سه توصیه مهم برای تمیز کردن و مراقبت از فرش جدید

دسته بندی ها
دسته‌ها
توصیه‌هایی برای مراقبت از فرش

شما چه در حال تزئین خانه جدید خود باشید یا دستی به سر و روی خانه فعلی‌تان بکشید، فرش جدید می‌تواند وضعیت ظاهری خانه را بهتر کند و راحتی و گرمای بیشتری را به آن اضافه کند. در این قسمت، قالیشویی طُرّه چند توصیه ساده و ارزشمند را  برای مراقبت از فرش جدید برایتان فراهم کرده است تا کاری کنید که فرشتان چندین سال عمر کند.

توصیه هایی برای مراقبت از فرش
توصیه هایی برای مراقبت از فرش

توصیه‌های مهم برای مراقبت از فرش

  1. تمیز کردن با جاروبرقی

اگر به محض پهن کردن آن در منزل و پس از آن در یک مبنای منظم روی آن جاروبرقی بکشید – حتی اگر کثیف به نظر نیاید – به فرش هیچ ضرری نخواهد زد. فرش جدید مقداری الیاف کوتاه دارد که با جاروبرقی از روی آن جدا می‌شوند. مقدار الیاف کوتاهی که در چند هفته اول با جاروبرقی از روی فرش پاک می‌کنید ممکن است خیلی زیاد باشد، اما درواقع، این مقدار بسیار کمی از وزن پرز فرش است و هیچ تأثیری روی کارکرد فرش ندارد. با تمیز کردن و مراقبت از فرش در یک مبنای مرتب، به آن کمک می‌کنید سال‌ها به‌خوبی برایتان کار کند!

استفاده از جاروبرقی برای مراقبت از فرش
  1. استفاده از پادری برای تمیز ماندن و مراقبت از فرش

پادری برای کمک به تمیز نگه داشتن و مراقبت از فرش استفاده می‌شود. همه انواع کف‌پوش‌ها کثیف می‌شوند، اما برخی از آن‌ها این کثیفی را بیشتر نشان می‌دهند. فرش‌های پشمی، به دلیل ماهیت پشم، کثیفی‌ها را بهتر از الیاف مصنوعی مخفی می‌کنند و در نتیجه تمیز کردنشان نیز کار ساده‌تری است. به‌هرحال، استفاده از پادری یا مدل کوچک‌تری از فرش در محل در ورودی آشپزخانه یا سایر قسمت‌هایی که فرش در کنار یک کف سخت قرار دارد، برای جلوگیری از گسترش لکه‌های چربی بر روی فرش ایده بسیار خوبی است. استفاده از این پادری‌ها در جلوی درهایی که به خیابان دسترسی دارند نیز برای مراقبت از فرش و تمیز کردن آن بسیار خوب است.

استفاده از پادری
استفاده از پادری
  1. برای مراقبت از فرش لکه‌ها را بلافاصله تمیز کنید.

نکته مهم: زمانی که می‌خواهید لکه‌ها را پاک کنید، هرگز لکه را نمالید یا فرش را خیس نکنید. بهترین کار این است که وقتی مایع یا چیزهای دیگری روی فرش ریخت، بلافاصله آن را تمیز کنید. قسمت لک شده را نمالید، زیرا باعث زبری و جدایی پرزها از هم می‌شود. اگر ماده جامدی روی آن ریخت، با یک چاقو آن را به‌آرامی بخراشید و ماده پاک‌کننده چربی را روی یک پارچه جذب کننده بپاشید و با آن لکه را پاک کنید.

مایع‌های ریخته شده را می‌توانید با یک پارچه تمیز یا دستمال توالت جذب کنید. سپس از یک شامپو فرش تأیید شده مناسب برای پشم استفاده کنید. قسمت لک شده فرش را با آن مرطوب کنید و سپس رطوبت آن را با یک دستمال یا پارچه تمیز جذب کنید. پیش از راه رفتن روی فرش، آن‌قدر این روند را تکرار کنید تا به‌طور کامل خشک شود. برای پاک کردن مایع ریخته شده روی فرش می‌توانید از یک جاروبرقی مکنده رطوبت نیز استفاده کنید. به‌هرحال، در این دستگاه‌ها آب استفاده نکنید، زیرا حتماً نمی‌خواهید یک فرش بیش از حد مرطوب شده برایتان باقی بماند.

مراقبت از فرش
لکه برداری برای مراقبت از فرش

شرکت قالیشویی طُرّه

قالیشویی طُرّه در این پست خود چند راه ساده برای مراقبت از فرش را برایتان توضیح داده است. انجام این کار در منزل کار چندان سختی نیست، اما در برخی موارد ممکن است به شستشوی حرفه‌ای فرش نیاز شود که دیگر از توان و امکانات شما خارج است. در چنین مواردی فقط یک شرکت قالیشویی فرش حرفه‌ای می‌تواند این کار را به‌خوبی انجام دهد. قالیشویی طُرّه آماده است تا انواع خدمات مربوط به فرش را برای مشتریان خود فراهم کند. برای آگاهی از خدماتی که ارائه می‌دهیم، به بخش خدمات مراجعه کنید. برای رزرو اینترنتی یک وقت قالیشویی می‌توانید به بخش سفارش آنلاین مراجعه کنید و برای مطلع شدن از قیمت خدمات ما بخش تعرفه قالیشویی را مشاهده کنید. در صورت نیاز به هر گونه مشاوره یا اطلاعات بیشتر می‌توانید با مراجعه به بخش تماس با ما با کارشناسان ما مشورت کنید.

قالیشویی طُرّه
قالیشویی طُرّه

لینک مقاله منبع:

https://www.housebeautiful.com/uk/decorate/floors/tips/a586/3-tips-for-caring-for-your-carpet/

قالیشویی طره
قالیشویی طره

قالیشویی طره با پشتوانه سه نسل تجربه ،انواع خدمات قالیشویی ، مرمت فرش دستباف ،دارکشی ، لکه بـرداری و ارائه می نماید .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *