شستشوی فرش در منزل می‌تواند خطرناک باشد

دسته بندی ها
دسته‌ها
شرکت قالیشویی فرش ماشینی

آیا برای شستشوی فرش خود در منزل بلندپرواز هستید؟ این شور و شوق مفرط می‌تواند به یک تعهد بدل شود که بیش از حد توانتان است و نمی‌توانید به‌خوبی آن را مدیریت کنید. قبول داریم! حق با شماست! در بسیاری از فروشگاه‌ها دستگاه‌های قالیشویی خانگی وجود دارند که می‌توانید آن‌ها را خریده یا اجاره کنید. این حقیقت که چنین دستگاه‌هایی در بازار در دسترس هستند، ذهنیت و باور شستشوی فرش در  منزل را در افراد تحریک می‌کند. اما این کار می‌تواند یک ماجراجویی پر ریسکی باشد که می‌تواند در حین انجام آن و حتی پس از اتمام آن اتفاقات ناخوشایندی بیفتد و بعداً پشیمان خواهید شد که چرا به یک شرکت قالیشویی فرش ماشینی حرفه‌ای مراجعه نکرده‌اید!

در اینجا 4 مورد از ریسک‌ها و خطرات شستشوی فرش در منزل را برایتان توضیح داده‌ایم.

 

شرکت قالیشویی فرش ماشینی
قالیشویی فرش ماشینی

 

ریسک‌های شستشوی فرش در منزل

 

  • دستگاه‌های قالیشویی ضعیف

درست است، دستگاه قالیشویی خانگی جمع‌وجور است. اگر قرار باشد آن را با خودرو خود به منزل ببرید و در جاها و اتاق‌های مختلف خانه‌تان جابجا کنید، باید مدیریتش آسان باشد؛ زیرا دستگاه قالیشویی خانگی باید کاربرپسند باشد. احتمال دارد که این دستگاه‌ها قدرت کمی هم داشته باشند که معنی آن داشتن نتایج شستشوی ضعیف است، برخلاف تجهیزات حرفه‌ای قالیشویی که روی خودرو ون سوار می‌شوند. البته، می‌توانید به دنبال دنده قالیشویی هم بگردید که قدرت مکش، گرما و فشار آب بسیار بیشتری هم دارد. اما با استفاده از این تجهیزات، نمی‌توانید کار یک شرکت قالیشویی فرش ماشینی حرفه‌ای را انجام دهید. ممکن است با آن بتوانید فرشتان را کمی تمیزتر کنید، اما قطعاً نتایج شستشوی آن مانند شستشوی فرش حرفه‌ای نخواهد بود.

 

شستن فرش در شرکت قالیشویی فرش ماشینی
قالیشویی فرش ماشینی

 

  • فرش‌های بیش از حد مرطوب

ممکن است لک‌هایی که روی فرشتان نشسته‌اند، دیوانه‌تان کنند و احساس کنید که برای پاک کردنشان باید خودتان دست‌به‌کار شوید. به‌هرحال، هنگامی‌که خودتان فرش را می‌شویید، موقعیت‌های انجام کار اشتباه در این زمینه بسیارند! یکی از مهم‌ترین بخش‌های شستشوی فرش – که یک مرحله خیس است – آن است که مطمئن شوید فرش پس از آن به‌درستی خشک می‌شود. اگر فرش به‌قدر کافی و به‌درستی خشک نشود، می‌تواند بدبو شود، رنگ خود را از دست بدهد، آب برود و بدتر از همه به محلی برای رشد و پرورش قارچ و کپک بدل خواهد شد.

 

شستشوی فرش در شرکت قالیشویی فرش ماشینی
شستشوی فرش

 

  • نابود شدن فرش

خیس کردن بیش از حد فرش نه‌تنها می‌تواند باعث ایجاد تمام مشکلاتی شود که در بالا ذکر کردیم، بلکه می‌تواند موجب لایه‌لایه شدن آن نیز بشود. شستشوی فرش به شکلی نادرست و با استفاده از آب فراوان، درواقع می‌تواند آن را به‌کلی نابود کند! لایه‌لایه شدن فرش یعنی آن‌که از لایه زیرین خود جدا شود و زمانی که از فرش استفاده می‌کنید، می‌توانید متوجه آن شوید. فرش لایه‌لایه شده در برخی قسمت‌ها آب رفته است و نمی‌توانید آن را به‌خوبی پهن کنید. در این صورت، فرش ظاهری ناخوشایند خواهد داشت و نمی‌توانید آن را تحمل کنید، هرچقدر هم فرش نو باشد مهم نیست و می‌تواند به منزلتان ظاهری نامناسب بدهد.

 

روش های قالیشویی فرش ماشینی
قالیشویی فرش ماشینی

 

 

  • فرش‌هایی که به‌سرعت خاک می‌گیرند

با تمام تلاشی که برای شستشوی فرش در منزل کرده‌اید، حتماً گمان می‌کنید که ظاهر تر و تازه فرش مدتی طولانی دوام می‌آورد. اما اگر فرش پس از مدت کوتاهی دوباره خاک به خود جذب کند، احتمال دارد که در شستشوی آن از صابون و مواد شوینده زیادی استفاده کرده‌اید. حجم بالای صابون و شامپو یا سایر مواد شوینده که برای شستشوی فرش استفاده کرده‌اید، چسبناک است و چرک و کثیفی و ذرات گردوغباری را که روی آن می‌نشیند، به‌آسانی به خود جذب می‌کند. با جاروبرقی و شستشوی فرش در منزل نمی‌توانید تمام کثیفی‌ای را که روی فرش نشسته و به الیاف آن نفوذ کرده و نیز لکه‌هایی را که روی آن نشسته‌اند به‌خوبی تمیز کنید و مدتی پس از اتمام کار خود متوجه خواهید شد که تمام زحمت و تلاشتان بیهوده بوده است.

 

شرکت‌ های قالیشویی فرش ماشینی
قالیشویی فرش ماشینی

 

توصیه‌های کارشناسان قالیشویی طُرّه

توصیه می‌کنیم که برای خود استرس و نگرانی ایجاد نکنید و در هزینه و تلاش خود صرفه‌جویی کنید تا نتایج نامطلوب و پیش‌بینی نشده‌ای به دست نیاورید. همین امروز برای شستشوی فرش خود با قالیشویی طُرّه تماس بگیرید یا به وب سایت ما رفته و فرم سفارش آنلاین را پر کنید تا فرشتان را به‌خوبی و با تعرفه‌ای مناسب شسته و بدون کمترین آسیب‌دیدگی به شما بازگردانیم.

 

قالیشویی طُرّه
قالیشویی طُرّه

 

قالیشویی طره
قالیشویی طره

قالیشویی طره با پشتوانه سه نسل تجربه ،انواع خدمات قالیشویی ، مرمت فرش دستباف ،دارکشی ، لکه بـرداری و ارائه می نماید .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *