نحوه تمیز کردن فرش دستباف

دسته بندی ها
دسته‌ها
قالیچه ایرانی

در مجموع سه مقاله نحوه تمیزکردن فرش دستباف پوست گوسفندی، فرش دستباف پرز بلند و فرش دستباف پشمی را برایتان توضیح خواهیم داد و نکات مهمی را در این باره بیان خواهیم کرد.

برای تمیز کردن انواع مختلف فرش دستباف به استراتژی ها و مواد شوینده مختلف نیاز دارید. دراین مقاله که یک مقاله دنباله دار است، نحوه تمیز کردن انواع فرش دستباف از جنس پوست گوسفند، فرش پرز بلند و فرش پشمی را برایتان خواهیم گفت؛ بنابراین، پس از رعایت تمامی نکاتی که توضیح خواهیم داد، فرش هایتان همچنان ظاهری تمیز و بدون لکه خواهند داشت و صرف نظر از نوع فرشی که دارید، همچنان تازه به نظر خواهند آمد.

بهتر است برای تمامی گزینه هایی که در زیر برایتان آورده ایم، زمانی که می خواهید از هر ماده شوینده ای استفاده کنید برای آشنایی با نحوه کاربرد آن به برچسبی که روی محصول زده شده است مراجعه کنید و ابتدا پیش از استفاده روی فرش دستباف خود، آن را بر روی قسمتی از فرش که چندان جلوی دید نیست امتحان کنید.

حال در این مقاله نحوه تمیز کردن فرش دستباف پوست گوسفندی را برایتان توضیح می دهیم و در مقالات بعدی به دو فرش دیگر خواهیم پرداخت.

 

مدلی از فرش دستباف
فرش دستباف

چگونه فرش دستباف پوست گوسفندی را تمیز کنیم؟

اگر فرشتان برچسب مراقبت دارد، همواره ابتدا به آن مراجعه کنید. فرش دستباف پوست گوسفندی را می توانید برای شستشو به خشکشویی ببرید، اما هزینه آن کمی بالاست. به هر صورت، تقریباً تمامی فرشهای پوست گوسفندی طبیعی (رنگ نشده) را می توانید به آرامی و با دست در منزل بشویید. در اینجا راهنمایی سریعی را برایتان آورده ایم.

 

نکات مربوط به آب شستشو

 

  1. وان حمام یا تشت را از آب سرد یا ولرم پر کنید. هیچ گاه برای شستن فرش پوست گوسفندی از آب خیلی گرم یا داغ استفاده نکنید، زیرا ممکن است باعث آب رفتن فرش شود.
  2. ماده شوینده مخصوص این نوع فرش را به آب اضافه کنید. مواد شوینده استاندارد مخصوص فرش پشمی می تواند به این فرش شما آسیب برساند؛ بنابراین، مطمئن شوید که این ماده مخصوص فرش پوست گوسفندی است. ماده شوینده باید غیرقلیایی باشد و هیچ گونه آنزیم بیولوژیکی نداشته باشد. به هیچ وجه از نرم کننده هم استفاده نکنید. پیش از استفاده از هر نوع محصول، ابتدا برچسب آن را به دقت بخوانید و سپس در نقطه ای از فرش که چندان جلوی دید نیست، امتحان کنید.

    گوشه ای از یک فرش دستباف
    گوشه ای از یک فرش دستباف
  3. فرش را در ظرف آب گذاشته و به آرامی به مدت چند دقیقه در آب کف دار بچرخانید تا ذرات کثیفی موجود در آن شل و جدا شوند.
  4. در این مرحله، فرش را بچلانید و دو بار با آب سرد آبکشی کنید تا ماده شوینده باقی مانده خارج شود.

    خشک کردن فرش

  5. پس از آبکشی، فرش را لول کنید و بفشارید تا آب آن خارج شود. شاید بخواهید با استفاده از یک حوله تمیز یا اسفنجرطوبت باقیمانده در آن را جذب کنید.
  6. حال فرش را در بیرون و روی یک حوله تمیز قرار دهید تا در هوای آزاد خشک شود. چرم را بکشید تا به حالت اولیه خود بازگردد و صاف شود، مطمئن شوید که فرش در یک جای سایه دار و خنک و به دور از نور خورشید و حرارت (زیرا می تواند موجب آب رفتن فرش شود) خشک می شود.
  7. با استفاده از یک برس فلزی مخصوص، در حالی که فرش هنوز مرطوب است روی کرکهای آن بکشید. سپس زمانی که در حال خشک شدن است، یک بار دیگر روی آن برس بکشید و پس از خشک شدن هم برس نهایی را بکشید. با انجام این کار فرش به نرمی و خاصیت کرکی طبیعی خود برخواهد گشت.

    تصویری از یک فرش دست باف
    فرش دست باف

قالیشویی طُرّه

قالیشویی طُرّه امیدوار است با خواندن این نکات نحوه مراقبت از فرش دستباف گوسفندی را به خوبی آموخته باشید. با وجود تمام نکاتی که بیان شد، توصیه می کنیم برای مراقبت بهتر از فرش دستباف گران بهای خود، شستشوی آن را به شرکت قالیشویی حرفه ای بسپارید؛ زیرا شرکت قالیشویی – برای مثال، قالیشویی طُرّه – برای انجام این کار هم تخصص لازم را دارد و هم تجهیزات مخصوص به آن. در صورت شستشوی فرش در منزل ممکن است در اثر یک غفلت یا دانش کم به فرش خود آسیبی جبران ناپذیر وارد کنید. هزینه شستشوی فرش در قالیشویی طُرّه منصفانه است! کافی است مقایسه کنید. برای سهولت کار شما در سایت خود بخش سفارش آنلاین را هم داریم که می توانید به آن مراجعه کرده و فرم مربوط را پر کنید تا در اولین فرصت با شما تماس گرفته شود.

به ما اطمینان کنید.

 

 

شرکت قالیشویی طره
قالیشویی طره

 

لینک مقاله منبع

https://www.cleanipedia.com/gb/floor-and-surface-cleaning/how-to-clean-sheepskin-shaggy-wool-rugs

 

 

قالیشویی طره
قالیشویی طره

قالیشویی طره با پشتوانه سه نسل تجربه ،انواع خدمات قالیشویی ، مرمت فرش دستباف ،دارکشی ، لکه بـرداری و ارائه می نماید .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *