پاک کردن لاک از روی فرش

دسته بندی ها
دسته‌ها
لک - لاک - ناخن - قالیشویی - طره

چگونه لکه لاک ناخن را از روی فرش پاک کنیم

در این مقاله چند روش برای پاک کردن لکه لاک ناخن از روی رفو فرش را برایتان توضیح داده‌ایم. این روش را می‌توانید در منزل انجام دهید. اما در برخی موارد ممکن است پاک کردن آن در منزل کاری دشوار باشد و در موارد شدیدتر باید با یک شرکت قالیشویی فرش حرفه‌ای تماس بگیرید!

در یک دنیای ایدئال، زمان زیادی وجود خواهد داشت که افراد در سالن‌های آرایش برای لاک زدن به ناخن‌های خود بگذرانند. اما در دنیای واقعی، یافتن وقت کافی برای لاک زدن حرفه‌ای به ناخن‌ها کمی مشکل است. پس از تمام شدن مراسم نشان دادن زیبایی، خودمان باید لاک را از روی ناخن پاک کنیم، درست است؟ در یک تلاش برای صرفه‌جویی در زمان و پول، ایستگاه زیبایی ناخن خود را در کف اتاق نشیمن برقرار می‌کنید. برای این کار وقت کافی هم کنار گذاشته‌اید و برای رفتن به مهمانی مهم خود، نقاشی روی ناخن‌ها را شروع می‌کنید. حوله‌ای را هم روی فرش گذاشته‌اید و حواستان هم کاملاً به کارتان است. اما ناگهان اتفاق بدی می‌افتد! دستتان به شیشه لاک می‌خورد و هر چقدر هم سریع برای برداشتن آن عمل کنید، لکه‌ای را روی فرش از خود باقی می‌گذارد. چه کار باید بکنید؟

لک - لاک - ناخن - قالیشویی - طره

قالیشویی طُرّه در این مقاله راه‌حل‌هایی را به‌صورت مرحله‌به‌مرحله برایتان توضیح می‌دهد تا بتوانید این ترس روزهای زیبایی در منزل را از خود دور کنید. به یاد داشته باشید همواره هنگام پاک کردن لکه، ابتدا روی قسمتی از فرش که چندان جلوی چشم نباشد امتحان کنید.

چگونه لکه لاک ناخن را از روی فرش پاک کنیم

اگر می‌خواهید بدانید که چطور باید لاکِ ناخن را از روی فرش پاک کنید، راه‌حل‌های زیر را بخوانید و امتحان کنید:

  1. به‌محض مشاهده لکه لاک ناخن ایجاد شده روی فرش، قسمت لک شده را با آب سرد مرطوب کنید.
  2. به اندازه 15 تا 20 پمپ اسپری مو را روی آن بپاشید و پس از آن 3 تا 5 پاش از الکل مالشی روی آن بریزید. این بهترین کاری است که می‌توانید برای از بین بردن لکه ناخن روی فرش انجام دهید.
  3. با استفاده از یک برس مالشی، حدود یک دقیقه مستقیماً روی لکه لاک ناخن ایجادشده بکشید. در حین مالش با برس، آب سرد و تمیز را روی لکه برداری فرش بریزید.
  4. این روند را تکرار کنید تا دیگر اثری از لکه لاک ناخن باقی نماند.

 

 

بنر - تماس با ما

 

روش دیگری برای پاک کردن لکه لاک ناخن از روی فرش

پیش از آن که بترسید و دست و پای خود را گم کنید که چطور باید لکه لاک ناخن را از روی فرش پاک کنید، این روش را امتحان کنید:

  1. همین که متوجه لکه لاک ناخن روی لکه فرش شدید، تا جایی که می‌توانید با استفاده از دستمال توالت یا حوله ظرف‌شویی لکه را جذب کنید. دستمال یا حوله را روی قسمت لک شده نمالید چون آن را بدتر می‌کنید.
  2. اگر از حوله ظرف‌شویی استفاده می‌کنید، به‌طور مداوم پس از کثیف شدن هر قسمت آن، از جای تمیزش استفاده کنید تا لکه را به فرش پس ندهد.
  3. مقداری از پاک‌کننده غیر استونی لاک ناخن را مستقیماً روی قسمت لک شده بگذارید. با انجام این کار لکه لاک ناخن باید کم‌کم از روی لکه چای روی  فرش بلند شود.

 

راه‌حل‌های دیگری برای پاک کردن لکه لاک ناخن از روی فرش

بسته به نوع فرشی که در منزل پهن کرده‌اید و اندازه لکه ایجادشده، شاید بخواهید پیش از یافتن روشی برای پاک کردن لکه لاک ناخن از روی لکه بری فرش چند روش دیگر را امتحان کنید.

  • شیشه‌پاک‌کن – پس از مشاهده لکه لاک ناخن ایجادشده روی تعمیر ریشه فرش، با دستمال نرم روی آن به‌آرامی ضربه بزنید و تا جایی که می‌شود لکه لاک ناخن را جذب کنید. حال اسفنج یا حوله ظرف‌شویی را به مقداری مایع شیشه‌پاک‌کن آغشته کرده و به‌صورت دایره‌وار روی قسمت لک شده بمالید. سپس آن قسمت را آب بکشید و بگذارید خشک بشود. لکه باید ناپدید شده باشد.
  • اسپری مو – قسمت لک شده را با مقداری آب مرطوب کنید. حال مقداری اسپری مو را تا 15 بار به‌طور مستقیم روی قسمت لک شده بپاشید. سپس با مسواک دو یا سه بار روی آن قسمت بکشید. این روند را چهار بار تکرار کنید، یا آن‌قدر که لکه لاک ناخن از بین برود.

لک - لاک - ناخن - قالیشویی - طره

اگر با انجام روش‌هایی که در بالا توضیح دادیم لکه لاک ناخن از روی دارکشی فرش پاک نشد، بهتر است فرش را برای شستشو به یک قالیشویی حرفه‌ای بسپارید تا از آسیب به فرش جلوگیری شود؛ زیرا در یک شرکت قالیشویی فرش حرفه‌ای ابزار مناسب برای پاک کردن انواع لکه‌ها به‌ویژه لکه لاک ناخن وجود دارد و کارکنان آن‌ها با روش‌های پاک کردن لکه‌ها به‌خوبی آشنایی دارند.

همواره به یاد داشته باشید که مواد شوینده یا پاک‌کننده لکه را ابتدا در قسمتی از تعرفه شست و شوی فرش امتحان کنید که چندان جلوی چشم نیستند و در صورت موفق بودن روش، آن را روی قسمت لک شده اجرا کنید.

قالیشویی طُرّه

قالیشویی طُرّه در این پست خود چند راه ساده برای از بین بردن لکه لاک ناخن از روی فرش را برایتان توضیح داده است. انجام این کار در منزل کار چندان سختی نیست، اما در برخی موارد ممکن است به شستشوی حرفه‌ای فرش نیاز شود که دیگر از توان و امکانات شما خارج است. در چنین مواردی فقط یک شرکت قالیشویی فرش حرفه‌ای می‌تواند این کار را به‌خوبی انجام دهد. قالیشویی طُرّه آماده است تا انواع خدمات مربوط به فرش را برای مشتریان خود فراهم کند. برای آگاهی از خدماتی که ارائه می‌دهیم، به بخش خدمات مراجعه کنید. برای رزرو اینترنتی یک وقت قالیشویی می‌توانید به بخش سفارش آنلاین مراجعه کنید و برای مطلع شدن از قیمت خدمات ما بخش تعرفه قالیشویی را مشاهده کنید. در صورت نیاز به هر گونه مشاوره یا اطلاعات بیشتر می‌توانید با مراجعه به بخش تماس با ما با کارشناسان ما مشورت کنید.

برای بسیاری از ما اتفاق افتاده است که در اثر سهل انگاری لاک را بر روی فرش ریخته ایم و به دنبال راه چاره برای پاک کردن لاک از روی فرش گشته ایم اما بسیاری از مواقع هیچ راهی چاره ساز نبوده است. اما در این مقاله دو روش برای پاک کردن لاک خیس و خشک از روی فرش آموزش داده شده است که بسیار موثر هستند.

روش های پاک کردن لاک از روی فرش چیست؟

روش های پاک کردن لاک از روی فرش چیست؟

استفاده از لاک برای زیبایی ناخن ها یکی از کارهای مورد علاقه خانم ها می باشد اما اگر خود فرد بخواهد به ناخن هایش لاک بزند کمی دشوار می شود و ممکن است لاک بر روی فروش فرش دستباف بریزد، یا حتی خیلی از مواقع شاهد این بوده ایم که کودکان لاک را بر روی ریشه زنی  فرش میریزند. و این تازه اول ماجرا است و پس از آن اعمال روش ها و ترفند های مختلف برای پاک کردن لاک از رویِ فَرش شروع می شود و هر شخصی یک نظر می دهد.

اما ما روشی آسان برای پاک کردن لاک از رویِ فَرش را به شما آموزش می دهیم تا بتوانید به راحتی لاک خیس را از روی فرش پاک کنید. برای پاک کردن لاک خیس از روی فرش مراحل زیر را طی کنید:

  1. با قاشق لاک پخش شده در تار و پود خرید فرش دستباف را جمع کنید

سعی کنید از قاشق مناسب استفاده کنید تا باعث پخش شدن لاک نشود و پس از هر مرحله جمع آوری لاک با قاشق، قاشق را بشویید و دوباره اقدام به جمع آوری باقیمانده لاک بکنید.

  1. سپس با یک پارچه حوله ای باقیمانده لاک را که با قاشق جمع نمی شد را جمع کنید

با پارچه معمولی نیز می توان این کار را انجام داد اما چون پارچه های حوله ای قدرت جذب بهتری دارند برای این کار مناسب هستند. پارچه را روی فرش نکشید زیرا باعث پخش شدن بیشتر لاک می شود و فقط بر روی لکه لاک ضربه بزنید.

پس از اینکه یک قسمت از پارچه لاک را جذب کرد، از یک قسمت دیگر پارچه استفاده کنید. و این مرحله را تا جایی تکرار کنید که پارچه دیگر هیچ لاکی را جذب نکند.

  1. از تمیز کننده های لاک استفاده کنید

از تمیز کننده های مختلفی می توان استفاده کرد که در ادامه به بررسی آنها خواهیم پرداخت.

سعی کنید ابتدا هر تمیز کننده را تست کنید و سپس اقدام به پاک کردن لاک از روی فرش کنید تا مطمئن باشید که اوضاع را خراب تر نخواهد کرد. مثلا می توانید در قسمت هایی از فرش که در معرض دید نیستند برای تست استفاده کنید تا مطمئن شوید که رنگ فرش به وسیله تمیز کننده تغییر نمی کند.

  1. اکنون می توانید لاک را به طور کامل از روی فرش پاک کنید

قسمتی از یک پارچه را به تمیز کننده آغشته کنید و مدت کوتاهی بر روی لکه لاک نگه دارید و سپس به صورت ضربه ای پارچه را به سطح فرش لک شده بزنید.

پس از اینکه پارچه لاک را جذب کرد، قسمت دیگری از پارچه را استفاده کنید و به قدری این کار را تکرار کنید تا هیچ لکه بری فرش ای بر روی فرش باقی نماند.

سعی کنید مقدار مشخصی از تمیز کننده را بر روی پارچه بریزید زیرا اگر مقدار آن کم باشید اثر نخواهد کرد و اگر مقدار آن زیاد باشد به بافت و رنگ فرش شما آسیب میرساند.

هرگز پاک کننده را مستقیما روی تمیز کردن فرش دستباف اسپری نکنید زیرا به بافت های فرش و رنگ آن آسیب میرساند.

بنر - تماس با ما

پاک کردن لاک از روی فرش دستباف

پاک کردن لاک از روی فرش دستباف:

برای پاک کردن لاک از رویِ فَرش دستباف نیز همان مراحل بالا طی می شود اما باید دقت داشته باشید که در مراحلی که از مواد پاک کننده استفاده می کنید به آرامی و با حوصله این کار را انجام دهید و حتما قبل از اینکه بخواهید لکه لاک را پاک کنید، ابتدا پاک کننده را تست کنید.

شستن فرش های دستباف به راحتی تغییر رنگ می دهند حتی به هنگام شستشو نیز رنگ پس می دهند، به همین دلیل باید با دقت کافی اقدام به پاک کردن لاک از رویِفَرش دستباف کنید.

همچنین به هیچ وجه دستمال آغشته به ماده پاک کننده را بر روی لکه لاک نگه ندارید و فقط با سرعت به آن ضربه بزنید تا زمانی که لکه فرش کاملا پاک شود و اثری از آن باقی نماند.

پاک کردن لاک از روی فرش ماشینی:

مراحل گفته شده در بالا معمولا برای پاک کردن لاک از رویِ فَرش ماشینی مورد استفاده قرار می گیرد.

با توجه به اینکه فرش های ماشینی مانند  تمیز کردن فرش دستباف و ابریشم حساس نیستند می تواند تمام مراحل را به صورت دقیق برای پاک کردن لاک از روی آنها طی کرد.

مراحل عبارت بودند از:

جمع کردن لاک از روی فرش ماشینی به واسطه قاشق

جمع کردن لاک باقیمانده در تار و پود فرش به وسیله یک پارچه حوله ای خشک

پاک کردن لاک از روی فرش ماشینی توسط دستمال آغشته شده به ماده پاک کننده

پاک کردن لاک از روی فرش ابریشم

اگر بر روی فرش ابریشم شما لاک ریخته است بهتر است به وسیله یک قاشق لاک خیس را از روی فرش ابریشم جمع کنید البته به آرامی و با دقت. و پاک کردن لاک از رویِ فَرش ابریشم را بر عهده یک قالیشویی معتبر بگذارید.

فرش های ابریشم جزو گرانترین و نفیس ترین فرش ها هستند که بسیار ظریف و حساس می باشند به همین دلیل بهتر است هیچگونه عملیاتی برای پاک کردن لکه از روی اینگونه فرش ها انجام ندهید زیرا ممکن است اوضاع را بدتر کنید.

بسیاری از افراد در رابطه با مواد پاک کننده و شوینده هیچ تخصصی ندارند همچنین در زمینه فرش نیز هیچ تخصصی ندارند، و ممکن است از یک ماده برای پاک کردن لاک از رویِ فَرش استفاده کنند و  ماده پاک کننده موجب خرابی، پوسیدگی، تغییر رنگ فرش ابریشم شود.

پس تنها کاری که باید پس از ریختن لاک بر روی فرش ابریشم انجام دهید این است که سعی کنید لاک را از روی فرش جمع کنید، سپس با یک قالیشویی مورد اعتماد و با تجربه تماس بگیرید.

قیمت قالیشویی ها معمولا یک فرد متخصص در این زمینه دارند تا بتواند انواع لکه ها را از روی فرش پاک کند. البته نه تمام قالیشویی ها بلکه قالیشویی های معتبر و مطرح.

لک - لاک - ناخن - قالیشویی - طره

پاک کردن لاک خشک شده از روی فرش

پاک کردن لاک خشک شده از روی فرش

گاهی اتفاق می افتد که لاک بر روی فرش می ریزد اما ما همان لحظه متوجه نمی شویم و با توجه به خاصیتی که لاک دارد نهایتا پس از گذشت 1 الی 2 ساعت بر روی فرش خشک می شود که در این صورت جدا کردن این لکه خشک شده از روی فرش اندکی دشوار است.

برای پاک کردن لاک خشک شده از روی فرش باید دو مرحله کلی را طی کنید که هر کدام از این مراحل عبارتند از:

  1. جدا کردن لاک خشک شده از روی فرش

می توانید به واسطه یک شیء تیز مانند ناخن گیر، قیچی، چاقو یا حتی یک قاشق لاک های خشک شده را از سطح فرش جدا کنید البته مراقب باشید که شی تیز باعث ایجاد پارگی بر روی فرش نشود.

لاک خشک شده با تلاش شما پودر میشود، پس از پودر شدن لاک لوله جاروبرقی را دقیقا بر روی لکه لاک قرار دهید تا با مکش قوی لاک های سست شده و پودر شده را از سطح فرش جدا کند.

چندین بار این مرحله را تکرار کنید تا لاک های خشک شده به صورت کامل پاکسازی شوند.

  1. به وسیله یک پاک کننده و دستمال لک باقیمانده لاک را پاک کنید

در این مرحله ابتدا پاک کننده را در گوشه فرش تست کنید و پس از گذشت چند دقیقه اگر اتفاق خاصی نیوفتاد می توانید پارچه را به پاک کننده آغشته کنید و لکه را از روی فرش پاک کنید.

یا حتی می توانید آن قسمت فرش را با آب و مواد صابونی بشویید و خشک کنید، پس از خشک شدن فرش خواهید دید که هیچ لکه ای بر روی فرش باقی نمانده است.

پاک کردن لکه لاک از روی فرش با آب اکسیژنه

استفاده از آب اکسیژنه یک روش مناسب برای پاک کردن لاک از روی فرش روشن است. برای این کار باید یک دستمال مناسب را با آب اکسیژنه مرطوب کنید و روی لاک بکشید. بهتر است دستمال حاوی آب اکسیژنه به مدت نیم ساعت روی لکه لاک بماند تا به خوبی جذب آن شود. در صورتی که با انجام یک بار اثر لکه‌بری زیادی را مشاهده نکردید، مجددا این کار را انجام دهید. در نهایت اجازه دهید تا فرش خشک شده تا نتیجه را به خوبی مشاهده کنید.

استفاده از الکل در پاک کردن لاک از فرش

الکل نیز از موادی است که می‌توان برای پاک کردن لاک از روی فرش از آن استفاده کرد. برای این کار باید مقداری الکل را بر روی نقطه‌ای از فرش که با لاک آغشته شده است، بریزید. اگر از قطره چکان برای این کار استفاده کنید، نتیجه بهتر خواهد بود. پس از آن کمی صبر کنید و سپس با یک دستمال مناسب آن را تمیز کنید. در این روش نیز اگر با یک بار نتیجه‌ی دلخواه خود را مشاهده نکردید، می‌توانید آن را مجددا انجام دهید.

قالیشویی طره در مناطق شهرک غرب، اقدسیه، تجریش، سعادت آباد، شمال تهران ،لواسان ، تهران ، نیاوران ، دولت ، لواسانات ، آماده خدمت رسانی می باشد.

پاک کردن لاک از روی فرش با تینر

پاک کردن لاک از روی فرش با تینر

تینر یکی از مواد پاک کننده قوی است که از آن برای پاک کردن انواع مواد رنگی از روی لباس استفاده می شود.

شاید بتوان از تینر برای پاک کردن لاک از رویِ فَرش نیز استفاده کرد زیرا لاک هم یک ماده رنگی است اما باید دقت کنید که پاک کردن لاک از روی هر نوع فرشی به وسیله تینر کار صحیحی نیست، مثلا فرش های دستباف و ابریشمی بسیار حساس هستند و تینر می تواند به تار و پود و رنگ آنها آسیب برساند.

اما اگر بر روی فرش ماشینی شما لاک ریخته است میتوانید با استفاده از تینر های ضعیف این لکه را پاک کنید. ابتدا تینر را در گوشه فرش تست کنید تا مطمئن شوید که موجب تغییر رنگ فرش نمی شود.

پس از اطمینان میتوانید مقداری تینر ضعیف بر روی یک پارچه بریزید و لکه لاک را به وسیله آن پاک کنید. و بلافاصله پس از آن یک پارچه خیس بر روی قسمت مورد نظر بکشید تا تینر باقیمانده بر روی فرش را پاک کند.

مواد مناسب پاک کردن لاک از روی فرش

برای پاک کردن لاک از روی فرش می توانید از مواد زیر استفاده کنید:

مواد استونی مانند پدهای لاک پاک کن یا استون های پاک کننده لاک

تینرهای ضعیف (فقط برای پاک کردن لاک از روی فرش ماشینی)

الکل مالش

اسپری مو (تافت مو)

آب اکسیژنه (فقط برای فرش هایی با رنگ روشن استفاده شود)

شیشه پاک کن

 

قیمت ریشه زدن فرش دستباف – چگونه قیر را از روی فرش پاک کنیم – پاك كردن لكه قدیمی از روي فرش – پاك كردن لاك از روي فرش – قیمت ریشه زنی فرش دستباف – قیمت ریشه زنی فرش دستباف – ریشه زنی فرش – تعمیر ریشه فرش – شستن فرش دستباف – عکس ساس فرش – دارکشی فرش – پاک کردن لاک از روی فرش – قالیشویی

سوالات متداول پاک کردن لاک از روی فرش

روش های پاک کردن لاک از روی فرش چیست؟

استفاده از لاک برای زیبایی ناخن ها یکی از کارهای مورد علاقه خانم ها می باشد اما اگر خود فرد بخواهد به ناخن هایش لاک بزند کمی دشوار می شود و ممکن است لاک بر روی فرش بریزد، یا حتی خیلی از مواقع شاهد این بوده ایم که کودکان لاک را بر روی فرش میریزند. و این تازه اول ماجرا است و پس از آن اعمال روش ها و ترفند های مختلف برای پاک کردن لاک از روی فرش شروع می شود و هر شخصی یک نظر می دهد.

پاک کردن لاک از روی فرش دستباف چگونه است ؟

برای پاک کردن لاک از روی فرش دستباف نیز همان مراحل بالا طی می شود اما باید دقت داشته باشید که در مراحلی که از مواد پاک کننده استفاده می کنید به آرامی و با حوصله این کار را انجام دهید و حتما قبل از اینکه بخواهید لکه لاک را پاک کنید، ابتدا پاک کننده را تست کنید.

پاک کردن لاک از روی فرش ابریشم یه چه صورت است؟

اگر بر روی فرش ابریشم شما لاک ریخته است بهتر است به وسیله یک قاشق لاک خیس را از روی فرش ابریشم جمع کنید البته به آرامی و با دقت. و پاک کردن لاک از روی فرش ابریشم را بر عهده یک قالیشویی معتبر بگذارید.

قالیشویی طره
قالیشویی طره

قالیشویی طره با پشتوانه سه نسل تجربه ،انواع خدمات قالیشویی ، مرمت فرش دستباف ،دارکشی ، لکه بـرداری و ارائه می نماید .

یک پاسخ
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *