیشویی مراجعه کنید.

یکی دیگر از بخش‌های عالی ما طرح جایگزینی فرش است. مرکز تخصصی خدمات فرش و قالیشویی طُرّه این امکان را برای مشتریان عزیز فراهم کرده است که در صورت درخواست از طرح جایگزینی فرش بهره‌مند شوند.
این طرح بدین‌صورت است که در زمان شستشوی فرش‌های شما، فرش‌هایی از جانب قالیشویی طُرّه در منزل شما به امانت گذاشته می‌شود تا در مدت‌زمان شستشوی فرش‌های خودتان منزل شما از فرش خالی نماند.

فرش تجاری گران‌بها و ارزشمند خود را با خیالی راحت به ما بسپارید.

قالیشویی طُرّه
قالیشویی طُرّه

لینک مقاله منبع:

http://ezinearticles.com/?Extending-The-Life-of-Your-Commercial-Carpets&id=7149522

قالیشویی طره
قالیشویی طره

قالیشویی طره با پشتوانه سه نسل تجربه ،انواع خدمات قالیشویی ، مرمت فرش دستباف ،دارکشی ، لکه بـرداری و ارائه می نماید .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *