هشت توصیه مفید برای مراقبت از فرش

دسته بندی ها
دسته‌ها
توصیه هایی برای مراقبت از فرش

امروزه با توجه به تمام نگرانی‌هایی که در مورد اقتصاد و بودجه‌های شخصی در زندگی افراد وجود دارند، همه در جستجوی راه‌های برای کاهش هزینه‌ها و صرفه‌جویی در مخارج خود هستند. یکی از بهترین و بزرگ‌ترین سرمایه‌گذاری‌ها در منزل خرید یک فرش با کیفیت بالاست. همان‌طور که می‌دانید مراقبت از فرش به روش اصولی باعث افزایش طول عمر و حفظ زیبایی ظاهر آن خواهد شد و در نتیجه در بلندمدت باعث صرفه‌جویی در هزینه‌ها می‌شود. در اینجا قالیشویی طُرّه هشت توصیه ساده برای مراقبت از فرش در منزل برایتان فراهم کرده است.

پاک کردن لکه خون از روی فرش
پاک کردن لکه

توصیه‌های مهم برای مراقبت از فرش

استفاده از پادری

  • در ورودی‌های منزل خود از پادری استفاده کنید. بیشترین بخش کثیفی‌هایی که روی فرش جمع می‌شود، مربوط به آن‌هایی است که از محیط بیرون به داخل منزل آورده می‌شوند. با قرار دادن پادری در محل ورود و خروج هر یک از درب‌های منزلتان می‌توانید میزان کثیفی‌ای را که از بیرون به داخل منزل و در نتیجه روی فرش آورده می‌شود، کاهش دهید. توصیه می‌کنیم این پادری‌ها را هر روز تمیز کنید تا مانع بازگشت کثیفی به روی فرش شوید.
استفاده از پادری
استفاده از پادری

کفش‌های خود را درآورید

  • کفش‌های خود را درآورید. شاید برایتان کمی سخت باشد که از مهمانان خود بخواهید موقع ورود به منزل کفش‌های خود را درآورند. باید به اعضای خانواده خود آموزش دهید که هنگام ورود به منزل کفش‌هایشان را درآوردند و بنابراین، میزان کثیفی‌ای که به روی فرش منتقل می‌شود، کاهش می‌یابد.

برای مراقبت از فرش لکه‌ها را به‌سرعت پاک کنید

  • در اولین فرصت رطوبت و لکه‌های ایجاد شده و مواد و مایعاتی را که روی فرش می‌ریزند، بلافاصله پاک کنید. سعی کنید در اولین فرصت مواد و مایعات ریخته شده روی فرش را با دستمال توالت یا حوله تمیز جذب کنید. هرگز محل مرطوب شده فرش را نمالید، زیرا می‌تواند باعث به هم ساییده شدن لکه شود و در نتیجه قسمت‌های بیشتری از فرش لک خواهند شد. در عوض می‌توانید آب گرم تمیز را روی آن قسمت بپاشید و سپس با استفاده از یک کهنه پارچه تمیز آن را جذب کنید. این روند را به میزان لازم تکرار کنید، تا حدی که اثری از لکه روی فرش نماند. خشک کردن محل لک شده با پنکه می‌تواند جلوی باقی ماندن کثیفی در قسمت مرطوب شده را بگیرد. با انجام این ترفند مفید مراقبت از فرش می‌توانید عمر فرش خود را افزایش دهید.
پاک کردن لاک ناخن از روی فرش
پاک کردن لاک ناخن از روی فرش

استفاده از پرده و کرکره برای مراقبت از فرش در برابر نور آفتاب

  • در پنجره‌های خود از پرده و کرکره استفاده کنید تا فرشتان برای مدت‌های طولانی در معرض تابش نور آفتاب قرار نگیرد و رنگ خود را از دست ندهد.
استفاده از پرده و کرکره برای مراقبت از فرش در برابر نور آفتاب
استفاده از پرده و کرکره برای مراقبت از فرش در برابر نور آفتاب

استفاده از کناره برای مراقبت از فرش در برابر فرورفتگی

  • در کنار فرش‌های خود از قالی کناره استفاده کنید تا از قسمت‌های پر رفت و آمد آن مراقبت شود و زیبایی اتاق و منزلتان را نیز بیشتر کند. همواره این کناره‌ها را تمیز کنید و زیر فرش‌ها را جاروبرقی بکشید تا از آسیب به آن‌ها جلوگیری شود.

تغییر چیدمان اثاث منزل

  • دکور اتاق خود را هر چند وقت یک بار تغییر دهید تا اثاث سنگین آثار فرورفتگی دائمی روی فرش ایجاد نکنند و فرش‌ها زود پوسیده نشوند.
مراقبت از فرش
مراقبت از فرش

استفاده مرتب از جاروبرقی، روشی مفید برای مراقبت از فرش

  • شاید یکی از بهترین ترفندها برای مراقبت از فرش آن باشد که سه بار در هفته یا بیشتر، آن را با استفاده از یک جاروبرقی با کیفیت تمیز کنید. با استفاده از جاروبرقی، کثیفی و گردوغباری که می‌تواند باعث پوسیدگی فرش شود و نیز موهای حیوانات خانگی که روی آن ریخته شده و نخ و سایر موادی که ممکن است ظاهر و کیفیت آن را خراب کنند، از روی فرش تمیز می‌شوند. با کشیدن جاروبرقی در یک جهت شمال / جنوب و سپس شرق / غرب فرشتان ظاهر روشن و زیبای خود را حفظ خواهد کرد.

قالیشویی حرفه‌ای

  • حداقل یک بار در سال فرش را برای شستشوی حرفه‌ای به قالیشویی ببرید. تمیز کردن و شستشوی فرش به روش بخار شویی باعث خواهد شد کثیفی‌هایی که در اعماق آن جا خوش کرده‌اند تمیز شوند و در نتیجه ظاهر آن شفاف‌تر و تمیزتر خواهد شد.

با انجام اقداماتی که در این مقاله برای مراقبت از فرش توضیح دادیم، می‌توانید عمر و دوام فرش خود را افزایش داده و در هزینه‌های جانبی صرفه‌جویی کنید.

لکه خون روی فرش
پاک کردن لکه خون روی فرش

شرکت قالیشویی طُرّه

قالیشویی طُرّه در این پست خود چند راه ساده برای مراقبت از فرش  را برایتان توضیح داده است. انجام این کار در منزل کار چندان سختی نیست، اما در برخی موارد ممکن است به شستشوی حرفه‌ای فرش نیاز شود که دیگر از توان و امکانات شما خارج است. در چنین مواردی فقط یک شرکت قالیشویی فرش حرفه‌ای می‌تواند این کار را به‌خوبی انجام دهد. قالیشویی طُرّه آماده است تا انواع خدمات مربوط به فرش را برای مشتریان خود فراهم کند. برای آگاهی از خدماتی که ارائه می‌دهیم، به بخش خدمات مراجعه کنید. برای رزرو اینترنتی یک وقت قالیشویی می‌توانید به بخش سفارش آنلاین مراجعه کنید و برای مطلع شدن از قیمت خدمات ما بخش تعرفه قالیشویی را مشاهده کنید. در صورت نیاز به هر گونه مشاوره یا اطلاعات بیشتر می‌توانید با مراجعه به بخش تماس با ما با کارشناسان ما مشورت کنید.

قالیشویی طُرّه
قالیشویی طُرّه

لینک مقاله منبع:

http://ezinearticles.com/?Eight-Carpet-Care-Tips&id=6394037

قالیشویی طره
قالیشویی طره

قالیشویی طره با پشتوانه سه نسل تجربه ،انواع خدمات قالیشویی ، مرمت فرش دستباف ،دارکشی ، لکه بـرداری و ارائه می نماید .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *