فرش سالم، خانه سالم

دسته بندی ها
دسته‌ها
تصویر میکروسکوپی مایت‌های گردوغبار موجود در فرش

در این مقاله از سری مطالب آموزشی  خود قصد داریم رابطه بین داشتن فرش سالم و خانه سالم و بهداشتی را توضیح دهیم.

فرش سالم، خانه سالم

خوب

زمانی که می‌خواهید کاری کنید خانه‌تان ظاهری جذاب و محیطی راحت داشته باشد، اکثر افراد موافق خواهند بود که هیچ چیزی به سرعت افزودن یک فرش یا قالی جدید نمی‌تواند ظاهر و نمای اتاق را دگرگون کند. فرش و قالی منطقه‌ای می‌توانند کمک کنند که محیط خانه در زمستان گرم بماند و ما را از صدای تالاپ و تولوپ پاهای پرسروصدا راحت کند.

تصویری میکروسکوپی از مایت‌های گردوغبار
مایت‌های گردوغبار، از آلودگیهای خطرناک فرش کثیف

بد

کافی است پس از تمیز کردن فرش با جاروبرقی، یک بار آن را باز کنید تا ببینید چه مقدار کثیفی و گردوغبار ممکن است روی فرش یا قالی بنشیند. دیگر نیازی نیست به سایر آلاینده‌های نامرئی و ریز مانند ذرات آلاینده‌ای که از خودروها خارج می‌شوند، آفت‌کش‌ها یا مهمانان ناخوانده دیگری که همراه با خود به داخل خانه می‌بریم اشاره کنیم.

زشت

سه کلمه: ترکیبات آلی فرّار (VOCها). VOCها گازهایی هستند که از جامد یا مایعات ایجاد می‌شوند و می‌توانند مشکلات کوتاه یا بلندمدتی را برای سلامت انسان ایجاد کنند. VOCها از مواد متنوعی ایجاد می‌شوند. درواقع، هزاران محصول در اطرافتان وجود دارند که می‌توانند VOC را منتشر کنند. رنگ‌ها و لاک‌ها، مواد شوینده و پاک‌کننده، مواد و مصالح ساختمانی، اثاثیه و بله، همین فرشی که تازه خریده‌اید، همگی می‌توانند منابع انتشار VOCها باشند.

فرش‌هایی که از الیاف مصنوعی بافته شده‌اند، در بیشتر وقت‌ها با استفاده از چسب‌هایی نصب می‌شوند که مقدار زیادی VOC در خود دارند و ممکن است با موادی شیمیایی مانند مواد محافظ در برابر لکه و آتش پرداخت شوند.

لکه حیوانات خانگی بر فرش ماشینی
لکه حیوانات خانگی بر فرش ماشینی

چند راه ساده برای داشتن یک خانه سالم‌تر

آژانس حفاظت از محیط‌زیست به ما می‌گوید که تفاوتی ندارد در شهر زندگی کنید یا روستا، اما این را باید بدانید که میزان آلودگی هوای داخل ساختمان از خارج ساختمان 2 تا 5 برابر بیشتر است. خوشبختانه، برای آن که مقدار VOCها را پایین‌تر نگه دارید و خانه و فرش سالم‌تر داشته باشید، چند راه ساده وجود دارند:

  • کفش‌هایتان را درآورید: اکثر ما نمی‌دانیم که هنگام وارد شدن به خانه چه مقدار مواد شیمیایی را می‌توانیم با خود وارد کنیم.
  • هر چند وقت یک بار فرش را با جاروبرقی تمیز کنید: برای انجام این کار از جاروبرقی‌هایی استفاده کنید که فیلتر هپا داشته باشند. جاروبرقی‌های قدیمی معمولاً بخشی از گردوغبار را از روی فرش به اطراف پراکنده می‌کنند.
  • پنجره‌ها را باز کنید: با باز کردن پنجره‌ها و جابجا کردن هوای فضای داخل و بیرون به این روش، می‌توانید نگرانی‌های بخارها و گازهای متصاعد شده را به کمترین میزان برسانید. درصورتی‌که در منزل سیستم تهویه مطبوع دارید، پس از نصب فرش جدید آن را حداقل به مدت 48 ساعت روشن نگه دارید.
تصویر میکروسکوپی آلودگی های پنهان فرش ماشینی
آلودگی های پنهان فرش

به یک پارتیزان VOC تبدیل شوید

اگر واقعاً می‌خواهید میزان انتشار VOC را هنگام خرید یک فرش جدید در منزل خود کم کنید، از شخص نصب کننده بخواهید پیش از آوردن آن هوایش را تخلیه کند. پس از نصب  بهتر است چند ساعت از منزل بیرون بروید و در طول نصب و پس از آن هوای خانه را تهویه کنید و به‌جای استفاده از چسب‌هایی که VOC منتشر می‌کنند، از نصب کننده بخواهید با میخ مخصوص آن را نصب کند.

یک پارتیزان VOC واقعی کسی است که بخواهد از فرش یا قالی‌ای استفاده کند که از مواد طبیعی و بادوام تولید شده باشد. قالی سیزال (sisal) نمونه‌ای از یک فرش سالم است که می‌توانید انتخاب کنید. با کمی جستجو می‌توانید جایگزین‌های بهتری هم برای این مدل فرش پیدا کنید.

قارچ و کپک فرش
قارچ و کپک فرش

قالیشویی طُرّه

این‌ها فقط چند مورد از دلایلی هستند که باید فرش خود را به‌صورت حرفه‌ای و در یک شرکت قالیشویی فرش معتبر بشویید. با استفاده از خدمات قالیشویی طُرّه برای انواع فرش ماشینی و فرش دستباف، همواره ظاهر منزل خود را در بهترین شکل ممکن خود حفظ کنید. برای آگاهی از خدمات ما می‌توانید به بخش خدمات مراجعه کنید. اگر در جستجوی ساده‌ترین راه برای سفارش شستشوی فرش هستید، بخش سفارش آنلاین را برایتان در نظر گرفته‌ایم و با مراجعه به صفحه تعرفه قالیشویی می‌توانید انواع قیمت شستشو را مشاهده و مقایسه کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر هم می‌توانید با مراجعه به بخش تماس با ما با کارشناسان ما مشورت کنید.

قالیشویی طُرّه
قالیشویی طُرّه

لینک مقاله منبع:

https://www.naturalarearugs.com/healthycarpet.html

قالیشویی طره
قالیشویی طره

قالیشویی طره با پشتوانه سه نسل تجربه ،انواع خدمات قالیشویی ، مرمت فرش دستباف ،دارکشی ، لکه بـرداری و ارائه می نماید .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *