سه روش برای عشق ورزیدن به فرش

دسته بندی ها
دسته‌ها
تطابق فرش با فضای اطراف

اکثر ما به گرایش‌ها و مدهای امروزی که در اطراف خود می‌بینیم توجه زیادی می‌کنیم؛ بنابراین، هم ما و هم شما به‌خوبی می‌دانیم که ظاهر فرش دقیقاً در لیست اصلی طراحان داخلی  وجود ندارد. به‌هرحال، این را نمی‌توان انکار کرد که بسیاری از خانه‌دارها از احساس مخملی فرش در زیر پاهایشان لذت می‌برند و دوست ندارند که این احساس راحتی را فدای گرایش‌های طراحی و مد روز کنند.

 

سه روش برای عشق ورزیدن به فرش

 

ما برای این‌که به شما کمک کنیم فضایی را ایجاد کنید تا هم شیک باشد و هم راحت، سه روش را برایتان توضیح می‌دهیم که به فرش‌هایتان عشق بورزید.

 

  • خسته کننده نباشید

 

هیچ چیزی نمی‌تواند مانند یک فرش بژ، سفید یا خاکستری کسل کننده باشد، مگر اینکه بهترین متخصص لوازم جانبی در جهان باشید، در غیر این صورت، افزودن جلوه‌های پر زرق‌وبرق و خیره‌کننده به اتاقی که زمینه آن انسان را کسل و وادار به خمیازه کشیدن می‌کند، کار مشکلی است.

به جای آن که همواره رنگ‌های یکنواخت و سایه‌دار را انتخاب کنید،کمی به خودتان زحمت دهید و دنیای طرح‌ها و الگوها را بیشتر بگردید! امروزه نه‌تنها فرش طرح دار مد است، بلکه با خانه‌هایی که کودکان و حیوانات خانگی زیاد در آن‌ها رفت‌وآمد می‌کنند متناسب است، زیرا می‌تواند مقدار زیادی از الگوهای پر رفت‌وآمد، مواد ریخته شده روی فرش و لکه‌ها روی آن را در خود مخفی کند.

اگر ایده خرید فرش طرح دار می‌تواند شما را به وجد آورد، بسیار عالی است – همه نمی‌توانند ظاهر جلب نظر کننده آن را تشخیص دهند. در  عوض، سعی کنید به دنبال طرح‌ها و بافت‌های متفاوت بگردید. هرچند این مورد نمی‌تواند از طرح‌ها مؤثرتر باشد، اما می‌توانند ظاهر و نمای منحصربه‌فردی را به اتاق اضافه کنند و سبک بندی و شکل دادن به آن هم کار چندان مشکلی نیست.

 

تطابق فرش با اثاثیه منزل
تطابق فرش با اثاثیه منزل

 

  • قالی‌ها را لایه‌لایه کنید

 

بله. درست شنیدید. لایه‌لایه کردن قالی‌ها (منظور این است که قالی‌ها را روی هم قرار دهید). احتمالاً پیش خود فکر می‌کنید که ما دیوانه شده‌ایم، نه؟ اما این‌طور نیست! افزودن یک قالی به اتاق فرش شده روشی آسان و مقرون‌به‌صرفه برای دگرگون کردن ظاهر و نمای فضای اتاق است.

این روش‌ها و قواعدی را که برای لایه‌بندی قالی توضیح می‌دهیم، دنبال کنید تا دوباره عاشق اتاق فرش شده خود شوید: طرح را با طرح، بافت را با بافت و کم‌رنگ را با کم‌رنگ را با هم ترکیب نکنید. در این قسمت بهتر توضیح داده‌ایم:

  • زمانی که می‌خواهید قالی را روی فرش طرح دار پهن کنید، یک قالی رنگی خنثی با حداقل بافت را انتخاب کنید تا ظاهر آن را ملایم‌تر کند.
  • زمانی که قالی را روی یک فرش با بافت سنگین و درعین‌حال با رنگ خنثی می‌خواهید پهن کنید، یک قالی پررنگ با بافت و طرح حداقلی را انتخاب کنید تا نمای آن را متعادل کند.
  • زمانی که می‌خواهید قالی را روی فرشی با بافت سنگین و پررنگ پهن کنید، یک قالی با رنگ خنثی و بافت و طرح حداقلی را انتخاب کنید تا نما را متعادل کند.
  • زمانی که می‌خواهید قالی را روی فرشی با رنگ خنثی پهن کنید، یک قالی پررنگ با طرح و بافت برجسته را انتخاب کنید تا نمای آن را سرزنده کند.

 

تصویری از لایه لایه کردن قالی
لایه لایه کردن قالی

 

  • با رنگ‌ها بازی کنید

 

اگر علاقه زیادی به رنگ آبی دارید، دلیل نمی‌شود که تمام اتاق و اطرافتان را مانند یک بهشت آبی‌رنگ با رنگ آبی بپوشانید. به‌جای آن که محیط اطراف خود را فقط با یک رنگ پر کنید، ترکیبی از چند رنگ مختلف را امتحان کنید. به یاد داشته باشید که لازم نیست اثاث منزل، فرش و لوازم جانبی با هم مطابقت داشته باشند، آن‌ها باید مکمل هم باشند.

نمی‌دانید چه‌کار کنید که لوازم موجود در اطرافتان مکمل هم باشند؟ ما به شما نشان خواهیم داد. ابتدا، فرض کنیم که شما یک فرش جدید زیبا با طرح‌های آبی و سفید را به‌تازگی در اتاق نشیمن نصب کرده‌اید، اما نمی‌دانید که یک کاناپه چه رنگی را انتخاب کنید تا مکمل آن باشد.

به دایره رنگی در شکل زیر نگاهی بیندازید: به‌عنوان یک قانون کلی، رنگ‌هایی که مکمل همدیگر هستند، در کنار همدیگر قرار گرفته‌اند. البته، این فقط یک راهنمایی است، اما می‌تواند به شما کمک کند که طراحی بصری منزل خود را زیبا کنید.

 

رنگهای مکمل
رنگهای مکمل

 

قالیشویی طُرّه

 

اگر برای سپردن فرش به یک شرکت قالیشویی فرش ماشینی آمادگی دارید، قالیشویی طُرّه برای ارائه انواع خدمات مخصوص به فرش در خدمت شماست. ما برای شستشوی فرش شما از فنون اثبات شده و فناوری پیشرفته و به‌روزترین تجهیزات استفاده می‌کنیم تا نتایجی را به دنبال داشته باشند که محیط زندگی و کسب‌وکارتان را پاک و سالم نگه می‌دارند. همین امروز با مراجعه به بخش تماس با ما می‌توانید فرشتان را با خیالی راحت به ما بسپارید. در روشی ساده‌تر می‌توانید با مراجعه به بخش سفارش آنلاین برای شستشوی فرش خود یک وقت اینترنتی رزرو کنید. برای مشاهده و مقایسه قیمت‌های ما هم به قسمت تعرفه قالیشویی مراجعه کنید.

فرش گران‌بها و ارزشمند خود را با خیالی راحت به ما بسپارید

 

 

http://www.woodard247.com/about-us/blog/3-ways-to-love-your-carpet.html

 

قالیشویی طره
قالیشویی طره

قالیشویی طره با پشتوانه سه نسل تجربه ،انواع خدمات قالیشویی ، مرمت فرش دستباف ،دارکشی ، لکه بـرداری و ارائه می نماید .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *