چند رمز و راز تمیز کردن فرش از قول حرفه‌ای‌ها – قسمت دوم

دسته بندی ها
دسته‌ها
لک شدن فرش

هر چقدر در منزل برای تمیزی و نظافت در منزل تلاش و کوشش کنید، فرش درنهایت قربانی کثیفی با قطره‌های مایعات مختلف، ریختن مواد دیگر و نیز هر چیز دیگری خواهد شد که به ته کفشتان چسبیده است. برای این که بدانیم در یک شرکت قالیشویی حرفه‌ای چگونه با این مشکلات برخورد می‌کنند که فرش تمیز و نو به نظر آید، با کارشناس شستشوی فرش آقای مارک تارباکس، مالک شرکت بهترین کارشناسان شستشوی فرش در سن آنتونینو تگزاس که در این زمینه بیش از 30 سال تجربه دارد، گفتگو کرده‌ایم. در این مقاله چند نکته مهم را برایتان خواهیم گفت. اما باید به این نکته هم توجه داشته باشید که این‌ها مواردی جزئی هستند و در صورت شدیدتر بودن لکه‌ها باید به یک شرکت قالیشویی حرفه‌ای مراجعه کنید. بخشی از این نکات را در مقاله پیشین خود آورده‌ایم. ادامه این نکات را هم می‌توانید در مقاله بعد بخوانید.

قالیشویی فرش ماشینی
قالیشویی

نکات مهم تمیز کردن فرش

مایع ظرف‌شویی در مقابل چربی

بهترین روش برای پاک کردن لکه‌های چربی که پاک کردنشان کار سختی است، آن است که یک یا دو قطره از مایع  ظرف‌شویی ضد چربی را در یک فنجان آب بریزید. مخلوط به دست آمده، چربی روی فرش را درست مانند ظرف‌ها از بین خواهد برد. تارباکس می‌گوید: «محلول به دست آمده را در یک شیشه اسپری بریزید و آن را روی لکه بپاشید. سپس با دستمال‌کاغذی یا توالت آن را خشک کنید». این بار هم شاید لازم شود این کار را برای لکه‌های بزرگ‌تر چند بار تکرار کنید.

استفاده از مایع ظرفشویی
استفاده از مایع ظرفشویی

موم داغ

شمع‌هایی که در منزل در حال سوختن هستند، می‌توانند باعث شوند که قطرات موم داغ روی فرش بیفتند که در این صورت به‌سرعت خشک شده و در روی فرش جا می‌گیرد. تارباکس توصیه می‌کند که برای برداشتن موم از روی فرش آن را گرم کنید. پارچه سفیدی را به کف اتو بکشانید و سپس اتو را روی موم بگذارید تا آن را گرم کند. در پایان، موم را با استفاده از چاقو بخراشید.

تارباکس می‌گوید: «وقتی دارید این کار را انجام می‌دهید، یک برگ دستمال توالت روی سطح آن بگذارید و اتو را روی دستمال بکشید. موم ذوب شده و به کاغذ می‌چسبد و پس از چند بار تکرار، از بین خواهد رفت».

نکته مهم: برای انجام این کار هرگز اتو را بیش از 30 ثانیه روی فرش نگه ندارید، چون باعث سوختن آن خواهد شد و حتماً از پارچه سفید و دستمال توالت سفید استفاده کنید، زیرا در صورت استفاده از دستمال یا پارچه رنگی ممکن است رنگ آن در زمانی که داغ می‌شود به فرش منتقل شود، به‌ویژه اگر فرش کمرنگی داشته باشید.

پاک کردن موم داغ
پاک کردن موم داغ

هیدروژن پروکسید

لکه‌های کمی وجود دارند که مانند خون آشکار باشند. اما این که لبه کاغذ انگشتتان را ببرد و چند قطره خون روی فرش بریزد، به این معنا نیست که فرش از بین رفته است.

تارباکس می‌گوید: «با استفاده از هیدروژن پروکسید می‌توانید از دست لکه خون خلاص شوید. ابتدا خون خشک‌شده روی فرش را با کمی مخلوط آب و یک ماده شوینده ملایم شل کنید. سپس تا جایی که می‌توانید خون را از الیاف فرش بخراشید. برای جدا کردن مقدار باقیمانده، هیدروژن پروکسید را مستقیماً روی لکه استفاده کنید. محلول پس از تماس با خون بلافاصله کف خواهد کرد، بنابراین، تعجب نکنید. سپس با حوله روی آن به آرامی ضربه بزنید تا فرش خشک شود.

استفاده از هیدروژن پروکسید
استفاده از هیدروژن پروکسید

شرکت قالیشویی طُرّه

قالیشویی طُرّه در این پست خود چند راه ساده برای مراقبت از فرش  را برایتان توضیح داده است. انجام این کار در منزل کار چندان سختی نیست، اما در برخی موارد ممکن است به شستشوی حرفه‌ای فرش نیاز شود که دیگر از توان و امکانات شما خارج است. در چنین مواردی فقط یک شرکت قالیشویی فرش حرفه‌ای می‌تواند این کار را به‌خوبی انجام دهد. قالیشویی طُرّه آماده است تا انواع خدمات مربوط به فرش را برای مشتریان خود فراهم کند. برای آگاهی از خدماتی که ارائه می‌دهیم، به بخش خدمات مراجعه کنید. برای رزرو اینترنتی یک وقت قالیشویی می‌توانید به بخش سفارش آنلاین مراجعه کنید و برای مطلع شدن از قیمت خدمات ما بخش تعرفه قالیشویی را مشاهده کنید. در صورت نیاز به هر گونه مشاوره یا اطلاعات بیشتر می‌توانید با مراجعه به بخش تماس با ما با کارشناسان ما مشورت کنید.

لینک مقاله منبع:

https://www.popularmechanics.com/home/interior-projects/how-to/g1414/10-carpet-cleaning-secrets-from-the-pros/

قالیشویی طره
قالیشویی طره

قالیشویی طره با پشتوانه سه نسل تجربه ،انواع خدمات قالیشویی ، مرمت فرش دستباف ،دارکشی ، لکه بـرداری و ارائه می نماید .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *