چگونه مایت‌های گردوغبار را از میان فرش از بین ببریم؟

دسته بندی ها
دسته‌ها
تصویری میکروسکوپی از مایت‌های گردوغبار

فرش‌هایی که در کف اتاق‌های خود پهن می‌کنید، محیطی عالی و مناسب برای گرد آمدن مایت‌های گردوغبار و سایر آلاینده‌ها و مواد حساسیت‌زای رایج در خانه هستند. گردوغبار، گرده گیاهان، کثیفی‌ها، ذرات مواد و هر چیز دیگری که روی فرش ریخته می‌شود، به عمق الیاف آن نفوذ می‌کنند. ازآنجایی‌که مایت‌های گردوغبار از ذرات پوست ریخته شده بدن انسان (یکی از عوامل اصلی تولید آلودگی و گردوغبار در منازل) تغذیه می‌کنند، فرش می‌تواند به یک میز ضیافت بزرگ تبدیل شود که برای مایت‌های گردوغبار آماده شده است.

 

تصویر میکروسکوپی آلودگی های پنهان فرش ماشینی
آلودگی های پنهان فرش

 

خود این حشرات هیچ بیماری‌ای را ایجاد نمی‌کنند، اما مدفوعشان می‌تواند بر حدود 50 تا 80 درصد از کسانی که به بیماری آسم مبتلا شده‌اند، تأثیر بگذارد. مایت‌های گردوغبار در میان فرش زندگی می‌کنند و زمانی که الیاف فرش تکان بخورند، در هوا پخش می‌شوند. زمانی که افراد روی فرش راه می‌روند، ذرات مواد حساسیت‌زا که در لابه‌لای آن‌ها جای گرفته‌اند، از جای خود بلند شده و در هوا پراکنده می‌شوند. این ذرات پس از پخش شدن در هوا به‌راحتی می‌توانند از طریق تنفس وارد بدن انسان شده و یک واکنش آلرژیک را ایجاد کنند.

 

روش‌های از بین بردن مایت‌های گردوغبار

 

در این قسمت، چند روش آزمایش شده برای خلاص شدن از شر این موجودات مزاحم و دردسرساز را برایتان فراهم کرده‌ایم:

 

تمیز کردن با جاروبرقی

  • حداقل یک بار در هفته فرش خود را با جاروبرقی تمیز کنید. در صورت امکان، این کار را هر روز انجام دهید. برای این کار از جاروبرقی‌ای استفاده کنید که فیلتر هوای HEPA ویژه با کارآمدی بالا داشته باشد. دستگاه‌های جاروبرقی که به این نوع فیلتر مجهز باشند، می‌توانند بیشتر و بهتر از سایر دستگاه‌ها مایت‌های گردوغبار را از فرش تمیز کنند.
    تصویر میکروسکوپی مایت‌های گردوغبار موجود در فرش
    مایت‌های گردوغبار موجود در فرش

    کاهش میزان رطوبت اتاق

  • میزان رطوبت اتاق را تا کمتر از 50 درصد کاهش دهید. این کار را می‌توانید با استفاده از سیستم‌های تهویه مطبوع در فصل تابستان یا استفاده از تجهیزات رطوبت‌گیر در اتاق‌های فرش شده انجام دهید. سعی کنید در اتاق‌های خود رطوبت‌سنج نصب کنید که ابزاری است برای نشان دادن میزان رطوبت و با استفاده از آن میزان رطوبت را در سطح مناسب نگه دارید.

    حیوانات خانگی

  • حیوانات خانگی پردار یا پشمالو را روی فرش نیاورید. زیرا با انجام این کار، کرک و پشم آن‌ها روی فرش ریخته و منبع غذایی مایت‌های گردوغبار را افزایش می‌دهد. اگر به نگهداری حیوانات خانگی علاقه زیادی دارید، محل خوابشان را تا جایی که می‌توانید از محل خواب خودتان دور نگه دارید و برای آن محل چیزهایی را به کار ببرید که به‌آسانی بتوانید آن را تمیز کنید. استفاده از چوب جنگلی (چوب سخت) یا وینیل برای این منظور بسیار عالی و مناسب است.
    مایت‌های گردوغبار موجود در فرش
    مایت موجود در گردوغبار فرش

    استفاده از مواد ضد حساسیت

  • هنگام شستن فرش از یک ماده ضد حساسیت استفاده کنید که روی فرش بپاشید. اکثر این پودرها، پودرهای خشک و ریز نیستند. آن‌ها به شکل «توده‌ای» هستند که باید با استفاده از جارو روی فرش مالیده شوند. این کار باعث می‌شود عوامل فعال مواد شوینده تأثیر بیشتری روی الیاف فرش داشته باشند و تأثیر مواد غیرفعال کننده را بالاتر می‌برد. پس از گذشت حدود 3 ساعت، با جاروبرقی روی فرش بکشید تا پودر و خاک جذب‌شده را از روی آن جمع کنید. برای این کار لازم نیست اثاثیه خود را جابجا و زیر آن‌ها را تمیز کنید.
    تصویری از مایت‌های گردوغبار
    مایت‌های گردوغبار و مشکلاتی که می توانند ایجاد کنند

    کاهش میزان نفوذ هوا

  • میزان نفوذ هوا به آنجا را کمتر کنید. اگر با باز کردن پنجره‌ها بخواهید هوای داخل اتاق را به بیرون هدایت کنید، گرده‌ها و مواد دیگر معلق در هوا به اتاق وارد خواهند شد که هم باعث ایجاد حساسیت می‌شوند و هم منابع غذایی مایت‌های گردوغبار را افزایش می‌دهند. در برخی مناطق آب و هوایی، هوایی که از بیرون وارد می‌شود، ممکن است مرطوب باشد که باعث رشد بیشتر مایت‌های گردوغبار خواهد شد.
    تصویری از مایت‌های گردوغبار
    مایت‌های گردوغبار

    شستشوی فرش در شرکت قالیشویی فرش

  • فرش‌ها را حداقل یک بار در هر سال به‌طور کامل تمیز کنید. این کار را می‌توانید در منزل انجام دهید یا به یک شرکت قالیشویی فرش حرفه‌ای بسپارید که ما شستشو در شرکت قالیشویی را اکیداً توصیه می‌کنیم. بخار می‌تواند تمام مایت‌های گردوغبار موجود در فرش را به‌آسانی و بدون نیاز به مواد شیمیایی از بین ببرد. دستگاه‌های بخار شویی را می‌توانید از فروشگاه‌های لوازم منزل خریده یا اجاره کنید که باز هم توصیه می‌کنیم این کار را به یک شرکت قالیشویی فرش حرفه‌ای بسپارید.
مشکلاتی که مایت‌های گردوغبار می‌توانند ایجاد کنند
مشکلاتی که مایت‌های گردوغبار می‌توانند ایجاد کنند

 

 

قالیشویی طُرّه

 

اگر برای سپردن فرش به یک شرکت قالیشویی فرش ماشینی آمادگی دارید، قالیشویی طُرّه برای ارائه انواع خدمات مخصوص به فرش در خدمت شماست. ما برای شستشوی فرش شما از فنون اثبات شده و فناوری پیشرفته و به‌روزترین تجهیزات استفاده می‌کنیم تا نتایجی را به دنبال داشته باشند که محیط زندگی و کسب‌وکارتان را پاک و سالم نگه می‌دارند. همین امروز با مراجعه به بخش تماس با ما می‌توانید فرشتان را با خیالی راحت به ما بسپارید. در روشی ساده‌تر می‌توانید با مراجعه به بخش سفارش آنلاین برای شستشوی فرش خود یک وقت اینترنتی رزرو کنید. برای مشاهده و مقایسه قیمت‌های ما هم به قسمت تعرفه قالیشویی مراجعه کنید.

فرش گران‌بها و ارزشمند خود را با خیالی راحت به ما بسپارید.

 

شرکت قالیشویی طره
قالیشویی طره

 

 

لینک مقاله منبع:

https://www.metrocarpetcleaning.com.au/tips/how-to-remove-dust-mites-from-your-carpet

 

قالیشویی طره
قالیشویی طره

قالیشویی طره با پشتوانه سه نسل تجربه ،انواع خدمات قالیشویی ، مرمت فرش دستباف ،دارکشی ، لکه بـرداری و ارائه می نماید .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *