آیا شستشوی فرش در منزل ارزش ریسک دارد؟

دسته بندی ها
دسته‌ها
قالیشویی فرش ماشینی

شستشوی نادرست فرش می‌تواند موجب رشد و پرورش قارچ شود؟ بسیاری از مردم، برای این که به گمان خودشان در هزینه‌ها صرفه‌جویی کنند، می‌کوشند کار شستشوی فرش را به‌جای آن‌که به یک شرکت قالیشویی فرش ماشینی بسپارند، در منزل انجام دهند. اما آیا انجام این کار در منزل ارزش ریسک کردن دارد؟

 

به شرکت قالیشویی فرش ماشینی اعتماد کنید

 

بسیاری از کارشناسان و تولیدکنندگان بزرگ فرش توصیه می‌کنند که کار شستشوی فرش در منزل انجام نشود؛ زیرا مواد شوینده و تکنیک‌های نامناسبی که برای این کار استفاده می‌شوند، می‌توانند هم موجب آسیب‌رسانی به فرش شوند و هم گارانتی فرش را از بین می‌برند. برخی از مشکلات رایجی که ممکن است در  نتیجه شستشوی فرش در منزل و به روش نادرست ایجاد شوند، رشد و پرورش قارچ و کپک، جدا شدن لایه زیرین فرش و از بین رفتن رنگ آن هستند.

 

شرکت قالیشویی فرش ماشینی
قالیشویی فرش ماشینی

 

خطر خیس کردن بیش از در حین شستشوی فرش

 

یکی از اشتباهات وحشتناک که افراد در صورت شستشوی فرش در منزل ممکن است مرتکب شوند، خیس کردن بیش از حد فرش است. اگر فرش را بیش از حد خیس کنید، خشک شدن آن مدت بیشتری طول خواهد کشید و ممکن است منجر به رشد قارچ در فرش و نفوذ آن به قسمت‌های زیر فرش شود. اما محاسبه میزان آب و مواد شوینده‌ای که باید برای شستشوی فرش مصرف شود و نیز مدت نگه داشتن بخارشوی روی فرش می‌تواند برای افراد کمی مشکل باشد. اشتباه در طول این مرحله از فرآیند شستشوی فرش می‌تواند برایشان پرهزینه باشد و درواقع، به همین دلیل است که خیلی‌ها تصمیم می‌گیرند فرش خود را به یک شرکت قالیشویی فرش ماشینی حرفه‌ای بسپارند.

 

مواد شوینده نامناسب گناهکارند!

 

مواد شوینده‌ای که فرمولاسیون نامناسبی دارند نیز یکی از مقصران فاجعه‌هایی هستند که در صورت شستشوی فرش در منزل و بی‌اعتمادی به شرکت‌های قالیشویی فرش ماشینی ممکن است برای فرش‌ها رخ دهند. محلول‌های شوینده که فرمولاسیون آن‌ها برای فرشتان مناسب نباشد، ممکن است تدابیر ضد لکی را که در آن‌ها به کار رفته‌اند، از بین ببرند. این مواد شوینده حتی ممکن است محتوی سفیدکننده یا درخشان کننده نوری باشند که به‌جای از بین بردن لک‌های فرش، آن را رنگ می‌کنند. برخی از این مواد شوینده هم ممکن است به الیاف فرش صدمه بزنند که موجب می‌شوند رنگ آن مات یا رنگ و رو رفته به نظر آید.

 

شرکت‌ قالیشویی فرش ماشینی
قالیشویی فرش ماشینی

 

مشتریان چه می‌گویند؟

 

گزارش‌های مشتریان ما مشخص کرده‌اند که وقتی نوبت به شستشوی فرش می‌رسد، جوانب مثبت آن بیشترند. درست است که ممکن است هزینه آن از اجاره یک دستگاه از سوپرمارکت محله‌تان بیشتر باشد، مزیت‌ها و اطمینان از آن‌که می‌دانید افراد باتجربه در شرکت قالیشویی فرش ماشینی عهده‌دار شستشوی فرش شما هستند، بدون شک از هزینه مالی ارزشمندتر هستند.

 

پیام این مقاله چیست؟

 

بنابراین، پیامی که در این متن برای شما داریم این است که: عواقب شستشوی فرش در منزل به عهده خودتان است. اگر تصمیم بگیرید که فرشتان را در منزل بشویید، ابتدا باید زمان زیادی برای پژوهش در این زمینه صرف کنید. باید دقیقاً بدانید که برای انجام این کار از چه مواد شوینده یا پاک‌کننده یا توصیه‌هایی باید استفاده کنید و سپس این روش‌ها و توصیه‌های مربوط به استفاده از دستگاه قالیشویی را باید به‌خوبی و دقت دنبال کنید. همواره پیش از شستشوی فرش، گوشه‌ای از آن را امتحان کنید تا از ایجاد مشکلاتی مانند رفتن رنگ آن جلوگیری کنید. اگر برای شستن فرش می‌خواهید از دستگاه قالیشویی استفاده کنید، پیش از استفاده بهتر است نحوه کار آن را از فروشنده یا اجاره دهنده به‌خوبی بپرسید. در حین کار، مراقب برخی صداهای غیرعادی باشید که می‌شنوید، زیرا ممکن است نشانه الیاف پوسیده و شل شده فرش باشند.

 

شستشوی فرش در شرکت قالیشویی فرش ماشینی
شستشوی فرش

قالیشویی طُرّه

 

از طرف دیگر، اگر نمی‌خواهید برای شستشوی فرش خود ریسک کنید، می‌توانید با یک شرکت قالیشویی فرش ماشینی حرفه‌ای در نزدیکی خود تماس گرفته و کار را به آن‌ها بسپارید. اگر در شهر تهران زندگی می‌کنید و به دنبال یافتن شرکت قالیشویی در شهر تهران هستید، می‌توانید به قالیشویی طُرّه اطمینان کنید. برای سفارش فرش خود چند راه دارید. می‌توانید با رفتن به بخش تماس با ما به‌صورت تلفنی تماس بگیرید و یا می‌توانید با رفتن به بخش سفارش آنلاین فرم مربوط به آن را پر کنید تا با شما تماس بگیریم. برای آگاهی از قیمت شستشوی فرش به بخش تعرفه قالیشویی بروید و برای آگاهی از خدماتی که ارائه می‌دهیم، به بخش خدمات شستشو بروید.

 

 

قالیشویی طُرّه
قالیشویی طُرّه

 

 

قالیشویی طره
قالیشویی طره

قالیشویی طره با پشتوانه سه نسل تجربه ،انواع خدمات قالیشویی ، مرمت فرش دستباف ،دارکشی ، لکه بـرداری و ارائه می نماید .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *