نحوه تمیز کردن فرش دستباف پرز بلند

دسته بندی ها
دسته‌ها
قالیچه لری / فرش دستباف

در مقاله پیشین خود در مورد نحوه تمیز کردن فرش دستباف (مجموعه مقاله مربوط به فرش دستباف پوست گوسفندی، فرش دستباف پرز بلند و فرش دستباف پشمی)، نحوه تمیز کردن فرش دستباف پوست گوسفندی را برایتان گفتیم و حال در این قسمت نکات مربوط به تمیز کردن فرش دستباف پرز بلند را برایتان خواهیم گفت. حال توجهتان را به خواندن این مقاله جلب می‌کنیم.

 

 

قالیچه نهاوند
قالیچه نهاوند

چگونه فرش دستباف پرز بلند را تمیز کنیم؟

 

فرش دستباف پرز بلند کرک‌های بلند و نرمی دارد که برای دراز کشیدن عالی است، اما شستن آن زحمت زیادی دارد. اگر نحوه شستن یک فرش دستباف پرز بلند را به‌خوبی نمی‌دانید، جای هیچ نگرانی نیست، تا زمانی که مراقبت زیادی از آن کنید، می‌توانید آن را در منزل بشویید؛ اما فراموش نکنید که این شستشو در منزل نمی‌تواند جای شستشو در شرکت قالیشویی حرفه‌ای را بگیرد. زیرا در این شرکت‌های قالیشویی ازجمله قالیشویی طُرّه دانش و مهارت و نیز مواد شوینده‌ای وجود دارند که هرگز نمی‌توانید آن‌ها را تهیه کنید و حتی ممکن است به دلیل مهارت پایین و نداشتن تجهیزات مناسب آسیب جبران‌ناپذیری به فرش گران‌بهای خود بزنید. برای شستشوی فرش دستباف پرز بلند خود در منزل ابتدا نگاهی به برچسب‌های مراقبت آن بیندازید.

 

قالیچه ملایر
قالیچه ذهنی بافت ملایر

 

  • فرش را به بیرون برده و تکان دهید تا گردوغبار سست آن خارج شود.
  • به‌دقت روی آن جاروبرقی بکشید. ابتدا با قدرت مکش بالا آن را امتحان و بررسی کنید که نخ‌های فرش را نکشد. درغیر این صورت، می‌توانید از یک شاتون مخصوص اثاثیه استفاده کنید تا به‌آرامی گردوغبار جای گرفته در بین رشته‌های فرش را به داخل بکشد.
  • می‌توانید از یک شامپوی فرش خشک هم استفاده کنید که معمولاً به شکل پودری در بازار موجود است. آن را روی فرش بپاشید و سپس راهنمایی‌های آورده شده در برچسب راهنمای شامپو را دنبال کنید. احتمالاً این راهنمایی باید این‌طور باشد: شامپو را روی فرش بمالید و روی آن کار کنید، حدود یک ساعت صبر کنید و سپس ذرات ریز آن را با جاروبرقی جمع کنید.

 

تصویری از یک فرش دستباف پرز بلند
فرش دست باف

 

برای شستشوی سرتاسری فرش دستباف پرز بلند

 

  • فرش دستباف پرز بلند را می‌توانید با استفاده از بخارشوی به بهترین شکل بشویید. به هر حال، اگر می‌خواهید به‌جای انجام این کار فرش را به‌طور دستی بشویید، تشت یا وان را از آب پر کنید، به‌طوری‌که اگر ظرف را به پنج قسمت تقسیم کنید، چهار قسمت آن آب و یک قسمت آن هم مایع لباس‌شویی مناسب باشد. از مایع نرم‌کننده پارچه استفاده نکنید. ماده شوینده‌ای که به کار می‌برید باید غیر بیولوژیکی، بدون عطر و بدون سفیدکننده باشد.
  • فرش دستباف پرزبلند خود را در آب فرو برده و به مدت 20 تا 30 دقیقه در آب بچرخانید.
  • سپس فرش را بفشارید تا آب کف‌آلود آن خارج شود و بعد از آن با آب سرد به‌طور کامل آب‌کشی کنید.
  • در این قسمت فرش را باز هم بفشارید تا باقیمانده آب آن هم خارج شود و سپس در بیرون در هوای آزاد و جای سایه‌دار پهن کنید تا خشک شود. فرش را در زیر نور مستقیم آفتاب قرار ندهید؛ زیرا ممکن است موجب رفتن رنگ آن شود.

 

 

فرش دستباف
فرش دستباف

قالیشویی طُرّه

 

قالیشویی طُرّه ارائه دهنده انواع خدمات فرش ازجمله شستشوی فرش ماشینی و دستباف و نیز خدمات متنوع رفو و مرمت فرش امیدوار است این مقاله برایتان مفید باشد. در مقاله بعدی نحوه شستشوی فرش پشمی را برایتان خواهیم گفت.

برای آگاهی از خدمات متنوع ما می‌توانید به بخش خدمات فرش مراجعه کنید و برای آگاهی از تعرفه‌های شستشوی ما به بخش تعرفه قالیشویی بروید. برای سهولت کار شما مشتریان گرامی بخش سفارش آنلاین را هم در نظر گرفته‌ایم که می‌توانید به آن بخش رفته و فرم مربوط به آن را تکمیل کنید تا در اولین فرصت با شما تماس بگیریم.

کیفیت شستشوی ما را امتحان کنید.

 

 

قالیشویی طُرّه
قالیشویی طُرّه

 

https://www.cleanipedia.com/gb/floor-and-surface-cleaning/how-to-clean-sheepskin-shaggy-wool-rugs

 

قالیشویی طره
قالیشویی طره

قالیشویی طره با پشتوانه سه نسل تجربه ،انواع خدمات قالیشویی ، مرمت فرش دستباف ،دارکشی ، لکه بـرداری و ارائه می نماید .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *