دستگاه قالیشویی خانگی ممکن است آسیب بیشتری به فرش وارد کند

دسته بندی ها
دسته‌ها
قالیشویی فرش ماشینی

شاید برایتان وسوسه‌انگیز باشد که به‌جای سپردن شستشوی فرش به شرکت قالیشویی فرش حرفه‌ای از یک دستگاه قالیشویی خانگی استفاده کنید. شاید این‌گونه به نظر آید که انجام کار در منزل بسیار ارزان‌تر است و با اینکه در یک نگاه سطحی ممکن است این‌طور باشد، واقعیت آن است که هیچ تجهیزات و ابزار قالیشویی را نمی‌توانید در بازار پیدا کنید که کیفیت شستشوی آن‌ها مانند تجهیزاتی باشد که در یک شرکت قالیشویی فرش حرفه‌ای و مجاز استفاده می‌شوند. اگر فرش را به‌طور مرتب تمیز نکنید، نتیجه آن فرشی خواهد بود که طول عمرش بسیار کاهش یافته است. در پایان، رفتن در پی ارزانی در فرآیند تمیز کردن فرش، می‌تواند هزینه‌های بیشتری را در بلند مدت برایتان به بار آورد.

 

قالیشویی فرش
قالیشویی

 

مشکلات دستگاه قالیشویی خانگی کدم‌اند؟

 

دستگاه‌های قالیشویی انواع مختلفی در بازار دارند، از دستگاه‌های اجاره‌ای گرفته تا مدل‌های خانگی، اما شاید بزرگ‌ترین مشکل و نگرانی در خصوص گزینه‌های انجام این کار در منزل آن باشد که این دستگاه‌ها در حین استفاده عملکرد و رفتاری به دور از انتظار و پیش‌بینی نشدنی دارند. این مورد در صورتی که الیاف فرش از موادی حساس و قدیمی‌تر ساخته شده باشند، به‌طور خاصی صدق می‌کند. اگر برای شستشوی فرش از مواد یا تجهیزات نامناسب استفاده کنید، ممکن است موجب رفتن رنگ فرش شود یا به آن آسیب جدی برساند. هر دو این مورد پیامدهایی بسیار ناراحت و ناامیدکننده‌ای هستند، زیرا مجبور خواهید شد فرش را مدت بسیار کوتاه‌تری از زمان مورد انتظار، تعمیر و یا حتی تعویض کنید.

کارکنان یک شرکت قالیشویی فرش مجاز در زمینه شناسایی و آشنایی با الیاف فرش به‌خوبی آموزش دیده‌اند و می‌توانند روش‌ها و مواد مناسب با الیاف فرش را برای شستشوی آن انتخاب کنند. با این روش، مطمئن خواهید شد که در طول روند شستشو هیچ ریسکی متوجه فرش گران‌بهایتان نخواهد بود و نیازی نیست که برای ترمیم فرش با یک متخصص دیگر تماس بگیرید.

 

شستشوی فرش در شرکت قالیشویی فرش ماشینی
شستشوی فرش

 

مقایسه مواد و تجهیزات خانگی و شرکت قالیشویی فرش

 

مواد شوینده خانگی در مقایسه با موادی که در یک شرکت قالیشویی فرش حرفه‌ای استفاده می‌شوند، به‌ندرت می‌توانند به عمق الیاف فرش نفوذ کنند و قدرت پاک‌کنندگی کمتری هم دارند. سطح رویی پرزهای فرش ممکن است تمیز و تازه به نظر آید، اما اگر با گردوخاکی که به عمق آن نفوذ کرده به‌درستی و به‌موقع رسیدگی نکنید، می‌تواند ساختار فرش را ضعیف کرده و ظاهر آن را کهنه و خراب نشان دهد. علاوه بر این، اگر مواد ریزی مانند ذرات غذا روی آن باقی بمانند، می‌توانند به محل مناسبی برای رشد و پرورش باکتری و کپک تبدیل شوند و اگر به عمق الیاف نفوذ کنند، دستگاه قالیشویی خانگی قدرت کافی ندارد تا بتواند این ذرات ریخته شده و گردوغبار را از آن بیرون بکشد.

در یک شرکت قالیشویی فرش حرفه‌ای، برای رسیدگی به این مورد هم تجهیزات مناسب وجود دارد و هم آموزش‌های لازم را دیده‌اند و روش‌های آن را هم به‌خوبی می‌دانند که هیچ یک از این‌ها را نمی‌توانید در بازار بیابید. برای مثال، گاهی اوقات در یک شرکت قالیشویی فرش حرفه‌ای از روش شستشو با آب گرم استفاده می‌شود که به آن بخار شویی هم گفته می‌شود.

 

شرکت قالیشویی فرش ماشینی
 

در طول روند شستشوی فرش با آب گرم، تکنسین شرکت فرش را با جاروبرقی تمیز کرده و خاک‌ها و گردوغبار شل شده را با استفاده از آن تمیز می‌کند. (کاری که افراد آموزش ندیده به‌ندرت انجام می‌دهند).

پس از انجام این کار، ماده شوینده و مقداری آب روی فرش می‌ریزند. پس از انجام این کار هم مقدار آب بیشتری روی آن قسمت ریخته و سپس آب خاک‌آلوده شده را به بیرون از فرش هدایت می‌کنند. شستشوی فرش با آب گرم فرآیندی دقیق و کامل است و تقریباً می‌تواند تمامی خاک موجود در فرش را از بین ببرد.

 

شستشوی فرش

 

توصیه قالیشویی طُرّه

این نکته را هم در ذهن داشته باشید که شستشوی فرش کاری است که به تلاش و کوشش زیادی نیاز دارد و اگر خانواده‌ای تصمیم بگیرد از مواد پاک‌کننده خانگی استفاده کند، باید زحمت و فشار فیزیکی لازم برای انجام کار را به جان خود بخرد. با توجه به تمام نکاتی که گفته شد، توصیه می‌کنیم کار شستشوی فرش خود را به یک شرکت قالیشویی فرش حرفه‌ای بسپارید تا در مورد وضعیت فرش خود هیچ استرسی نداشته باشید.

 

شستشوی فرش در شرکت قالیشویی فرش ماشینی

 

این‌ها فقط چند مورد از دلایلی هستند که باید فرش خود را به‌صورت حرفه‌ای و در یک شرکت قالیشویی فرش معتبر بشویید. با استفاده از خدمات قالیشویی طُرّه برای انواع فرش ماشینی و فرش دستباف، همواره ظاهر منزل خود را در بهترین شکل ممکن خود حفظ کنید. برای آگاهی از خدمات ما می‌توانید به بخش خدمات مراجعه کنید. اگر در جستجوی ساده‌ترین راه برای سفارش شستشوی فرش هستید، بخش سفارش آنلاین را برایتان در نظر گرفته‌ایم و با مراجعه به صفحه تعرفه قالیشویی می‌توانید انواع قیمت شستشو را مشاهده و مقایسه کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر هم می‌توانید با مراجعه به بخش تماس با ما با کارشناسان ما مشورت کنید.

 

شرکت قالیشویی طره

 

لینک مقاله منبع:

http://www.iicrc.org/home-carpet-cleaners-could-cause-more-damage-a-438.html

 

قالیشویی طره
قالیشویی طره

قالیشویی طره با پشتوانه سه نسل تجربه ،انواع خدمات قالیشویی ، مرمت فرش دستباف ،دارکشی ، لکه بـرداری و ارائه می نماید .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *