چگونه لکه قیر را از روی فرش پاک کنیم؟

دسته بندی ها
دسته‌ها
روشهای پاک کردن لکه قیر از روی فرش

قیر یکی از آزارنده‌ترین چیزهایی است که می‌تواند به خانه و روی فرش‌هایتان راه پیدا کرده و لکه‌های بزرگ زشت و چسبناکی روی آن ایجاد کند. اگر تاکنون تلاش کرده باشید که فقط با استفاده از آب ساده آن را از روی فرش پاک کنید، حتماً با نگرانی متوجه شده‌اید که فقط لکه را سفت‌تر کرده‌اید، نه این که آن را پاک کنید؛ بنابراین، چگونه می‌توانید آن را از روی فرش پاک کنید؟ قالیشویی طُرّه در این مقاله روشی را برای پاک کردن لکه قیر از روی فرش ارائه کرده است که می‌توانید در منزل اجرا کنید.در این قسمت چند راه برای پاک کردن لکه قیر از روی فرش برایتان فراهم کرده‌ایم:

  1. ابتدا تا جایی که می‌توانید از قیر بردارید. اگر مقدار لکه بری فرش خیلی زیاد است و در منزل چند تکه یخ مکعبی شکل دارید، یخ را روی قیر بمالید تا ترد شود و به‌آرامی تا جایی که می‌توانید با استفاده از قاشق یا چنگال پلاستیکی ذرات آن را از لابه‌لای الیاف فرش جدا کنید و سپس قسمت‌های شل شده را با جاروبرقی تمیز کنید.
    لکه - قیر - روی - فرش
  2. حال در این مرحله از پاک کردن لکه قیر از روی فرش دستکش به دست کنید و مطمئن شوید فضا به‌خوبی تهویه می‌شود (این فقط یک پیشنهاد نیست! هشدارهای برچسب روی محصول را بخوانید) و مقداری الکل معدنی بدون بو را روی یک پارچه سفید بریزید و لکه فرش را با آن جذب کنید، به‌طوری‌که پارچه را می‌چرخانید تا در حین انجام کار قسمت‌های لک شده را تمیز کنید. این کار ممکن است مدتی طول بکشد. صبور باشید.
  3. مقداری ماده شوینده ملایم Woolite را با آب ترکیب کنید تا آب کف کند و فقط آب کف‌آلود را روی قسمت لک شده استفاده کنید تا الکل معدنی را پاک کند. حال آب کف‌آلود را با استفاده از یک اسفنج طبیعی و آب تمیز جذب کنید. توجه: ماده شوینده Woolite ماده پاک‌کننده ترجیحی برای الیاف پشم یا نایلون است و از آن برای ریون، ابریشم یا پارچه کتانی استفاده نکنید. اگر به Woolite دسترس ندارید، می‌توانید از مایع ظرف‌شویی استفاده کنید (این بار هم فقط آب کف‌آلود را باید استفاده کنید). اما حتماً از مایع ظرف‌شویی شفاف استفاده کنید، زیرا رنگ‌دانه‌های مایع ظرف‌شویی رنگی ممکن است به فرش منتقل شوند و درنهایت به جای لکه‌ای که به‌تازگی پاک کرده‌اید، یک لکه برداری فرش با رنگ آبی، سبز، ارغوانی و غیره به جا خواهد ماند.( برای مطالعه بیشتر درباره پاک کردن لکه لاک از روی فرش)

 

لکه - قیر - روی - فرش

 

  1. در مرحله آخر پاک کردن لکه قیر از روی فرش می‌توانید با استفاده از یک حوله سفید و تمیز رطوبت قسمت لک شده را جذب کنید تا به خشک شدن فرش کمک کنید.

لکه - قیر - روی - فرش

چند توصیه و هشدار مهم برای پاک کردن لکه قیر از روی فرش

پاک کردن لکه قیر از روی فرش می‌تواند کار آسانی باشد، اما برای انجام آن موارد زیر را باید در نظر بگیرید:

  • پیش از استفاده از الکل معدنی روی فرش، ابتدا آن را در قسمتی که چندان جلوی چشم نیست، استفاده کنید تا مطمئن شوید به فرش آسیب نمی‌زند.
  • برای جذب رطوبت لکه چای روی فرش فقط از حوله‌های تمیز و سفید استفاده کنید تا رنگ آن به فرش منتقل نشود.
  • راهنمایی‌ها و توصیه‌هایی را که روی برچسب مواد پاک‌کننده آورده شده‌اند، به‌دقت دنبال کنید.
  • اگر متوجه شدید که پاک کردن لکه قیر از روی فرش برایتان کار مشکلی است، حتماً با یک قالیشویی حرفه‌ای تماس بگیرید. قالیشویی طُرّه خوشحال می‌شود در این مورد به شما کمک کند و به پرسش‌هایتان پاسخ دهد.

اگر از نتیجه پاک کردن لکه قیر از روی فرش خود راضی نشدید، ما همواره آماده هستیم با شما کمک کنیم. کافی است با ما تماس بگیرید.

لکه - قیر - روی - فرش

قالیشویی طُرّه

قالیشویی طُرّه در این پست خود چند راه ساده برای پاک کردن لکه قیر از روی فرش را برایتان توضیح داده است. انجام این کار در منزل کار چندان سختی نیست، اما در برخی موارد ممکن است به شستشوی حرفه‌ای فرش نیاز شود که دیگر از توان و امکانات شما خارج است. در چنین مواردی فقط یک شرکت قالیشویی فرش حرفه‌ای می‌تواند این کار را به‌خوبی انجام دهد. قالیشویی طُرّه آماده است تا انواع خدمات مربوط به فرش را برای مشتریان خود فراهم کند. برای آگاهی از خدماتی که ارائه می‌دهیم، به بخش خدمات مراجعه کنید. برای رزرو اینترنتی یک وقت قالیشویی می‌توانید به بخش سفارش آنلاین مراجعه کنید و برای مطلع شدن از قیمت خدمات ما بخش تعرفه قالیشویی را مشاهده کنید. در صورت نیاز به هر گونه مشاوره یا اطلاعات بیشتر می‌توانید با مراجعه به بخش تماس با ما با کارشناسان ما مشورت کنید.

لکه - قیر - روی - فرش

لینک مقاله منبع:

http://cleansweepbakersfield.com/how-to-remove-tar-stains-from-carpet/

قالیشویی طره
قالیشویی طره

قالیشویی طره با پشتوانه سه نسل تجربه ،انواع خدمات قالیشویی ، مرمت فرش دستباف ،دارکشی ، لکه بـرداری و ارائه می نماید .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *