سه خطر عمده فرش کثیف برای سلامتی

دسته بندی ها
دسته‌ها
قالیشویی طُرّه

شما هر چند وقت یک بار فرشتان را با جاروبرقی تمیز می‌کنید؟ آیا تا به حال از خدمات قالیشویی حرفه‌ای استفاده کرده‌اید؟ اگر پاسختان به هر دو این پرسش‌ها «به ندرت» است، باید بگوییم که فرشتان اکنون خیلی کثیف است و ممکن است خطراتی را برای سلامتی‌تان ایجاد کنند. شاید در این مورد کمی اغراق کرده باشیم، اما واقعیت آن است که اگر فرش‌هایتان را به‌طور مرتب تمیز نکنید، می‌توانند شما را بیمار کنند. این مورد، به‌ویژه برای افرادی که به مواد حساسیت‌زای موجود در هوا حساسیت دارند، به‌طور خاصی صدق می‌کند. اگر نمی‌دانید که چرا فرش کثیف برای سلامتی‌تان خطر دارد، دلایل زیر را بخوانید.

نمایی از شستشوی فرش
قالیشویی فرش

فرش کثیف می‌تواند مشکلات تنفسی ایجاد کند

اگر فرشتان را به‌طور مرتب با جاروبرقی تمیز نکنید،گردوغبار و کثیفی در لابه‌لای الیاف آن جمع خواهد شد. علاوه بر این، مو و تارهای بدن حیوانات خانگی، ذرات غذا، گردوغبار و پوست‌های مرده بدن خودتان نیز روی فرش می‌ریزند. تمامی این مواد، منابع غذایی عالی برای مایت‌های گردوغبار، یعنی میکروارگانیسم‌های هستند که در میان فرش زندگی می‌کنند. مایت‌های گردوغبار انسان را نیش نمی‌زنند، اما زمانی که روی فرش راه می‌روید، مدفوعشان را در هوا پخش می‌کنید. هنگامی که در هوا تنفس می‌کنید، این مدفوع‌ها وارد بدنتان می‌شوند و انواع مشکلات تنفسی از خس‌خس سینه گرفته تا آب‌ریزش بینی و آسم را برایتان ایجاد می‌کنند.

اگر متوجه شدید که دائماً عطسه و سرفه می‌کنید یا بینی خود را پاک می‌کنید، احتمال دارد که به مایت‌های گردوغبار حساسیت داشته باشید. هر چه کرک فرشتان بیشتر باشد، مواد حساسیت‌زای بیشتری در آن جمع خواهند شد. در شرکت‌های قالیشویی حرفه‌ای از روش‌ها و تجهیزات خاصی استفاده می‌شود که تمامی این مواد حساسیت‌زا به‌طور کامل از بین خواهند رفت.

مایت‌های گردوغبار
مایت‌های گردوغبار و مشکلاتی که می توانند ایجاد کنند

فرش کثیف پر از میکروب است

آیا همیشه پیش از وارد شدن به منزل کفش خود را درمی‌آورید؟ حتی اگر خودتان این کار را هم انجام دهید، سگتان چنین نخواهد بود. همواره تصور می‌کنیم که کثیفی‌های روی فرش از بیرون می‌آیند، درحالی‌که حیوانات خانگی نیز می‌توانند فرش‌ها را کثیف کنند. منظور ما این است که فرش‌ها نسبتاً به‌سرعت می‌توانند کثیف و پر از میکروب شوند و با این‌که بزرگ‌ترها بهتر می‌دانند که اشیایی را که با کف اتاق تماس پیدا می‌کنند باید در نزدیک صورتشان نگه دارند (با پوست صورتشان تماس پیدا نکند)، کودکان این را نمی‌دانند. اگر در منزل کودک نوپایی دارید، بهتر است بیشتر مراقب تمیزی فرش باشید. برای آن‌که مطمئن شوید تمامی میکروب‌های موجود در فرش از بین می‌روند، فرش را برای شستشوی حرفه‌ای به یک قالیشویی معتبر بسپارید؛ زیرا در این شرکت‌ها مواد شوینده و تجهیزات خاصی استفاده می‌شوند که در دسترس شما قرار ندارند.

تصویر میکروسکوپی آلودگی های پنهان فرش ماشینی
آلودگی های پنهان فرش

فرش کثیف ممکن است باعث ابتلا به بیماری پای ورزشکار شود

پای ورزشکار، قارچ‌های کثیفی هستند که به پای انسان حمله می‌کنند. این بیماری معمولاً از هیچ جا ظاهر نمی‌شود و باید از کس دیگری به شما منتقل شود.اگر کسی از اعضای خانواده‌تان به این بیماری مبتلا باشد و با پای برهنه روی فرش راه برود، همه در معرض ریسک ابتلا به آن قرار خواهند گرفت. اگر در یک آپارتمان زندگی می‌کنید و حیوانات خانگی مانند موش و روچ دارید، این حیوانات به‌آسانی می‌توانند بیماری را از آپارتمان یک شخص مبتلا به شما منتقل کنند. با تمیز کردن مرتب فرش می‌توانید محرک‌های پوست را تا حد زیادی از میان فرش کاهش دهید. برای آن‌که مطمئن شوید  مواد مبتلا کننده به این بیماری از بین می‌روند، فرش را برای شستشوی حرفه‌ای به یک قالیشویی معتبر بسپارید.

شرکت قالیشویی فرش ماشینی
قالیشویی

فرش خود را تمیز و بهداشتی نگه دارید

جاروبرقی کشی هفتگی ایده مناسبی برای تمیز نگه داشتن فرش است. به‌هرحال، بهتر است جاروبرقی آن‌قدر قوی باشد که بتواند میکروب‌ها و گردوغبار موجود در فرش را مکش کند. در بیشتر وقت‌ها، تا زمانی که فرش جدیدی نمی‌خرید، متوجه نخواهید شد که چه مقدار کثیفی و گردوغبار در کف اتاق جمع شده است. علاوه بر این، فراموش نکنید که هر چند وقت یک بار فرش خود را عمیقاً تمیز کنید. بسته به میزان رفت و آمد در منزل، فرش را حداقل یک تا دو بار برای شستشوی حرفه‌ای به یک شرکت قالیشویی معتبر بسپارید. با شستشوی فرش خود در قالیشویی طُرّه تمیزی و کیفیت شستشو را تحسین خواهید کرد.

شستن فرش در شرکت قالیشویی فرش ماشینی
قالیشویی

قالیشویی طُرّه

اگر برای سپردن فرش به یک شرکت قالیشویی فرش  آمادگی دارید، قالیشویی طُرّه برای ارائه انواع خدمات مخصوص به فرش در خدمت شماست. ما برای شستشوی فرش شما از فنون اثبات شده و فناوری پیشرفته و به‌روزترین تجهیزات استفاده می‌کنیم تا نتایجی را به دنبال داشته باشند که محیط زندگی و کسب‌وکارتان را پاک و سالم نگه می‌دارند. همین امروز با مراجعه به بخش تماس با ما می‌توانید فرشتان را با خیالی راحت به ما بسپارید. در روشی ساده‌تر می‌توانید با مراجعه به بخش سفارش آنلاین برای شستشوی فرش خود یک وقت اینترنتی رزرو کنید. برای مشاهده و مقایسه قیمت‌های ما هم به قسمت تعرفه قالیشویی مراجعه کنید.

یکی دیگر از بخش‌های عالی ما طرح جایگزینی فرش است. مرکز تخصصی خدمات فرش و قالیشویی طُرّه این امکان را برای مشتریان عزیز فراهم کرده است که در صورت درخواست از طرح جایگزینی فرش بهره‌مند شوند.
این طرح بدین‌صورت است که در زمان شستشوی فرش‌های شما، فرش‌هایی از جانب قالیشویی طُرّه در منزل شما به امانت گذاشته می‌شود تا در مدت‌زمان شستشوی فرش‌های خودتان منزل شما از فرش خالی نماند.

فرش گران‌بها و ارزشمند خود را با خیالی راحت به ما بسپارید

قالیشویی طُرّه

لینک مقاله منبع:

http://www.kentsystemscleans.com/3-health-risks-of-dirty-carpets.php

قالیشویی طره
قالیشویی طره

قالیشویی طره با پشتوانه سه نسل تجربه ،انواع خدمات قالیشویی ، مرمت فرش دستباف ،دارکشی ، لکه بـرداری و ارائه می نماید .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *